Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@15:58:44 GMT

دوری از علوم معنوی جامعه را به زوال می‌کشاند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۴۰۰۳

دوری از علوم معنوی جامعه را به زوال می‌کشاند

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه موقت سنندج، امروز، 29 شهریورماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه با اشاره به اهمیت علم و دانش از دیدگاه دین اسلام اظهار کرد: علم و دانش از دیدگاه دین اسلام دارای ارزش والایی بوده و در قرآن کریم بر جستجوی علم و دانش بارها تأکید شده است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال خود اولین معلم، پیامبران و انسان‌هاست، افزود: در این راستا دانش آموزان و دانشجویان باید با بهره‌گیری از فرصت کسب علم و آگاهی مسیر رشد و پیشرفت جامعه در آینده فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سنندج دانش و آگاهی را بزرگترین سرمایه هر کشور دانست و بیان کرد: جوانان باید سعی کنند تا با زمینه‌سازی رشد علم و دانش در کشور ریشه بسیاری از مشکلات و مسائل پیشرو جامعه را بخشکانند.

وی بیان کرد: علما و معلمان چراغ روشنایی هر جامعه هستند و برهمین اساس یک عالم با بهره‌گیری از علم خود می‌تواند کشور را اصلاح و زمینه ارتقای جامعه را فراهم کند.

ماموستا رستمی وجود دانشمندان و متخصصان در بخش‌های مختلف علمی را ناشی از توانمندی جوانان ایرانی دانست و گفت: جوانان در راستای پیشرفت، آبادانی و رفع مشکلات موجود تمام همت خود را بکار گیرند.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه علم تنها مختص مسائل دینی نبوده است گفت: تمام علومی که زمینه‌ساز دفع جهل جامعه باشد، مورد تأکید اسلام است، هرچند دوری از علوم معنوی و دینی جامعه را به زوال می‌کشاند.

وی در پایان تأکید کرد: تبعیت از الگوهای غربی شایسته یک جوان مسلمان نیست و یک جوان مسلمان باید نسبت به رعایت شئونات اسلامی و فرهنگ غنی ایرانی حساسیت خاصی داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از اشتیاق معلم نمونه کشور برای تعلیم و تربیت
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است