Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، اندی سرکیس فیلمساز و بازیگر بریتانیایی خواستار حمایت بیشتر از حقوق نقش‌آفرینان دیجیتال شده و این مسئله را به چالش کشیده که مرزهای ثبت تصویر دیجیتال یک بازیگر چطور توصیف می‌شوند.

سرکیس گفت: اگر نقش‌آفرینی یک بازیگر از یک فیلم در فیلمی دیگر بازاستفاده شده، باید آن بازیگر غرامت دریافت کند و هیچ سوالی در این مورد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقش‌آفرینی این بازیگر است و باید بتواند پولش را دریافت کند.

او اضافه کرد: وقتی نقش‌آفرینی فردی تبدیل به داده دیجیتالی می‌شود، می‌توان آن را دستکاری، بازسازی یا نمونه‌برداری کرد، درست همانطور که صنعت موسیقی از آثار و بیت‌های دیگران نمونه‌برداری می‌کند. اگر می‌توانیم این کار را بکنیم مرزهای مالکیت معنوی کجا قرار می‌گیرند؟ چه کسی مالک این نقش‌آفرینی می‌شود؟

ستاره مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» همچنین مسئله اخلاقیات بازگرداندن آثار دیگران به زندگی با استفاده از تکنولوژی دیجیتال را مطرح کرد و گفت: قابلیت خلق شخصیت‌های فوتورئال و جوان‌تر کردن دیجیتالی بازیگران یا احیای دیجیتال نقش‌آفرینی‌های بازیگرانی که درگذشته‌اند مسائلی بسیار جدی مطرح می‌کند.

جدیدترین مثال این امر اخیرا زمانی مطرح شد که از تصاویر پیتر کوشینگ در فیلم جدید «جنگ ستارگان» یعنی «سرکش» استفاده شد، در حالیکه این بازیگر در سال ۱۹۹۴ از دنیا رفت.

سرکیس همچنین به این نکته اشاره کرد که ضبط دیجیتال نقش‌آفرینی‌ها می‌تواند به بازیگران اجازه بدهد در نقش شخصیت‌هایی با سن‌ها، نژادها و قابلیت‌های مختلف فرو بروند اما گفت در عین حال حساسیت‌های فرهنگی خاصی در این مورد وجود دارد.

بازیگر نقش گالوم گفت: این قابلیت به معنی پایان انتخاب کلیشه‌ای بازیگران خواهد بود. همراه آن باید فرصت‌های بسیاری برای بازیگران از کار افتاده پیش بیاید تا بتوانند نقش شخصیت‌های با قابلیت‌های کامل بدنی را ایفا کنند.

او اضافه کرد: با این حال غیرممکن خواهد بود که یک بازیگر رنگین پوست بتواند نقش آبراهام لینکلن را ایفا کند و غیرممکن خواهد بود که من به عنوان یک مرد سفیدپوست طبقه متوسط بتوانم نقش مارتین لوتر کینگ را بازی کنم. مسئله این است که انجام این کار از نظر اخلاقی چه معنایی خواهد داشت. گوناگونی مسئله‌ای بسیار مهم است بنابراین من می‌توانم حساسیت‌های شکل گرفته حول محور آن را درک کنم.

کد خبر 455621 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است

آلفا محمد اوری اندیشمند و محقق مسلمان گینه ای در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جنگ غزه را مهم ترین دلیل اثبات این گزاره دانست که وحدت و همبستگی عملی از جهان اسلام رخت بسته است. آلفا محمد اوری اتحاد و همدلی را یک مفهوم بنیادین در دین اسلام دانست و افزود: تقریب و اتحاد یک رویه فکری با تکیه بر دفاع از ارزش های متعالی دین اسلام است  و هدف آن حفظ منافع ملت های مسلمان است.

آلفا محمد اوری با بیان اینکه روند رو به افول قدرت ملت های مسلمان در برابر کشورهای غیر مسلمان، ذیل بی توجهی به اهداف و اصول اسلامی و تمرکز بر گزاره های ساختگی کشورهای غیر اسلامی رخ داده است، افزود: پروردگار در کتاب مقدس قرآن می‌فرماید: «اگر از بیگانگان پیروی کردید، این رمز عقب‌گرد شماست و زیان‌کار هستید». همبستگی و وحدت با تکیه بر اعتقاد به خدا و رسول و پیروی از توصیه های کتاب الهی صورت می گیرد و این امر، دلیل مهم موفقیت مسلمانان در طول تاریخ بوده است.

او در توضیح بیشتر افزود: در کانون توجه نشاندن مفاهیم و فرهنگ بیگانگان، مسلمانان را از درون دچار زوال کرده و از موقعیت و اعتبار واقعی خود دور می کند. از این رو دشمنان به خوبی می دانند برای تحقق اهداف تفرقه اکنانه خود باید وحدت و همبستگی مسلمانان را نشانه بگیرند. این در حالی است که مسلمانان در اصل به خدا، پیامبر و معاد معتقد هستند و باید گرد هم جمع شوند و هدف واحدی داشته باشند.

آلفا محمد اوری در همین راستا گسترش اتحاد میان همه آحاد اسلامی را ضروری دانست و افزود: تعداد مسلمانان جهان از یک میلیارد مسلمان فراتر رفته است و منابع مادی و ثروت خوبی در اختیار دارند و می توانند در کنار یکدیگر بر چالش های مشترک پیروز شوند. در همین راستا همه ملت ها و دول اسلامی باید مسئله فلسطین را به‌ عنوان چالش اصلی در نظر بگیرند و از طریق وحدت مناقشه بر سر  فلسطین را حل کنند؛ زیرا مسئلۀ جنگ میان فلسطین و اسرائیل تنها از طریق هماهنگی مواضع و همگرایی ملت های مسلمان حل می شود.

این پژوهشگر مسلمان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر آزادی قدس و فلسطین فوری ترین موضوعی است که باید در صدر فهرست چالش های ملت های مسلمان بنشیند و توجه به مهم ‌ترین مسئله اسلام باید همین امر باشد. در همین زمینه کشورهای مسلمان باید در یک رویکرد همدلانه از دشمن دوری کنند و در یک جبهه قرار گیرند که لازمه دستیابی به این هدف عبور از اختلافات درونی است.
 

دیگر خبرها

  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • بازیگر اخراجی‌ها کارگردان شد
  • عکس | حضور یک بازیگر سینما در مسابقات بین المللی تنیس
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • تصویر قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش + عکس
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی
  • امیر جدیدی از «قهرمان» تا «منصور»
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند