Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@05:06:48 GMT

۴۷ میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۶۸۳۱۵

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا الفت نسب در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان که با حضور مدیران شرکت‌های استارآپی در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به وجود ۶۲ میلیون کاربر اینترنت در کشور، گفت: از این تعداد ۴۷ میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر متوسط تراکنش تجارت الکترونیک در کشور ۱۸۷ هزار تومان است و این درحالی است که این عدد در همین چندسال گذشته حدود ۶۰ هزار تومان بود و این رشد سریع نشان از حرکت مردم و کسب و کار‌ها به سمت فضای مجازی دارد.

الفت نسب، گردش مالی تجارت الکترونیک کشور را ۲۰۸ هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: در حال حاضر تنها در بحث تاکسی‌های آنلاین ما روزانه دو میلیون سفر داریم که گردش مالی قابل توجهی دارد.

او افزود: این میزان رشد استفاده از تاکسی‌های آنلاین در حالی است که تا همین چندسال پیش کمتر کسی باور داشت مردم بصورت اینترنتی بخواهند تاکسی بگیرند، اما امروز می‌بینیم شرکت‌های تاکسی آنلاین با رونق خوبی در کسب و کار خود مواجه هستند و این رشد عجیب استفاده از تاکسی آنلاین تنها طی ۴.۵ سال رقم خورده است.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک در کشور، گفت: متاسفانه از این تعداد تنها ۳۷۸ فروشگاه سهم استان کرمانشاه است که رقم بسیار پایینی است.

الفت نسب بیان کرد: همچنین از ۱۱۰۰ مجوزی که تاکنون‌در اتحادیه برای فعالیت کسب و کار‌های آنلاین صادر شده سهم این استان تنها هفت مجوز بوده است.

او یادآور شد: اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی در راستای تسریع در راه اندازی و فعالیت کسب وکار‌های آنلاین فعال شده است و هر مجوزی که این اتحادیه صادر میکند مورد تایید اداره اماکن و سایر نهاد‌های نظارتی است.

الفت نسب تاکید کرد: این نشست فرصتی است تا با همکاری هم بتوانیم کسب و کار‌های آنلاین در کرمانشاه را توسعه دهیم، چرا که کرمانشاه در شرایط فعلی باید حداقل ۲۰۰۰ کسب و کار آنلاین داشته باشد.

او میانگین سنی افراد شاغل در کسب و کار‌های آنلاین را بین ۲۳ تا ۲۵ سال عنوان کرد و افزود: در همین راستا باید فرهنگ سازی و آموزش برای حرکت به سمت این نوع کسب و کار‌ها میان قشر نوجوان و جوان از همین حالا صورت گیرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد

اپلیکیشن تردز (Threads) متا حالا بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، این میزان از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون کاربر افزایش یافته است. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا در جریان گزارش درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ غول فناوری این ارقام را به اشتراک گذاشت و گفت که Threads به «مسیر امیدوارکننده» خود ادامه می‌دهد.

اعلام این خبر نشان می‌دهد که تردز به‌طور پیوسته به رشد خود ادامه می‌دهد، هرچند سرعت آن نسبت به روز‌های اولیه کاهش یافته است. این برنامه که برای رقابت با ایکس راه‌اندازی شده بود، در هفته اول بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشت، اما این روند در ادامه کاهش پیدا کرد. طی شش ماه گذشته نیز Threads رشد مداوم بیشتری را تجربه کرده است و زاکربرگ با توجه به این روند اشاره می‌کند که این سرویس می‌تواند به اپلیکیشن بعدی متا با میلیارد‌ها کاربر تبدیل شود.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد که تردز براساس برخی معیارها از ایکس نیز عملکرد بهتری دارد. اخیراً در گزارشی به نقل از داده‌های شرکت تحلیلی Apptopia ادعا شده بود که Threads در ایالات متحده کاربران روزانه بیشتری نسبت به ایکس دارد. شبکه اجتماعی متعلق به «ایلان ماسک» ادعا کرده که 550 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد.

همچنین «تیلور سوئیفت»، خواننده مشهور آمریکایی اخیراً برای تبلیغ جدیدترین آلبوم خود به Threads پیوسته بود که این امر نیز پیروزی قابل‌توجهی برای پلتفرم متعلق به متا محسوب می‌شود.

Threads در حال حاضر از جمله معدود برنامه‌های متا است که شامل تبلیغات نمی‌شود، بنابراین غول فناوری به‌طور مستقیم از آن درآمد کسب نمی‌کند.

قابلیت در حال توسعه تردز؛ بایگانی خودکار پست‌های قدیمی

درباره ویژگی‌های جدید تردز نیز اخیراً «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام اعلام کرده که Threads در حال آزمایش گزینه‌ای برای آرشیو‌کردن خودکار پست‌های قدیمی کاربران است. موسری می‌گوید که این ویژگی در حال حاضر برای تعداد کمی از کاربران ارائه شده است و به آنها اجازه می‌دهد تا پست‌های خود را به‌صورت دستی یا پس از مدت زمان مشخصی به‌طور خودکار بایگانی کنند.

منبع: دیجیاتو

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و کویت در جام قرقیزستان آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی یوونتوس و لاتزیو و از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه