Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:54:00 GMT

هم صلح هم دفاع از خود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۱۶۹۷

هم صلح هم دفاع از خود

محمد کاظمی در یادداشت روزنامه اعتماد آورده است: هر چند هر آزاده‌ای وظیفه خود می‌بیند تا از دفاع مشروع مظلومان یمنی حمایت کند ولی روشن است که تحرکات ضدایرانی که این روزها به راه افتاده است، ریشه در محاسبات غلط امثال بن سلمان و پمپئو دارد، چراکه آنان برای مقابله و شکست ایران تاکنون به هر دری زده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند و از هر بهانه‌ای استفاده می‌کنند تا فشارها علیه جمهوری اسلامی را به نقطه غیرقابل تحمل برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌توان از این نکته گذشت که دنیای ما مناسباتی به غایت ظالمانه دارد و ملت‌ها زیر بار منفعت‌پرستی بسیاری از حاکمان و قدرتمندان و صاحبان ثروت‌های افسانه‌ای در حال له شدن هستند و پناهی نمی‌یابند. حمله به آرامکو توسط هرکس انجام شده باشد هرگز قابل مقایسه با بمباران چهار ساله عربستان علیه زنان و کودکان یمنی نیست. چرا پس از هر حمله‌ای که تصاویر زجه و ناله زنان و کودکان یمنی به جهان مخابره می‌شد، چنین فضای رسانه‌ای عظیمی ایجاد نشد و سیاسیون کوچک و بزرگ جهان به اظهارنظر نپرداختند؟

آیا نفت و جریان صادرات آن از جان انسان‌ها ارزشمندتر است؟ آیا پشت پرده این حادثه‌ها نشان نمی‌دهد که بشریت هنوز در اخلاق و انسانیت خود لنگ می‌زند؟ باید به حال آدمیت خون گریست که جلوی چشمش کودکان بی‌پناه تکه‌تکه می‌شوند و حتی سازمان ملل رسما درقبال دریافت پول اسم عربستان را از لیست ناقضان حقوق بشر خارج می‌کند و هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد ولی حالا همه سراسیمه شده‌اند، چراکه به دامان اقتصاد جهانی‌ گردی نشسته است! اما حادثه آرامکو نشان داد که ظرفیت افزایش تنش‌ها در منطقه و خصوصا خلیج‌فارس بسیار زیاد است و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی می‌تواند آتش جنگ و خونریزی را شعله‌ور سازد. حکام سعودی در قبال باج دادن به امریکاییان احساس قدرت کرده بودند و حمله به یمن هم دقیقا از این تصور باطل سرچشمه می‌گرفت. آنها اکنون رفته رفته در حال رسیدن به این واقعیت هستند که حتی ملت‌های مظلوم و فقیر هم توان دفاع از خود را پیدا می‌کنند و...

استمرار ترک تازی‌شان برای همیشه میسر نیست. از سوی دیگر تهران هم به‌درستی اعلام کرده که اگر روزی نتواند نفت خود را صادر کند دلیلی وجود ندارد که دیگران به راحتی این کار را انجام دهند و عواقب دشمنی خود علیه ملت ایران را پذیرا نشوند. مجموع حوادث و رویدادهای اخیر به سمتی می‌رود که همه طرف‌ها باید تصمیم‌های خود را بگیرند و میان صلح و جنگ یکی را انتخاب کنند. اگر جنگی روی دهد قطعا همه ضرر خواهند کرد و اگر صلح شود و زیاده‌خواهان به سهم خود رضایت دهند و خیال به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران را از سر بیرون کنند همه منتفع خواهند شد. واقعا اوضاع شکننده و پرمخاطره است و شجاعت و عقلانیت توأمان مورد نیازند. همان‌طور که رقیبان ما از محاسبات غلط خود آسیب بسیار دیده‌اند و خواهند دید ما هم با حداکثر احتیاط باید از بروز کوچک‌ترین اشتباه محاسباتی جلوگیری به‌عمل آوریم، پای امنیت و منافع 80 میلیون ایرانی در میان است و هر چه احتیاط صورت گیرد، سزاست.

سخن و موضع ایران اسلامی بحق است و برای همین هم باید با صدای رسا این سخن منطقی و صلح‌خواهانه را همواره به گوش جهان برسانیم. شجاعت در این نیست که با سخنان درشت و پرهزینه پیام اقتدار خویش را زنگار افراط‌گرایی بزنیم. بگذاریم دستگاه متخصص وزارت خارجه کار خود را بکند و با جهان سخن بگوید و صدای حقانیت ملت ایران را به گوش همگان برساند. صلح حداکثری و دفاع مشروع درست آن پیامی است که ملت‌ها پذیرای آنند و در ورای همه تبلیغات پرهیاهو به جذبش می‌پردازند. از این ظرفیت باید استفاده شود و حقوق ملت ایران در مسیر استیفا قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاخ سفید نفت ایران عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در پایتخت قرقیزستان، آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ "محمدرضا آشتیانی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران