Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اقتصاد فرانسه سال گذشته به رشد ۱.۷ درصدی دست یافته بود و دولت این کشور پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال ۱.۳ درصد خواهد بود. هرچند که سطح فعالیت‌های اقتصادی در فرانسه هنوز بالاتر از زمان رکود سال ۲۰۰۸ است و بازار کار به تدریج رو به بهبود است اما پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی در فرانسه نیز به مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی فرانسه اعلام کرده است که روند رو به بهود بازار کار و تقویت افزایش مخارج خانوارهای فرانسوی، مهم‌ترین نقاط قوت مقاومت فرانسه در برابر روند کاهشی رشد اقتصادی در سطح منطقه یورو و جهان محسوب می شود. این بانک در گزارش خود پیش بینی کرده است که سومین اقتصاد بزرگ اروپا امسال و سال آینده را با ثبت رشد ۱.۳ درصدی به پایان خواهد رساند که ۰.۱ درصد کمتر از برآورد قبلی این بانک محسوب می‌شود.

با توجه به حجم بسیار گسترده مراودات بین فرانسه و المان، رشد منفی اقتصاد آلمان احتمالا هزینه بسیار سنگینی برای اقتصاد فرانسه نیز خواهد داشت تا جایی که یک مرکز مطالعاتی فرانسوی دیروز در گزارشی اعلام کرد رشد منفی اقتصاد آلمان برای فرانسه تبعات بیشتری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد داشت.

به گفته بانک مرکزی فرانسه، میزان مخارج مصرفی خانوارهای این کشور اکنون در بیشترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ تاکنون قرار دارد که نرخ تورم پایین و روند اشتغال زایی خوب از جمله دلایل مهم ایجاد چنین وضعیتی هستند. بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرده است که امسال اقتصاد این کشور موفق به اشتغال زایی خالص برای ۲۷۱ هزار نفر شود.

متوسط رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۷۸ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال ۱۹۶۸ با ۸ درصد و کمترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به رشد منفی ۵.۳ درصدی سه ماهه دوم همان سال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: خاندوزی: روند نرخ بیکاری کاهشی است

وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم.

کد خبر: 1228288 برچسب‌ها اقتصاد ایران

دیگر خبرها

  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم