Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@01:03:11 GMT

آمازون تا سال ۲۰۴۰ انتشار گازهای گلخانه ای را صفر می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۲۷۶۸

آمازون تا سال ۲۰۴۰ انتشار گازهای گلخانه ای را صفر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا اعتقاد چندانی به تخریب محیط زیست بر اثر گرمایش کره زمین ندارد، شرکت های فناوری این کشور در تلاش هستند تا تعهدات آمریکا را در توافقنامه زیست محیطی پاریس عملی سازند.

بر اساس مفاد این موافقتنامه باید انتشار دی اکسیدکربن در جو کره زمین تا سال ۲۰۵۰ به صفر برسد و در غیر این صورت گرمایش زمین به سطحی خطرناک و غیرقابل بازگشت خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت آمازون با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرده قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ به هیچ وجه گاز دی اکسیدکربن را به هیچ شیوه ای در جو کره زمین منتشر نکند.

در بیانیه مذکور که به امضای جف بزوس مدیرعامل آمازون رسیده، تصریح شده: اگر شرکتی مانند آمازون که سالانه بیش از ۱۰ میلیارد کالا و محصول مختلف عرضه می کند می تواند ده سال زودتر به مفاد توافقنامه پاریس عمل کند، پس تمامی شرکت های دیگر تجاری و فناوری نیز قادر به این کار هستند.

بزوس در این بیانیه از مذاکره ها و گفتگوهای خود با مدیران برخی شرکت های بزرگ تجاری دیگر در جهان به منظور یافتن روش هایی به منظور حفاظت موثرتر از محیط زیست نیز خبر داده است.

کد خبر 4723540

منبع: مهر

کلیدواژه: سایت آمازون حفاظت از محیط زیست گرمایش زمین دی اکسید کربن نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان موبایل گوگل امنیت اطلاعات هوش مصنوعی خودروی برقی زیست فناوری رگولاتوری گوشی آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست