Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یک دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما با تصویرگری ملیحه احمدی برگزیده سومین دوره کتاب سال عاشورا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی به‌نشر، در مراسم اختتامیه سومین دوره کتاب سال عاشورا که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، از میان سه اثر انتشارات به‌نشر که به عنوان کاندیدا در این دوره قرار داشتند، «یک دختر بی‌گوشواره» سروده شاهین رهنما به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«یک دختر بی‌گوشواره» که از تولیدات «کتاب‌های پروانه» انتشارات به‌نشر است در 23 صفحه شامل اشعار مذهبی در واقعه کربلا برای نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» می باشد.

 

«یک دختر بی‌گوشواره» سروده شاهین رهنما و تصویرگری ملیحه احمدی با عناوینی همچون «تکرار خورشید»، «تشنه تر»، «پرواز اول»، «شرم»، «دختر ماه»، «روی نیزه» و.. روایتگر اشعاری در ارتباط با شهدای قیام کربلا است که برای نوجوانان منتشر شده است.

 

در یکی از سروده های این کتاب با عنوان «پرواز اول» می خوانیم:

«بچه ها/ تشنه لب/ خیمه ها سوخته/ چهره خورشید برافروخته/ آسمان شاهد پرپرشدنی دیگر است/ نوبت پرواز علی اکبر است».

 

یادآور می شود، سومین دوره‌ کتاب سال عاشورا از بین آثار منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر در موضوعات «امام‌حسین (ع)، خانواده و یاران آن حضرت»، «تاریخ و تحلیل واقعه‌ عاشورا»، «ادبیات و هنر عاشورایی» و «فرهنگ و آیین‌های عزاداری» با عنوان جایزه «دعبل خزاعی» برگزار شد و انتشارات به‌نشر در گروه «کودک و نوجوان» با دو اثر «یک دختر بی‌گوشواره» و «داستان یک مرد» در بخش نامزدهای این دوره قرار داشت.

 

در گروه «ادبیات» نیز کتاب «به سفارش مادرم» روایتگر بیست و سه ماموریت خانوادگی همراه با زائران پیاده روی اربعین که سال گذشته توسط انتشارات به‌نشر منتشر شد، در میان نامزدهای سومین دوره کتاب سال عاشورا قرار داشت.

 

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طراز اسلامی ماه محرم نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد خطبه نماز جمعه اردبیل فعالیت های مسجدی انتشارات به نشر سومین دوره کتاب سال عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

تسنیم در خبری نوشت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی(استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی(استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتابهای درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898631

دیگر خبرها

  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • گوشواره بدل ژوپینگ طرح طلا در بدلیجات زودیکا
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد