Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید دشتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح شبکه با هدف کاهش پرت آب شرب انجام شده و  علاوه بر آن ۱۵۰ مورد انشعاب مشترکان روستاهای شهرستان ابرکوه نیز استانداردسازی شده است .

وی اعتبار هزینه شده برای اصلاح شبکه آب شرب در شهرستان ابرکوه را حدود ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و یادآور شد: با اجرای استانداردسازی انشعاب مشترکان از پرت ۲ لیتر بر ثانیه آب شرب بهداشتی جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دشتی همچنین از اتصال مخزن هوایی ۷۰ متر مکعبی مجتمع آب شرب روستای هک و شهرآباد به خط انتقال بالادست ابرکوه خبرداد و خاطر نشان کرد: با اتصال این مجتمع پنج روستای این شهرستان، شامل روستاهای حسین آباد، اسد آباد سفلی و علیا، هک و شهرآباد از آب شرب با کیفیت بالا بهره مند شدند.

رییس آب و فاضلاب روستایی (آبفار) ابرکوه تصریح کرد: ۲ مخزن آبرسانی مجموعا" با ظرفیت هزار ۵۰۰ مترمکعب برای تامین ذخیره آب شرب روستاهای ده عرب، فراغه، صفی آباد، رحیم آباد، خسرو آباد، جلال آباد، هک، شهرآباد ، اسد آباد سفلی و علیا و حسین آباد با حدود ۶ هزار نفر جمعیت نیز هم اکنون در دست ساخت است.

وی اضافه کرد: برای  ساخت این مجتمع ها ۲۷ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی  اختصاص یافته و این طرح‌ها اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

دشتی تعداد مشترکان آب و فاضلاب روستایی شهرستان ابرکوه را  ۱۲ هزار و ۸۰۰ مشترک در ۳۴ روستااعلام کرد.

آب شرب روستاهای شهرستان ابرکوه از مناطق بالادست با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال و از ۱۳حلقه چاه و ۲رشته قنات با ساخت پنج مجتمع آبرسانی و ۴۸۰ کیلومتر شبکه توزیع، تامین می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب ابرکوه آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۶۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی