Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی از موضوع محل دپوی زباله‌ها در بجنورد به شدت انتقاد کرد. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بجنورد اظهار داشت: مردم ایران با عمل به آیه‌های قرآن از انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری افزود: مجاهدت‌های جوانان در دوران دفاع مقدس و در میدان‌های سخت همراه با ذکر و دعا و روحیه برادری  و ایثار همراه بود. یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس این بود که در کنار جنگ، ایثار و از خودگذشتگی بود. نسل جوان ما بدانند این انقلاب مردانه از میدان‌های سخت بیرون آمد چرا که دفاع مقدس ما انقلاب را به جهان شناساند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی یکی از مهمترین سفارش‌های حضرت علی(ع) به امام حسن(ع) را صبر در مسیر حق عنوان کرد و بیان کرد: در مسیر حق بهترین خلق و خو مقاومت، استقامت و پایداری است که رزمندگان ما در دفاع مقدس به این مهم عمل کردند. 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام سجاد(ع) مرزبانی از پیام‌های عاشورا را بر عهده داشت، افزود: امام سجاد(ع) معارف دین را عمق بخشید، اخلاق مردم را به زیبایی ترسیم کرد و دعای مکارم الاخلاق آن حضرت دنیا را آراسته کرد بنابراین امام سجاد(ع) گفتمان عاشورا را ایجاد کرد و نگذاشت پیام عاشورا بر روی زمین بماند. اگر امروز زوایای عاشورا را می‌دانیم به سبب دو رسانه سیار حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) است.

پدیده زباله‌گردی در خراسان جنوبی آسیب‌شناسی شود«پیر سرخ»؛ لارستان منتسب به برادر حضرت شاهچراغ(ع)؛ بنای تاریخی که محل زباله شده استورودی‌های شهر یاسوج همچنان محل انباشت زباله شده است
یعقوبی در ادامه با اشاره به سالروز تخریب حرم امامین عسکرین(ع) توسط داعش خاطرنشان کرد: امروز سامرا بهتر و وسیع‌تر از گذشته ساخته شده و این داعش است که اکنون به زباله‌دان تاریخ پیوستند.

وی در ارتباط با سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد برجام و عدم مذاکرات مقام‌های ایرانی با آمریکا بیان کرد: آمریکا اگر آدم شد و توبه کرد و همچون یک بچه اظهار ندامت کرد، آن‌گاه ایران آن را قبول می‌کند در غیر این صورت آمریکا حق دخالت و فضولی را ندارد. نباید به بیگانه و فلان دولت امید بست چرا که اکنون ایران وارد چله دوم انقلاب خود شده و محکم‌تر گام‌های استوار خود را بر می‌دارد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: با حمله یمن به عربستان 50 درصد صدور نفت عربستان از کار افتاد و ضربه شدیدی هم به امارات و عربستان وارد شد. این حمله یمن به عربستان تهدیدی جدی برای امارات به‌شمار می‌رود که دخالت بی‌جا نداشته باشد و امروز شاهد آن هستیم که حملات یمن زلزله‌ای را در تن دشمنان اسلام ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون تحولی جدید در قوه قضائیه ایجاد شده است: اکنون به همت قوه قضائیه هر مسجد یک حقوقدان خواهد داشت تا مردم مشکلات حقوقی خود را در مسجد حل کنند تا اختلافات برطرف شود ضمن اینکه مفسدان اقتصادی و دانه درشت‌های اقتصادی در حال نابودی هستند و امیدواریم این سه قوه کشور همراه با هم جهادی و انقلابی مشکلات جامعه را برطرف کنند.

امام جمعه بجنورد با انتقاد از مسئولان استانی در جهت عدم برنامه‌ریزی برای مکان‌یابی دپوی زباله اضافه کرد: ما 40 سال است که انقلاب را مدیریت کردیم و می‌کنیم آن گاه چطور نمی‌توانیم موضوع زباله را حل کنیم تا نارضایی مردم را شاهد نباشیم؟ مسئولان باید جدی‌تر به این جریان ورود کنند تا موضوع زباله‌ها به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/ح

R7719/P1357/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!

در یک اتفاق هولناک، قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به ماهواره ناسا موسوم به TESS نزدیک شد و این ماهواره را در آستانه نابودی قرار داد. این حادثه خطرناک به وضوح نشان می‌دهد که زباله‌های فضایی تا چه اندازه می‌توانند برای فضاپیماها خطرناک باشند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، در یک اتفاق هولناک، قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به ماهواره ناسا موسوم به TESS نزدیک شد و این ماهواره را در آستانه نابودی قرار داد. این حادثه خطرناک به وضوح نشان می‌دهد که زباله‌های فضایی تا چه اندازه می‌توانند برای فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی خطرناک باشند.

در تاریخ 23 آوریل 2024، ماهواره TESS ناسا که به منظور جستجوی سیارات فراخورشیدی طراحی شده است، با قطعه‌ای از زباله‌های فضایی روسیه به نام BL0002B به شدت نزدیک شد. این اتفاق می‌توانست منجر به برخورد و نابودی ماهواره TESS شود.

خوشبختانه، با انجام مانورهای اضطراری، ماهواره TESS توانست از برخورد با زباله‌های فضایی روس فرار کند. با این حال، این حادثه خطرناک زنگ خطری برای ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی به شمار می‌رود.

زباله‌های فضایی شامل قطعاتی از ماهواره‌ها، موشک‌ها و دیگر اجرام ساخته دست بشر هستند که در مدار زمین رها شده‌اند. این زباله‌ها با سرعتی معادل 29 هزار کیلومتر در ساعت در مدار زمین حرکت می‌کنند و می‌توانند به شدت به فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی آسیب برسانند.

یک تکه زباله فضایی جمعه با ماه برخورد می‌کند

در حال حاضر، هزاران قطعه زباله فضایی با قطر بزرگتر از 10 سانتی‌متر در مدار زمین وجود دارد. میلیون‌ها قطعه زباله فضایی با قطر کوچکتر نیز در مدار زمین وجود دارند که اگرچه به تنهایی نمی‌توانند آسیبی جدی وارد کنند، اما در صورت برخورد با فضاپیما می‌توانند منجر به آسیب‌های جدی شوند.

ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی در حال تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکل زباله‌های فضایی هستند. یکی از راه‌حل‌ها، جمع‌آوری زباله‌های فضایی از مدار زمین است. راه‌حل دیگر، طراحی فضاپیماها و ایستگاه‌های فضایی به گونه‌ای است که در برابر برخورد با زباله‌های فضایی مقاوم‌تر باشند.

حادثه نزدیک شدن ماهواره TESS به زباله‌های فضایی روس، نشان‌دهنده خطرات فزاینده زباله‌های فضایی برای فعالیت‌های فضایی انسان است. یافتن راه‌حل‌های مناسب برای این مشکل، امری ضروری است تا از بروز فاجعه‌های فضایی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها