Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در حالی پنجشنبه شب با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار و فعالان بخش خصوصی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد که جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور یافته و به بیان مطالب خود پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدقاسم جاسمی و احمد صفری نمایندگان کرمانشاه، شهاب نادری نماینده اورامانات و فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افرادی بودند که در حضور وزیر کار موضوعاتی را مطرح و خواستار پیگیری‌های وی و دیگر اعضای دولت شدند.

نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور مغفول مانده است

سیدقاسم جاسمی اولین عضو مجمع نمایندگان استان بود که در این جلسه از مغفول ماندن نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور سخن گفت و افزود: در حالی که قرار بوده تا پایان برنامه پنجم توسعه ۲۵ درصد اقتصاد کشور توسط تعاونی‌ها تامین شود اما این امر هنوز محقق نشده است.

وی افزود: در حالی که ۲ سال هم از برنامه ششم توسعه می‌گذرد، شاهد بوده‌ایم که تعاونی‌ها تنها حدود ۶ تا هفت درصد در اقتصاد نقش آفرینی کرده‌اند در حالی که این بخش از ظرفیت و توانمندی‌های زیادی برخوردار است.

جاسمی گفت: تنها در استان کرمانشاه حدود سه هزار تعاونی فعال با امکان ۵۰ هزار فرصت شغلی وجود دارد که اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات کشور خصوصا در حوزه اشتغال  و اقتصاد مرتفع می شود.

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین به وجود ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار بیکار در استان اشاره کرد و گفت: این افراد عمدتا از جوانان تحصیلکرده‌ای هستند که منتظر کوچکترین فرصتی برای نشان دادن توانایی و ظرفیت خود می‌باشند.

وی همچنین بخش تامین اجتماعی را نیز نیازمند تقویت بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: بخش زیادی از افراد جامعه و استان کرمانشاه زیر پوشش این سازمان قرار دارند.

حضور سرمایه‌گذار خارجی در کرمانشاه کمرنگ شده است

احمد صفری یکی دیگر از نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان کمرنگ شده است، از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا نسبت به گسیل این افراد به کرمانشاه اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: کرمانشاه که سال‌هاست با درد بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌تواند مرهمی بر این زخم کهنه باشد و شرایط را مقداری بهبود بخشد.

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی

صفری تصریح کرد: مساعدت در افزایش تسهیلات اشتغالزایی روستایی یکی دیگر از مطالبات مردم این استان است چرا که این کار باعث مهاجرت آنها از روستاها به شهرها و حاشیه‌نشینی می‌شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس همچنین خواستار بررسی دقیق مشکلات واحدهای تولیدی شد تا به سرنوشت واحدهای راکد دچار نشوند.

مددجویان بهزیستی نیازمند توجه بیشتر هستند

شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات نیز خواستار توجه بیشتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مددجویان زیر حمایت بهزیستی شد و گفت: آنها مشکلات فراوانی دارند و نیازمند تدبیر و چاره‌اندیشی مقام عالی وزارتخانه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه پاوه و دیگر شهرهای اورامانات جوان خوب، خلاق و تحصیلکرده فراوانی دارد، افزود: بیم آن می‌رود اگر به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده نشود به سمت و سویی دیگر کشده شده و دیگران در خارج کشور از آن بهره‌مند گردند.

شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی

نادری در پایان خواستار تقویت بخش خصوصی شد و گفت: با محدودیت‌هایی که در بخش دولتی وجود دارد تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی توجه به بخش خصوصی است.

کارگران امنیت شغلی ندارند

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز امنیت شغلی را مهمترین دغدغه جامعه کارگری دانست و گفت: متاسفانه جمع زیادی از این قشر چه در کرمانشاه و چه استان‌های دیگر از این امنیت برخوردار نیستند.

فرهاد تجری گفت: یکی از مشکلات کارگران این است که کارفرماها با آنها قرارداد سه ماهه منعقد می‌کنند و این یعنی آنها از کمترین امنیت شغلی به عنوان یکی از حقوق اولیه خود برخوردار نیستند.

وی در پایان گفت: جامعه کارگری یکی از شریفترین و در عین حال زحمتکش‌ترین و کمتوقع‌ترین افراد جامعه هستند که جا دارد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش‌تر از قبل به موضوع رفاهیات آنها توجه کند، هرچند در این راستا اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۳۵ هزار بیکار دارد.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار امسال به ۱۴.۷ درصد رسید که ۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای افتتاح چند طرح تولیدی و عمرانی به استان کرمانشاه سفر کرده در اولین برنامه خود صبح دیروز (پنجشنبه) به شهرستان پاوه سفر کرد و با حضور در یادمان شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس با امام جمعه این شهر نیز دیدار و گفت و گو نمود.

بازدید از شرکت صنعت گستر سدید و توسعه شرکت لاوین پلاستیک بیستون، حضور در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی، جلسه شورای اداری استان با رویکرد اشتغال و حضور در ششمین نشست اعضای مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه‌های وزیر تعاون در کرمانشاه بود.

گزارش از مسعود اسماعیلی

۷۴۵۸/۳۰۳۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رابطه نماینده مجلس و مردم کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • حضور هیأت بلندپایه کوالالامپور در کابل
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات