Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره در حال اعمال فشار بر سازمان اطلاعات ملی آمریکا است تا جزئیات قول رئیس‌جمهور این کشور به همتای اوکراینی را افشا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک مقام امنیتی آمریکایی شکایتی افشاگرانه علیه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده است که موجب تنش میان کنگره و دولت واشتگتن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از دو مقام سابق آمریکایی، یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید، در پی نگرانی از ارتباط ترامپ با رهبر یک کشور دیگر و دادن «قولی» به او، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی را تنظیم کرده است.

دو و نیم هفته پیش از طرح این شکایت، ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود به‌صورت تلفنی صحبت کرده بود. این تماس تلفنی در حال حاضر تحت تحقیق و بررسی دموکرات‌های کنگره قرار گرفته است. دموکرات‌ها در حال تحقیق بر روی تلاش ترامپ و «رودلف جولیانی» وکیل او برای متقاعد کردن دولت اوکراین جهت کمک به انتخاب مجددش در انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند. قانون‌گذاران دموکرات خواهان دسترسی به متن کامل و لیست افراد حاضر در مکالمه تلفنی شده‌اند.

دیروز (پنجشنبه) «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مسئول رسیدگی به این پرونده شد. به گفته فردی آگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود، اتکینسون پرونده را به‌صورت «نگرانی مبرم» طبقه‌بندی کرده است تا از درز اطلاعات آن جلوگیری شود. این فرد افزود، بازرس کل تحقیقات خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کند کسی از محتوای آن مطلع نشود.

به گفته دو فرد آگاه، اتکینسون با حضور در جلسه کمیته اطلاعاتی قانون‌گذاران، گفت: این شکایت تنها به یک مکالمه اشاره ندارد. «آدام بی. چیف» رئیس کمیته اطلاعاتی کنگره در این جلسه هشدار داد اگر جزئیات شکایت فرد افشاگر با وی در میان گذاشته نشود، دست به اقدام قانونی خواهد زد.

ترامپ روز پنجشنبه در حساب شخصی توئیتر خود در رابطه با این اتهامات نوشت: «تقریباً هربار که با رهبری خارجی تلفنی صحبت می‌کنم، می‌دانم که افراد زیادی ممکن است از آژانس‌های مختلف آمریکایی در حال گوش دادن به آن هستند، اگر نخواهم به افرادی که در کشور دیگر همین‌کار را می‌کنند اشاره کنم».

پنجشنبه هفته آینده «جوزف مگوایر» مدیر اجرایی سازمان اطلاعات ملی در جلسه عمومی کمیته اطلاعاتی کنگره حاضر می‌شود.

از سوی دیگر دموکرات‌ها از کاخ سفید و وزارت امور خارجه خواسته‌اند یک نسخه از مکالمه تلفنی ترامپ را در اختیارشان قرار دهند. این دموکرات‌ها معتقدند ترامپ و جولیانی از دولت اوکراین خواسته‌اند دو پرونده تحقیقاتی با انگیزه سیاسی را درخصوص فعالیت‌های مبارزه با فساد تشکیل دهد. موضوع پرونده اول برای کمک به آزاد شدن «پل مانافورت» رئیس سابق کمپین ترامپ از زندان است. موضوع پرونده دوم تحقیق درباره پسر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب انتخاباتی ترامپ است.

به نوشته واشنگتن پست روسای کمیته‌های اطلاعاتی، امور خارجه و نظارت در مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند: «با نزدیک شدن انتخابات ۲۰۲۰ رئیس‌جمهور ترامپ و وکیل شخصی او فشار بر دولت اوکراین و سیستم قضایی این کشور را افزایش داده‌اند که برای کمپین انتخاب مجدد رئیس‌جمهور ترامپ خدماتی را انجام دهند و کاخ سفید و وزارت امور خارجه در این ماجرا شریک جرم هستند». آن‌ها با اشاره به گزارش‌های رسانه‌های مختلف گفتند ترامپ تهدید کرده است اگر اوکراینی‌ها در این زمینه همکاری نکنند از کمک ۲۵۰ میلیون دلاری آمریکا برای مقابله با جدایی‌طلبان محروم می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زلنسکی دونالد ترامپ کنگره آمریکا کاخ سفید افول آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

شبکه آمریکایی «سی ان ان» جزئیات تماس اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی