Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان افغانستان هشدار دادند که تقلب در انتخابات ریاست جمهوری خطر جدی برای امنیت این کشور است و احتمال رفتن بسوی جنگ داخلی را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، برخی از نمایندگان پارلمان افغانستان تاکید کردند که اگر انتخابات آینده بدرستی مدیریت و برگزار نشود، احتمال رفتن این کشور بسوی جنگ‌های داخلی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«عارف رحمانی» عضو پارلمان افغانستان به جمهور گفت که یکی از تهدید‌های بسیار مهم امنیتی، برگزاری غیرشفاف و خلاف قانون انتخابات ریاست جمهوری این کشور است، زیرا هرگونه تقلب در انتخابات، بحران امنیتی و جنگ داخلی در افغانستان دامن خواهد زد.

وی افزود: در صورتی که نامزد‌های ریاست جمهوری نتیجه انتخابات افغانستان را نپذیرند، شورش‌های گسترده در کشور بوجود خواهد آمد و اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.

«غلام حسین ناصری» دیگر نماینده پارلمان نیز گفت که ریختن آرای تقلبی در صندوق‌های رای، سبب هرج و مرج در افغانستان می‌شود بنابراین باید کمیسیون انتخابات زمینه شفافیت در این روند ملی را فراهم کند.

وی مسدود ماندن ۴۳۱ مرکز اخذ رای را مشکوک دانست و گفت که به احتمال بسیار از این مراکز برای تقلب در انتخابات استفاده خواهد شد.

نماینده پارلمان افغانستان اظهارداشت که اگر صندوق‌های رای در این مراکز ظاهرا مسدود شده از آرای تقلبی پر شود، کسی نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد.

ناصری خاطرنشان کرد که نهاد‌های امنیتی گفته‌اند که امنیت این مراکز تامین نمی‌شوند در حالی که کمیسیون انتخابات افغانستان تدارکات انتخاباتی درنظر گرفته است.

با این حال، برخی نهاد‌های ناظر بر انتخابات افغانستان نیز گفته‌اند که کمیسیون انتخابات این کشور تا هنوز امکانات جلوگیری از تکرار آرا توسط دستگاه‌های بیومتریک را برطرف نکرده است و این مشکل نیز زمینه تقلب را فراهم خواهد کرد.

افغانستان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ نیز شاهد بحران بود و با پادرمیانی جان کری وزیرخارجه وقت آمریکا، حکومت وحدت ملی بین اشرف غنی و عبدالله تشکیل شد که به گفته بسیاری در قانون اساسی این کشور جایی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افغانستان جنگ داخلی خانه جنگی تقلب در انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان