Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان، با گذشت فقط 6 ماه از آغاز عملیات حفاری خط دو قطار شهری اصفهان، دستگاه حفار (تی‌بی‌ام) غربی خط دو قطار شهری اصفهان به ایستگاه دوم مسیر خود یعنی ایستگاه زینبیه رسید.

در خط دوم متروی اصفهان ابتدا ایستگاه ها ساخته، سپس دستگاه حفار تونل، وارد ایستگاه ها می شود که این موضوع سبب کاهش هزینه های عملیات عمرانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خط دو بر خلاف خط یک مترو اصفهان، عمده ایستگاه ها به صورت حفاری از زیر انجام می شود که این موضوع مشکلات ترافیکی، جا به جایی تاسیسات، قطع درخت، آلودگی های بصری و محیطی را به حداقل می رساند. 

خط دوم مترو اصفهان شمال شرق اصفهان را به غرب این شهر متصل می کند و در ایستگاه میدان امام حسین (ع) از خط یک، مرکزی ترین نقطه شهر اصفهان با این نقطه تلاقی پیدا می کند.

طول خط دوم متروی اصفهان با 24.5 کیلومتر، در حدود سه کیلومتر از خط یک طولانی تر است و این بدان معناست که بخش قابل توجهی از شهر اصفهان را تحت پوشش قرار می دهد. 

تعداد ایستگاه های خط دوم متروی اصفهان با 23 ایستگاه، سه ایستگاه از خط یک مترو بیشتر است که این موضوع زمینه خدمت رسانی بیشتر به مردم شهر اصفهان را فراهم می کند به ویژه آن که شهروندان مناطق کمتر برخوردار اصفهان، با احداث این خط می توانند از مترو به عنوان وسیله ای ارزان، سریع، ایمن و پاک استفاده کنند. همچنین از آنجا که مترو یک پروژه محرک توسعه محسوب می شود، با ساخت خط دوم متروی اصفهان و افزایش خدمت رسانی در این زمینه، محرومیت زدایی قابل توجهی در مناطق شمال شرق اصفهان محقق می شود. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان امام حسین مترو متروی اصفهان مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای کلانشهر اصفهان سالم است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۵۲، احمدآباد ۸۶، پارک زمزم ۶۰، میدان انقلاب ۶۲، خیابان پروین اعتصامی ۶۳، دانشگاه صنعتی و رهنان ۵۸، خیابان زینبیه ۷۰، بولوار کاوه ۶۴ ایستگاه ولدان ۵۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.


شاخص هوای اصفهان در ایستگاه بزرگراه خرازی با عدد ۴۹، سپاهان‌شهر ۴۰، خیابان فرشادی ۳۴، کردآباد ۴۵ و میرزا طاهر ۴۸ AQI وضعیت پاک را نشان می‌دهد.


امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۲۷ و شاهین شهر با میانگین ۳۹ AQI در وضعیت پاک و در کاشان با میانگین ۱۰۹ نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس، زرین‌شهر با میانگین ۵۶، سجزی ۷۰، قهجاورستان با میانگین ۹۹، نجف آباد ۶۳ و مبارکه ۵۹ AQI قابل قبول ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.


شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

دیگر خبرها

  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس