Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@13:54:13 GMT

رسم قدیمی موکب های کربلا در ماه محرم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۸۹۹

رسم قدیمی موکب های کربلا در ماه محرم

آنها پیش از آغاز ماه محرم الحرام برای خدمت رسانی به زائران حرمین مطهر حضرت امام حسین و حضرت عباس (عليهما السلام) آماده می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، ساکنان کربلا نسل به نسل از قدیم الایام کوشیده اند تا دهه نخست محرم را به سوگواری و خدمت رسانی به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) اختصاص دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها پیش از آغاز ماه محرم الحرام برای خدمت رسانی به زائران حرمین مطهر حضرت امام حسین و حضرت عباس (عليهما السلام) آماده می شوند.

 

موکبهای کربلا همچون دیگر موکبهای حسینی به دو بخش عزاداری و خدمت رسانی تقسیم می شود و از پیر و جوان و زن و مرد همگی برای ارائه خدمات به زائران با پخت غذای نذری، مکان اقامت و خدمات دیگر تا دهم محرم تلاش می کنند. خدمت رسانی برخی از این موکبها تا سیزدهم محرم و برخی تا پس از آن ادامه می یابد.

 

این موکبها تمام ظرفیتهای مادی و معنوی خود را به کار گرفته و در خدمت رسانی به زائران از یکدیگر پیشی می گیرند.

 

زبان حال آنها این است که هر آنچه داریم به فضل و کرم حضرت ابا عبد الله الحسين (عليه السّلام) است و تمام خدماتی که به زائرانش ارائه می دهیم ذره ای از خدمتی است که آن حضرت برای اسلام و بشریت انجام داده است. خدمت به حضرت امام حسین (عليه السّلام) موجب افتخار ما در دنیا و ذخیره آخرت ما است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه اردبیل ماه محرم مسجد طراز اسلامی خطبه نماز جمعه اربعین حسینی هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه های نماز جمعه زائران کربلا کربلای معلی کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار نفر از اهالی روستاهای استان در سال گذشته از جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان خدمت رایگان دریافت کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسن کامرانی‌فرد به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که ارائه خدمت بی منت به مردم استان و ترویج فرهنگ مهارت آموزی سرلوحه برنامه‌های کاری این اداره کل است در سال گذشته 218 نفر از پرسنل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی در 22 روستای هدف استان اقدام به برپایی اردوی جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به مردم کردند.

وی افزود: در این اردوها خدمات مختلفی از جمله جوشکاری، تأسیسات، تعمیر لوازم خانگی، آرایش و پیرایش، تعمیر موبایل، برقکاری ساختمان، صنایع پوشاک و ده‌ها حرفه دیگر ارائه شده است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 2 هزار نفر از اهالی روستاهای استان از خدمات جهادگران مراکز آموزش فنی و حرفه‌ خراسان جنوبی خدمت رایگان دریافت کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند نیز از برگزاری آزمون سنجش مهارت برای بیش از 4 هزار نفر در سال گذشته خبر داد.

حسین دانش گفت: سال گذشته مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند برای پنج گروه مختلف از متقاضیان، آزمون‌های علمی و عملی را برگزار کرد که پس از اجرای سنجش علمی و عملی، از این تعداد بیش از دوهزار و 500 نفر موفق به أخذ گواهینامه مهارت شدند.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه (س) رایگان شد
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • خدمت‌رسانی جهادگران فنی و حرفه‌ای به ۲۰۰۰ نفر در روستاها
  • صنعت‌نفت اولین شکست محرم با مس را رقم زد
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی