Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه همدان با انتقاد شدید از حذف نام شهدا در برخی شهرهاگفت: مدارا و سازش با دشمن به معنی کنار آمدن با دشمن و عبور از مبانی انقلاب است. ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت از مردم به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: واجب است در نماز جماعتی که برای میت خوانده می‌شود افرادی که  اقتدا می‌کنند، اذکار را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در ماجرایی امام حسین(ع) وقتی می‌خواستند بر میتی نماز بخوانند در اذکار خود آن فرد میت را مورد لعن و نفرین خود قرار داده و از خدای متعال برای او درخواست عذاب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دعا و لعن اهل بیت (ع) مستجاب است، بیان کرد: حضرت در ادامه اذکار خود فرمودند خدایا آتش جهنم را بر این مرده مسلط کن و بدترین عذاب‌های خود را بر این میت بچشان.

امام جمعه موقت یزد: حذف نام شهدا از معابر خیانت بزرگی به انقلاب اسلامی استبهره‌برداری از باغ موزه دفاع مقدس استان فارس تا پایان 1400؛ با حذف نام شهدا مقابله می‌کنیمسمنان| تداوم راه شهدا ضامن بقای امنیت و اقتدار انقلاب و نظام است

 

وی درباره دلایل امام حسین(ع) برای لعن این فرد میت گفت: حضرت در همان زمان فرمودند این میت از کسانی است که با دشمنان خدا دوستی، با دوستان خدا دشمنی می کرد و بغض اهل بیت پیامبر اکرم (ص) را داشت.

امام جمعه همدان ابراز کرد: دوستی با دشمنان خدا و دشمنی با دوستان خدا به قدری اهمت دارد که سبب شد این فرد میت مورد نفرت پیامبر(ص) و خدای متعال قرار  گیرد به گونه‌ای که امام حسین (ع) او را اینگونه نفرین کردند.

وی مطرح کرد: حضرت عیسی (ع) نیز در جمع حواریون بیان کردند با  داشتن کینه دشمنان خدا، خودتان را محبوب خدا قرار دهید و به او تقرب بجویید.

شعبانی ابراز کرد: از واجبات شرعی ما در کنار نماز ودیگر امور، بحث بسیار مهم تولی و تبری  قرار دارد و این روایتی که از امام حسین (ع) نقل شد موید این موضوع است.

وی اظهار داشت: ممکن است فرد مسلمان باشد، نماز بخواند و دیگر کارها را انجام دهد اما وقتی تولی و تبری ندارد اینگونه مورد خشم قرار می‌گیرد چرا اعلام انزجار از دشمنان خدا بسیار حائز اهمیت است.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان با تشریح ویژگی‌های دشمنان خدا در قران کریم بیان کرد: به فرموده قرآن کریم دشمنان خدا آرزو می‌کنند هیچ خیری از جانب خدا به شما نرسد وکاری می‌کنند که شما با آنها مدارا و سازش کنید.

وی تصریح کرد: مدارا و سازش با دشمن به معنی کنار آمدن با دشمن و عبور از مبانی انتقلاب است مانند آنچه که مشکرین به پیامبر (ص) فرمودند و گفتند بیایید یک هفته ما خدای شما را بپرستیم و یک هفته شما خدای ما را بپرستید.

شعبانی گفت: از دیگر آرزوهای دشمن این است که شما همیشه در سختی باشید و از اسلحه و اقتصاد خود غفلت کنید، به همین دلیل است که خدا به ما فرمان داده دشمنان خدا را به دوستی انتخاب نکنید.

وی تصریح کرد: آنهایی که خاندان پیامبر اکرم(ص) را به اسارت بردند کسانی بودند که بغض اهل بیت (ع) را در سینه داشتند، موضوعی که ما در رفتار ابن زیاد نسبت به اسرای کربلا می‌بینیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حضرت زینب (س) در خطبه‌های خود زحمات سی ساله بنی امیه را به باد می‌دهد و ابروی سطنت معاویه و افرادی که در آن مجالس بودند را از بین می‌برد، مطرح کرد: در مسئله دوستی‌ها و بغض‌ها باید مراقب باشیم و آنها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اقدام داعش و وهابیت مبنی بر تخریب قبور ائمه اطهار (ع) افزود: این افراد کسانی هستند که مورد لعن و نفرین اهل بیت (ع) قرار می‌گیرند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه افرادیکه در ابتدای انقلاب اسلامی به ما حمله کردن مشکلشان صرفا حمله به ما نبود، تصریح کرد: آنها گمان می‌کردند چهار شعار اصلی ما نظام استکباری را دچار مشکل می‌کند.

وی تاکید کرد: دشمنان متوجه شدند کشوری که به دنبال استقلال است، می‌خواهد از زیر سایه استکبار نجات یابد، مردم آن می‌خواهند خودشان سرنوشتشان را انتخاب کنند، کشوری که دم از اسلام می‌زند و به دنبال اجرای حاکمیت اسلامی است قطعا برای آنها خطر آفرین است.

 نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: متفکرین و تحلیلگران خارجی فهمیدند اگر کشور ما با این شعارها پیش رود این کشور برای مستکبران خطرناک است پس باید در برابر آن ایستاد.

شعبانی با تاکید براینکه مسیری که جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد مسیری بود که منافع غرب را بر هم می‌زد، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی نه تنها حکومت جمهوری اسلامی از بین نرفت بلکه استقلال، آزادی و جمهوریت آن تقویت شد.

وی با بیان اینکه نقطه اشتراک مردم ایران و یمن ایمان و تشیع آنها است، افزود: در جبهه یمن نیز این اتفاق رخ داده است یعنی وقتی ائتلاف برخی کشورها علیه یمن رخ داد مردم این کشور نیز چیزی نداشتند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نقطه قوت ما شعارها، ایمان و باورهای ما به مرام امام حسین (ع)است، مطرح کرد: امروز شاهدیم که نیروی مقاومت در یمن با اقدامات خود سبب کاهش 50 درصدی صادرات نفت در عربستان شدند، عربستانی که قرار بود استکبار از آن حمایت کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم خداوند متعال به توفیق دهد قدردان شهدا و خانواده‌های آنها باشیم، افزود: مسئولان باید بدانند اگر در این نظام به ریاست رسیده‌اند نتیجه خود شهدا است.

شعبانی تصریح کرد: در نظام اسلامی مسئولان آقایی نمی‌کنند بلکه همه آنها خادمان نظام و مردم هستند همان گونه که رهبر معظم انقلاب خود را خادم مردم می‌دانند.

وی با انتقاد شدید از حذف نام شهدا در برخی شهرها اظهار داشت: امروز شاهدیم برخی افراد کلمه شهید را از معابر و کوچه‌ها حذف می‌کنند در حالیکه اگر مسئولی توانسته به جایگاهی برسد نتیجه خون شهدا است.

امام جمعه همدان با تشریح جایگاه و نقش شهدا در جامعه اسلامی مطرح کرد: نمی‌دانم چرا برخی افراد از نام شهید می‌ترسند.

وی درباره برخی واگذاری‌های رخ داده در عرصه خصوصی سازی نیز بیان کرد: برخی از این واگذاری‌ها که گاهی اوقات غیر قانونی نیز هست سبب شده حقوقی از جامعه کارگری ضایع شود یعنی ممکن است یک کارخانه یا مکانی زیر قیمت کارشناسی به بخش خصوصی واگذار شود.

شعبانی افزود: مسئولان به جای پرداختن به کارهای غیر ضروری ، دم زدن از مذاکرات بی‌فایده ای که ملت را مشغول کرده است  و یا تعامل با کشورهایی که 6 سال است ما را معطل کرده‌اند، به موضوعات ضروری کشور بپردازند.

وی گفت: راه حل رفع این مشکلات مذاکره نیست، 6 سال است که تعامل و مذاکره با دشمن جواب نمی‌دهد پس باید از این راه حل عبور کرد چون اثری ندارد و باید به مسائلی مانند واگذاری‌های خلاف قانون رسیدگی کرد.

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود

جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، ویژه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت ماه) در جوار حرم مطهر حضرت امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سردار محمدرضا موحدی در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در ارتباط با بزرگداشت امام خمینی(س) یک سری کارهای سخت‌افزاری و فرهنگی انجام می‌دهند، گفت: هر دو گروه هم لازم هستند و هم کارهای آنها مهم و مقدس است، اما گروه‌های فرهنگی و تبلیغی تبیین کننده بقیه کارها هستند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با بیان اینکه امام برای سپاه ایجادکننده و برای ارتش نگه‌دارنده بوده است، افزود: هیچ روزی به لحاظ شکوه و تعداد شرکت‌کنندگان مثل 14 خرداد نیست؛ که همه مسئولین در این مراسم شرکت می‌کنند. چرایی آن را فرهنگی‌ها باید در سخرانی‌ها و نشریات مختلف تشریح کنند. دومین کار فرهنگی‌ها استفاده از این بستر برای ترویج افکار امام است.

وی با تأکید بر اینکه تجلیل از امام، تجلیل از همه اندیشه‌های ناب اسلام است، اظهار داشت: به لحاظ شبهات ما اصلا در شرایط 20 سال و حتی 10 سال گذشته نیستیم. متأسفانه دشمنان برای از بین بردن انقلاب و اهداف آن در فضای مجازی و به عبارتی جنگ نرم، حرکت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهند؛ به طوری که خود امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند.

سردار موحدی با اشاره به اینکه برای جوانان و خانواده‌های کشور سؤالات و شبهاتی وجود دارد، تأکید کرد: میزگرد و میزهای اندیشه و پاسخ به سؤالات بگذارید و افراد قوی را انتخاب کنید تا به سؤالات آنها پاسخ بدهند. یعنی از این بستر برای پاسخگویی به شبهات هم استفاده شود. خوشبختانه قریب به اتفاق فرماندهان نظامی کشور هم علاوه بر ویژگی‌های نظامی، آدم‌های فرهنگی هستند.

وی افزود: به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی هم توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود و مناطق مرزی و خصوصا جزایر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. توصیه ما  این است از بسترهای موجود برای تبلیغ استفاده کنیم.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به حوادث غزه، اظهار داشت: هفت ماه است که جنگ غزه جریان دارد و با استفاده از این فضای بین‌المللی موجود، باید اندیشه‌های استکارستیزی امام امسال برجسته شود. این حرکت به خیلی جاهای دنیا رسیده و خیلی کشورها مثل بولیوی ارتباط با اسرائیل را قطع می‌کنند اما متأسفانه سران یک سری کشورهای منطقه هنوز با رژیم صهیونیستی ارتباط دارند.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از زحمات تمامی نیروهای مسلح در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام تشکر کنم. مطمئن باشید که قدم خالصانه برای امام جواب دارد و این کارها حتما مورد توجه امام قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • انتخابات در جمهوری اسلامی به‌معنی مبارزه با دیکتاتوری است
  • سرلشکر سلامی: همه راه‌های نفوذ دشمنان باید بسته شود
  • رادان: هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت امام خمینی(س): دشمنان امام را نقدهای غیرمنصفانه می‌کنند/ توصیه ما این است که به مناطق محروم بیشتر توجه شود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی