Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به گزارش روز جمعه خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تهدید دولت ترامپ با این استدلال مطرح شده که این دو دانشگاه کمک های مالی فدرال را برای پیشبرد «اولویت های عقیدتی» و ترویج «ابعاد مثبت اسلام» و بی توجهی به دو مذهب مسیحیت و یهودیت استفاده می کنند.

درنامه ۲۹آگوست (۷ شهریور) وزارت آموزش آمریکا به کنسرسیوم  این دو دانشگاه(UNC-Duke) دستور شده در برنامه مطالعات خاورمیانه خود تا ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) تجدید نظر کرده یا با تهدید از دست دادن  کمک فدرال که به دوازده دانشگاه برای حمایت از برنامه آموزش زبان خارجی ارائه می شود،  مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار وزارت آموزش آمریکا، این کنسرسیوم ۲۳۵ هزار دلار سال گذشته کمک دریافت کرد.

در بیانیه دانشگاه کارولینای شمالی آمده، این کنسرسیوم «عمیقا برای همکاری با وزارت آموزش» ارزش قائل است و «متعهد است با وزارتخانه مربوطه برای ارائه اطلاعات بیشتری درباره برنامه خود همکاری کند.»

مقامات دانشگاه دوک از اظهارنظر خودداری کرده اند.

بیش از از دوازده دانشگاه از جمله کلمبیا، جورج تاون، یل و دانشگاه تگزاش کمک های مرکز منابع ملی را برای هزینه کردن در برنامه های خاورمیانه خود دریافت می کنند.

در نامه وزارت آموزش آمریکا همچنین کنسرسیوم دانشگاهی مذکور به خودداری از « ایجاد توازن در دیدگاه هایش» در خصوص مذهب متهم شده است. در این نامه همچنین آمده است در برنامه مطالعات خاورمیانه این دو دانشگاه«تاکید قابل توجهی» به درک ابعاد مثبت اسلام» شده است درحالی که توجه مشابهی به ابعاد مثبت مسیحیت، یهودیت یا هر گونه باور مذهبی دیگری در خاورمیانه نمی شود.

مقامات وزارت آموزش آمریکا به این کنسرسیوم دستور داده در فعالیت های آموزشی خود در سال آینده تجدید نظر کند و توضیح دهند که چگونه به ترویج آموزش زبان خارجی و پیشبرد امنیت ملی کمک می کنند.

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن با صدور دستور اجرایی منع ورود مسلمانان، متهم کردن مسلمانان به انجام حملات تروریستی و اسلام هراسی و رویارویی مستقیم با نمایندگان مسلمان رویکرد اسلام ستیزانه خود را نشان داده است.

   

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور

 صبح امروز محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یاسوج با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای حمایت از نخبگان، گفت: این دولت برنامه های مطلوبی برای نخبگان تدوین کرده است به گونه ای که نگران آینده شغلی خود نبوده و در کشور بمانند.   محمدعلی زلفی‌گل افزود: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای متعددی انجام شده است.   وی ادامه اداد: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیات علمی ندارند.   وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه ها معرفی می شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه های برتر کنکور بورسیه شدند.   زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها استخدام می شوند.   وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است، با اتاق بازرگانی هم نشست هایی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.   زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فنی و حرفه ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن ها تربیت بکند.   وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.   محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.   حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.   همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.   باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی