Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- واسیلی نبنزیا: کسی را وادار نمی‌کنیم به نفع ما رای دهد اما انتظار داریم همه بر اساس مواضع ملی خود رای دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما در نشست شورای امنیت شاهد نمایشی عمدی برای جلب توجه جامعه بین المللی به وتوی طرح روسیه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: ”ما رای نمی‌خریم یا نمی‌فروشیم. ما کسی را وادار نمی‌کنیم به نفع ما رای دهد. ما انتظار داریم همه بر اساس مواضع ملی و اصولی خود رای دهند، اما امروز ما شاهد نمایشی عمدی برای جلب توجه جامعه بین المللی به وتوی روسیه بودیم. من در سخنانم هنگام ارائه آن قطعنامه گفتم که حامیان آن به خوبی می‌دانند که نتیجه چه خواهد بود، و با اینکه نتیجه را می‌دانستند آن قطعنامه را ارائه کردند. ما می‌دانیم که آن‌ها تنها نیستند و کسانی در پشت پرده بودند که به شدت خواهان این نمایش در نشستی بودند که در دوره ریاست (دوره‌ای ما در شورای امنیت سازمان ملل) برگزار می‌شود. خب، اگر این چیزی بود که آن‌ها می‌خواستند، به آن دست یافتند. “
نماینده روسیه در سازمان ملل در جواب سوالی با موضوع حضور گروه تحقیق سازمان ملل در عربستان گفت: ”ما ابتدا باید ببینیم گروه کمیته 2231 چه نتیجه‌ای به دست خواهد آورد. در نشست‌های قبلی شورای امنیت که درباره آن قطعنامه برگزار شد، ما درباره ظرفیت و وظیفه این گروه برای تحقیق یا ارائه مدرک درباره مسائلی که به طور مستقیم در حوزه وظایف این گروه نیست، ابراز تردید کردیم. اما کاملاً مطمئنم شورای امنیت به طریقی از نتایج و یافته‌های آن‌ها مطلع خواهد شد و از آنجا درباره اقدامات قضاوت خواهد کرد.
واسیلی نبنزیا در پاسخ به وتوی قطعنامه صادر شده علیه سوریه نیز گفت: ”نتیجه نشست امروز به هیچ وجه تاثیری بر اوضاع انسانی در ادلب ندارد. چه ما این قطعنامه را تصویب می‌کردیم و چه تصویب نمی‌کردیم، اوضاع در آنجا همین گونه باقی می‌ماند. ما کاملاً به این امر واقفیم. علت شرایط موجود در آنجا این نیست که ما قطعنامه را تصویب نکرده ایم، بلکه به این علت است که تروریست‌ها آن استان را به گروگان گرفته اند. “

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تروریست ادلب گروگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه