Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@12:06:43 GMT

حمله پهبادی یمن عملکرد پدافندی ریاض را زیرسؤال برد

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۳۴۶۱

حمله پهبادی یمن عملکرد پدافندی ریاض را زیرسؤال برد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: حمله یمنی به تأسیسات نفتی عملکرد سازمان‌های پدافندی ریاض را به شدت زیر سؤال برده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۹ شهریور) در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با اشاره به  حمله مقاومت یمن به تأسیسات نفتی عربستان اظهار داشت: دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شرق عربستان توسط پهباد انصارالله مورد هدف قرار گرفته که این عملیات پاسخی به پنج سال تجاوز آل سعود و محاصره همه جانبه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: این عملیات که طی اطلاعات دقیق و رصد قبلی انجام گرفت؛ میزان اشراف نیروهای انصارالله به مناطق مختلف عربستان را اثبات کرد، در واقع حمله پهبادی نشان داد که توان و قدرت تهاجمی انصارالله در زمینه میزان مسافت تعیین شده تا ۱۲۰۰ کیلومتر در هدف افزایش یافته است.  

وی با بیان این‌که عربستان با هزینه ۷۰ میلیارد دلاری سومین کشوری است که بیشترین هزینه‌ نظامی را در جهان دارد، گفت: اکنون رژیم آل‌سعود و آمریکا به دلیل ضعف و ناتوانی در مقابله با پاسخ‌های یمنی؛ به جریان سازی رسانه‌ای علیه ایران روی آورده‌اند، تا ناکامی خود را اینگونه توجیه کنند که ایران، تاسیسات نفتی عربستان را مورد هدف قرار داده است. 

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که آرامکو بزرگترین شرکت نفتی دنیاست و ۱۲ درصد نفت جهان را تولید می‌کند، افزود: این مرکز ۷ میلیون بشکه نفت خام در روز را در یک منطقه و یک میلیون بشکه نفت را در بخش دیگر تولید می کند که هر دو بخش مورد هدف قرار گرفته است، حمله یمن به بزرگترین تاسیسات نفتی تاثیر خود را بر قیمت جهانی نفت گذاشته است.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حمله یمنی به تأسیسات نفتی عملکرد سازمان‌های پدافندی ریاض را به شدت زیر سؤال برده است، خاطرنشان کرد: عربستان میلیاردها دلار تسهیلات از آمریکا خریداری کرد ولی این تسهیلات نتواتست امنیت آنها را تامین کند. 

آل‌هاشم ادامه داد: همه تلاش غرب و آمریکا برای حمایت از تجاوز عربستان ۵ ساله به یمن عیر قابل پذیرش است؛ هزاران یمنی اعم از پیر و جوان و زن و کودک به شهادت رسید، اما صدایی از مدعیان حقوق بشر در نیامد، امروز دو تاسیسات مورد هدف قرلر گرفته فریاد کشورهای غربی به آسمان برخاسته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات پوتین به ارتجاع عرب منطقه اظهار داشت: در حاشیه اجلاس آنکارا رئیس جمهور روسیه در بخشی از کنفرانس خود با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم، ارتجاع عربی را نصیحت کرد و بحران یمن را فاجعه انسانی نام برد و راه‌حل را گفت‌وگو اعلام کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: قرآن کریم خشونت را غیر قابل قبول و دفاع از خاندان را سفارش کرده است، ولی کشورهایی مانند بحرین، امارات و عربستان دستورات قرآنی مبنی بر برادری و اخوت را نادیده گرفته و در حال به کشتار مسلمانان منطقه هستند به طوریکه تاکنون در یمن ۶۱ هزار غیرنظامی و ۸ هزاز کودک به شهادت رسیده است. 

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سحنان خود در خطبه ها به بخش هایی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان خارج فقه اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ هیچ مذاکره‌‌ای در هیچ سطحی بین مسؤولان ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد چراکه  الان علاج حل مشکلات گوناگون در دست مردم است.

وی با بیان این‌که نباید به بیگانه و دولت‌های مختلف امید بست و به نشست و برخاست دیگران اتکا کرده و وابسته شد، تصریح کرد:  گاهی می‌گویند که مذاکره بدون شرط، گاهی مذاکره با ۱۲ شرط در حالیکه اینگونه سخنان ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگمی طرف مقابل، راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب چناچه آمریکا توبه کرد و به معاهده بازگشت، به عنوان یکی از اعصای کشورهای عضو معاهده می‌تواند حضور داشته باشد، اما اکنون هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی میان مسؤولان و آمریکایی‌ها نه در نیویورک و نه غیر آن  اتفاق نخواهد افتاد. 

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس یادآور شد: امام راحل فرمودند؛ ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم و مظلومیت خویش را نشان دادیم و پرده تزویر جهان خواران دنیا را کنار زدیم و در جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکسته و ریشه‌های انقلاب پربار اسلامی را محکم کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سردمداران نظام‌های فاسد در برابر اسلام احساس ذلت می‌کنند که باید به ارواح طیبه شهدای جنگ، نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، عشایر و کلیه اقشار مردمی که در قالب بسیج افتخار آفریدند، درود بفرستیم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل هفته دفاع مقدس عزاداری محرم فعالیت های مسجدی شیراز جنگ یمن حمله پهبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد

منابع عبری زبان از فرود یک فروند هواپیمای شخصی صهیونیستی در ریاض که از آن برای استفاده مسئولان موساد استفاده می‌شود، خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که یک هواپیمای شخصی اسرائیلی امروز شنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی به زمین نشست و اخیرا برای انتقال مقامات ارشد موساد از آن استفاده شده است.

رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی موسوم به «مکان» گزارش داد، فرود هواپیما در آستانه سفر آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما امروز از فرودگاه بن گوریون برخاسته و در امان پایتخت اردن به طور موقت توقف کرده و از آنجا به مقصد ادامه داده است.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: این احتمال وجود دارد که مقامات ارشد اسرائیلی در این هواپیما حضور داشته باشند تا در مورد عادی سازی مذاکرات با عربستان سعودی گفت‌وگو کنند.

بر اساس این گزارش، این هواپیما متعلق به یک تاجر اسرائیلی است و در ماه های اخیر در سفرهای رسمی مسئولان ارشد موساد و وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) استفاده شده است.

پایگاه خبری آکسیوس همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی امیدوارند به توافقی دوجانبه با سعودی‌ها برسند تا به نتانیاهو ارائه کنند. این توافق شامل تعهد به مسیری است که به راهکار دودولتی منتهی می‌شود.

این در حالی  است که قرار است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد