Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر امام جمعه قیدار، حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار با بیان اینکه روحیه اطاعت پذیری و تبعیت از ولی امر فرماندهان دفاع مقدس یک امر به ظاهر نشدنی را شدنی کرد و باعث پیروزی در یک جنگ نابرابر شد، گفت: امروز هم در جنگ اقتصادی همان روحیه برای فرماندهان اقتصادی لازم است و با همان روحیه می‌توان بر همه مشکلات اقتصادی فائق آمد و در میدان جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس را جلوه‌ای بزرگ از ایثار، شهامت، شجاعت، آرمان گرایی، ولایت مداری، وحدت، روحیه انقلابی و شهادت طلبی ملت ایران اسلامی در تاریخ انقلاب است.

امام جمعه قیدار هفته دفاع مقدس را هفته شرف و اقتدار و گرامیداشت آن را تکریم و گرامیداشت همه ارزش‌ها دانست و افزود: هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‏‌ها است.

موسوی  با تاکید بر تلاش همگانی برای تبیین و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به مدیران و همچنین نسل جوان گفت: امروز این فرهنگ است که می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند.

وی با تشریح شرایط ایران بعد از پیروزی انقلاب افزود: بعد از این پیروزی کشور درگیر تنش‌های زیادی بود تا اینکه جنگی که موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود و آمده بود تا جمهوری اسلامی نوپا را از پا درآورد به حول و قوه الهی به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‏‌ها و توانمندی‏‌های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‏‌های بلند انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: دفاع مقدس بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و چراغ امید به پیروزی را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت چرا که همه محاسبات متعارف بشری اقتضا می‏‌کرد که جنگ چند روزی و یا حداکثر چند ماهی بیشتر طول نکشد و ارتش عراق فاتح این جنگ شود.

موسوی با بیان اینکه ایران در آغاز جنگ برای تأمین مایحتاج اولیه جنگ هم مشکل داشت، افزود: راز پیروزی بر دشمن حرکت بر مبنا و محور غدیر و ایمان قلبی و حقیقی به غیب و نصرت الهی بود که در اطاعت از ولی فقیه تبلور یافت و ایمان به خدا و اطاعت از ولی شاه‏ کلیدی است که هر امتی به آن دست‏ پیدا کند، پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه روحیه اطاعت پذیری و تبعیت از ولی امر فرماندهان دفاع  مقدس یک امر به ظاهر نشدنی را شدنی کرد و باعث پیروزی در یک جنگ نابرابر شد، ادامه داد: امروز هم در  جنگ اقتصادی همان روحیه برای فرماندهان اقتصادی لازم است و با همان روحیه می‌توان بر همه مشکلات اقتصادی فائق آمد و در میدان جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شد.

امام جمعه قیدار به بازگشایی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نه تنها هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری بزرگ دراز مدت است که طی آن کشور از وابستگی چه از جهت نرم‌افزاری و چه از جهت سخت‌افزاری رها می‌شود.

موسوی  با تبریک و تشکر از موفقیت‌های دانش‌آموزان شهرستان قیدار برای کسب رتبه‌های برتر که موجب افتخار برای شهرستان و استان و کشور شدند، تصریح کرد: ضمن احترام به این موفقیت‌که که بیانگر استعداد درخشان و تلاش‌های مجدانه دانش آموزان و همچنین تلاش‌های مسؤولین امر، باید به مشکلات موجود در این حوزه از جمله کمبود فضا و امکانات آموزشی و همچنین تخریبی بودن ۴۰ درصد از مدارس و دو شیفته برگزار شدن کلاس‌ها هم نباید فراموش شود.

کد خبر 4723649

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه امام جمعه قیدار سید علی موسوی اربعین حسینی ماه محرم قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 عاشورا ایلام خطبه های نماز جمعه مراسم عزاداری سانحه تصادف گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین میزبان شهید گمنام

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام  فردا  یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حجتی تاکستان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری مقدم افزود: ساعت ۱۶ روز دوشنبه هم  پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس  از مسجد  حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر نرجه تشییع و در بوستان این شهر بخاک سپرده  می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • زائران حج دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها