Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از داوطلبان هر روز پس از طلوع آفتاب در تلاش برای مهار آتش‌سوزی‌های طبیعی جزیره "بورنئو"ی اندونزی که بدترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر جنگل‌ها محسوب می‌شود، گردهم می‌آیند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که آتش‌نشانان داوطلب تنها مجهز به وسایلی موقت و ماسک‌هایی برای جلوگیری از استنشاق دود بوده و با کمترین امکانات در عملیات اطفای حریق آتش‌سوزی‌های طبیعی شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته یک افسر نظامی ناظر بر این عملیات، این گروه توانایی تامین لباس‌های ضدحریق را ندارد.

این داوطلبان در کنار ارتش، پلیس، آژانس مقابله با بلایا و نهادهای غیر دولتی مانند "صلح سبز" در عملیات روزانه اطفای حریق جنگل‌ها شرکت می‌کنند.

وزش باد، دودهای خفه‌کننده‌ ناشی از این آتش‌سوزی‌ها را به سراسر "بورنئو" و جزیره "سوماترا"ی اندونزی و هم‌چنین کشورهای همسایه از جمله مالزی و سنگاپور فرستاده است.

با تشدید دوره خشکسالی سالانه به دلیل الگوی آب و هوایی "اِل‌نینو"، آتش‌سوزی‌های امسال از آتش‌سوزی‌های ویران‌کننده سال ۲۰۱۵ میلادی نیز بیشتر شده است.

طبق اعلام آژانس مقابله با بلایای اندونزی، این کشور بیش از ۲۹ هزار نفر نظامی، پلیس و کارکنان این آژانس را به همراه ۳۴ بالگرد آتش‌نشانی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها اعزام کرده است.

یکی از داوطلبانی که به مدت دو ماه در عملیات‌های اطفای حریق شرکت داشته اعلام کرده  که روزانه مبلغ هفت دلار برای شرکت در این عملیات دستمزد دریافت می‌کرده است.

نقش داوطلبان شامل آموزش ساکنان در مورد راه‌های اجتناب از "روش پاکسازی از طریق حریقِ زمین‌های زراعی" است که عموما عامل این آتش‌سوزی‌ها شناخته می‌شود.

منطقه درگیر حریق در استان "کالیمانتان مرکزی" اندونزی ۱۲۶ هزار سکنه دارد و حدود یک پنجم از ۹۵ روستای آن نسبت به آتش‌سوزی‌های فصل خشکسالی آسیب‌پذیر هستند.

با توجه به خشک شدن بیش از نیمی از ۹۰۰۰ حلقه چاهی که در این منطقه وجود دارد، پیدا کردن آب مورد نیاز برای اطفای حریق اغلب بسیار دشوار است به طوری که بسیاری از ساکنان این منطقه از سطل‌های آب برای مهار آتش‌سوزی‌ها استفاده می‌کنند.

در مرکز استان "پالانگ‌کارایا" شاخص آلودگی هوا برای ۵۰۰ روز است که در سطح بالایی قرار گرفته،‌ سطحی که مقامات محیط زیست آن را خطرناک توصیف می کنند.

بنا بر گزارش رویترز، کیفیت هوای این منطقه به حدی است که زندگی در آن معادل استعمال ۵۰ نخ سیگار به طور همزمان  محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي آتش سوزی طبیعی اندونزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق گسترده در دامداری سمنان

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت : حریق ساعت یک بامداد به این سازمان اطلاع داده شد و با توجه به گستردگی حریق  تیم‌های عملیاتی ایستگاه هالی یک ، ۴ و ۶ به محل حادثه اعزام شدند و با کنترل حریق که در انبار علوفه شکل گرفته بود نسبت به اطفای آن اقدام کردند.

آتش پاد دوم رضا خادمیان گفت : با توجه به وسعت حریق این عملیات تا حوالی ۶ صبح  ادامه داشت .

 این حادثه مصدومی نداشت و علت حادثه  در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • حمله اوکراین به منطقه اسمولنسک روسیه/ پالایشگاه طعمه حریق شد+فیلم
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • مهار حریق گسترده در دامداری سمنان