Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@15:53:49 GMT

ورود «علوم بلاغی و زیبایی‌شناختی قرآن۲» به بازار نشر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۱۸۸

ورود «علوم بلاغی و زیبایی‌شناختی قرآن۲» به بازار نشر

کتاب «علوم بلاغی و زیبایی‌شناختی قرآن۲» در آستانه سال جدید تحصیلی و به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه روانه بازار نشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: کتاب «علوم بلاغی و زیبایی‌شناختی قرآن۲» که حاصل تلاش علمی حسن خرقانی در گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است، در آخرین روزهای شهریور سال  جاری روانه بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قرآن کریم به عنوان معجزۀ الهی سخن، زیبایی ها و ظرافتهای بسیاری را در بر دارد که توجه به آنها زمینۀ شناخت بهتر و بهرمندی بیشتر از قرآن را فراهم می آورد. نوشتۀ حاضر دومین بخش از «علوم بلاغی و زيبایی‌شناختيِ قرآن» است و زيبايي‌هاي ادبی قرآن را با تکيه بر دانش بديع در قالبی نوین، می شناساند.

 

در این کتاب با زیبایی های آوایی قرآن و تناسب لفظ و معنا در موسیقی آن، و گونه های مختلف همگونی واژگانی، در سطوح لفظی و معنایی آشنا می شویم.

 

همچنین به فواصل آیات که مهمترین جلوۀ ادبی قرآن است و وجوه زیباشناختی و معنایی بسیاری را در بر دارد و تكرارهاي هنري در قرآن با کارکردهاي بلاغی و زیباشناختی آن پرداخته شده است.

 

برخی دیگر از آرایه‌ها به چگونگی، ترتیب و تفصیل مطالب مربوط است. تضاد‌ها و تقابل‌های ادبی در قرآن و نیز ایهام و آرایه‌های ایهام‌آمیز، گوشه‌ای دیگر از بلاغت قرآن را تشکیل می‌دهند. در پایان نیز اشاره‌ای به بلاغت خاص قصه در قرآن شده است. از ویژگی‌های مهم کتاب، نمونه‌های فراوان قرآنی و بهره‌گیری گسترده از آثار تفسیری و بلاغی است.

 

این اثر با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی کشور تدوین و به عنوان منبع آموزشی درس علوم بلاغی و زیبایی شناختی قرآن(۲) رشته  علوم قرآن و حدیث معرفی شده است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی ماه محرم هفته دفاع مقدس کانون های مساجد پیاده روی اربعین علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیک موتوری برقی در راه بازار تهران

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ تهران گفت: طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران ورود هرگونه وسیله موتوری با سوخت فسیلی به داخل محدوده بازار ممنوع است و به موتورسواران مجوز یا کارت ورود به محدوده داده می‌شود و موتور‌های بدون مجوز ضبط و به پارکینگ منتقل خواهند شد.

زینب عبادی افزود: طبق این مصوبه باید به منظور تشویق شهروندان به استفاده از موتور‌های برقی، تسهیلات ویژه‌ای برای این افراد مانند ورود به محدوده بازار بدون مجوز در نظر گرفته شود.

معاون شهردار منطقه ۱۲ گفت: براین اساس، استفاده از پیک موتوری برقی به جای موتور‌های فسیلی برای جابه جایی بار اصناف در محدوه بازار در نظر گرفته شده است که به زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

زینب عبادی افزود: این موتور‌ها با استفاده از باتری شارژی تا ۹۰ کیلومتر قادر به حرکت خواهند بود که در محل‌های در نظر گرفته شده می‌توانند پس از ۹۰ کیلومتر، باتری خود را با باتری تازه شارژ شده، مبادله کنند.

دیگر خبرها

  • طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان اجرا شد
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران