Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: اقتدار و شکوه امروز انقلاب اسلامی، حاصل سال‌ها صبر، تحمل و استقامت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی» امروز در خطبه های نماز جمعه استان یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: سی و یکم شهریور سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و زمانی که رژیم تا دندان مسلح و ظالم بعث به کشور عزیز جمهوری اسلامی حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: در آن زمان انقلاب هنوز خود را نیافته بود و آشفتگی‌های رژیم طاغوت جمع و جور نشده بود و دشمنان به گمان خودشان برای اینکه این انقلاب را از ریشه بکنند و ملت ایران را از انقلابش پشیمان بکنند، از طریق رژیم بعث به ایران حمله کردند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی با تمام قوا به پشتیبانی صدام آمد و آمریکا چراغ سبز را نشان داد و اروپا کمک کرد و حتی اتحاد جماهیر شوروی هم در آن زمان جزو پشتیبانان صدام بودند و شیوخ خلیج فارس هم تا جایی که توانستند به وی کمک کردند.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی ما حتی از شمال آفریقا هم اسیر داشتیم تصریح کرد: از آنجا که مشیت الهی چیز دیگری بود و این ملت برای خدا و اقامه حق و دفع ظلم و به پیروی از یک مرجع فقیه، عادل، خداشناس و عارف قیام کرده بود با مقاومت هشت ساله توانست آنها را به جای خود بنشاند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: البته در مقیاس‌های کوتاه بینانه ممکن است کسی بگوید ایران پیروز نشد اما اگر با مقیاس‌های جهانی و با مقیاس‌هایی که همه حوادث آفرینش را از ابتدا تا انتها در بر می‌گیرد، ارزیابی شود، انقلاب پیروز بود، پیروزی که نظیر آن موجود نیست.

وی ادامه داد: اینکه همه قلدران عالم بخواهند انقلاب را نابود کنند ولی انقلاب نه تنها شکست نخورد بلکه هر روز به پیروزی‌های بسیار گسترده‌ای دست پیدا می‌کند  و طرفداران این انقلاب در تمام نقاط در برابر استبکار بایستند و کسی نتواند مانع آنها بشود یک پیروزی بسیار عظیم است.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: همین چند روز پیش، مظلومان یمن ببینید چه مقاومتی از خود نشان دادند و چگونه بینی این گاو شیرده و مزدور آمریکا را به خاک مالیدند؛ این اصلا چیز ساده‌ای نیست.

مدرسی یزدی ادامه داد: امروز یمن به پیروی از انقلاب اسلامی ایران و با پهپادها و موشک‌های خود در حالی پالایشگاه‌های آل‌سعود و نیمی از تاسیسات صادرات نفت آنها را از بین می‌برد که رادارهای استکبار جهانی و در راس آن آمریکای جنایتکار آنجا قرار داشت.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در زمانی اتفاق افتاد که انقلاب اسلامی هنوز خود را نیافته بود و باقی مانده های رژیم سفاک پهلوی هنوز در کشور وجود داشتند، افزود: خسارتی که دشمنان با جنگ تحمیلی به ایران زدند، بسیار عظیم بود و جوانان بسیاری که می توانستند که منشأ تحول باشند را به شهادت رساندند.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: سختی های آن دوران و تجربیات ارزشمندی که در آن زمان به دست آمد، سبب شد تا ایران اسلامی امروز به یک قدرت نظامی در جهان تبدیل شود، قدرتی که سران سایر کشورها نیز به آن اعتراف می کنند.

مدرسی تصریح کرد: دشمنانی که زمانی می خواستند انقلاب اسلامی ایران را ریشه کن کنند و اجازه ندهند اسلام ناب محمدی (ص) در ایران پا بگیرد، امروز این انقلاب را که دارای اقتدار و شکوه مثال زدنی است در منطقه و بیخ گوش اسرائیل می بینند.

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار و شکوه حاصل سال‌ها صبر، تحمل و استقامت ملت ایران در برابر انواع ناملایمات و تقدیم هزاران جوان شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر بود.

مدرسی با تاکید بر اینکه امروز باید قدردان خون شهدا باشیم و خود را مرهون جانفشانی آنها بدانیم، تصریح کرد: این در شرایطی است که می بینیم متاسفانه در برخی نقاط نام شهدا حذف می شود و این بزرگترین خیانت است.

وی تاکید کرد: مسئولان باید بیش از همه قدردان شهدا باشند و خود را بدهکار آنها بدانند نه اینکه با سهل انگاری، عمدا یا سهوا نسبت به حذف نام شهدا از خیابانها و کوچه ها اقدام کنند.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی اردبیل ماه محرم کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس فعالیت های مسجدی نماز جمعه خطبه های نماز جمعه امام جمعه موقت یزد شبستان یزد هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده

پیکرهای مطهر شهید سرافراز محمد شفیع فیضی زاده از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس امروز پس از ۴۱ با حضور قشرهای مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080050 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده
  • وداع با شکوه ایلامی‌ها با پیکر شهید محمد شفیع فیضی زاده
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • رشد و پیشرفت ایران اسلامی در نتیجه شدیدترین تحریم‌ها حاصل شد
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است