Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@17:00:15 GMT

۷ هزار دانش ‌آموز در مدارس امام رضا(ع) تحصیل می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۲۸۲

۷ هزار دانش ‌آموز در مدارس امام رضا(ع) تحصیل می‌کنند

باغ گلی با اشاره به اینکه بنیاد فرهنگی رضوی متولی امور مدارس امام رضا(ع) است، گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از ۷ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در ۱۸ واحد آموزشی مدارس امام رضا(ع) تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین باغ گلی» امروز(۳۰ شهریور) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس گفت: بنیاد فرهنگی رضوی متولی امور مدارس امام رضا(ع) است و از مجموع ۱۸ واحد آموزشی ۱۵ واحد در مشهد ( ۸ واحد مناطق پربرخوردار و ۷ واحد مناطق کم‌برخوردار)، ۲ واحد در چناران و یک واحد هم در سرخس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تا این لحظه ۷ هزار ۶۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که درصد پسر و دختر در کلیه مقاطع و پایه‌های تحصیلی یکسان بوده و از مجموع دانش‌آموزان ثبت‌نام‌کننده ۳۵۶۲ نفر در مدارس پربرخوردار و ۳۵۰۰ نفر در مدارس هم در مناطق کم‌برخوردار ثبت‌نام کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: تعداد ۷۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس این مدارس تدریس می‌کنند و ۱۵۰ نفر هم مدیران و معاونان این مدارس هستند همچنین درصد جنسیتی آنان نیز ۵۰-۵۰ است، مدارس امام رضا(ع) در بحث شهریه هیچ نگاه انتفاعی ندارند و این مدارس از بیشترین امکانات آموزشی و کمترین شهریه تحصیلی برخوردار هستند.

 

باغ گلی با بیان اینکه مهمترین چالش ما در حوزه تعلیم و تربیت عدم توانمندی کافی دانش‌آموزان بوده است، خاطرنشان کرد: امروز فرزندان ما در مدرسه احساس لذت مطلوب از محیط آموزشی ندارند و فضای مدرسه را یک فضای گرفتارکننده می‌دانند گرچه در سال‌های اخیر مجموعه‌های مختلف همچون آستان قدس رضوی مدل‌های موفق آموزشی و تربیتی را ارائه کرده‌اند، اما کافی نیست.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی تصریح کرد: دولت‌های اخیر چالش‌های زیادی در حوزه تعلیم و تربیت داشتند و بیشترین تغییرات در وزارت آموزش و پرورش در دولت کنونی بوده به طوریکه در ۶ سال اخیر شاهد حضور ۴ وزیر و ۲ سرپرست در راس این وزارتخانه بوده‌ایم اما آستان قدس رضوی به‌دور از گرفتاری‌های آموزش و پرورش عملکردی موفق داشته است.

 

وی تاکید کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کارهای زیادی شده که به اندازه کافی موثر نبوده و به فرموده مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی به ‌دنبال یکی از بهترین ارائه‌کنندگان مدل‌های این سند بوده و می‌تواند الگویی موفق برای دیگر مجموعه‌های فعال در حوزه تعلیم و تربیت باشد که بنیاد فرهنگی رضوی اقدامات موثری در ۵ سال اخیر در بحث سند تحول بنیادین داشته است.

 

باغ گلی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید اقدامات سند تحول بنیادین در ۴ حوزه صورت می‌پذیرد، بیان کرد: از سال گذشته لایه جدیدی با محوریت پشتیبانی تربیتی فعال شده و مدیران این لایه ضمن برقراری ارتباط موثر با والدین و دانش‌آموزان گام‌های بلندی در مسیر موفقیت آینده‌سازان جامعه برمی‌دارند، ما شاهد کاهش سهم خانواده به عنوان مسئول اصلی تربیت فرزندان در این حوزه‌ هستیم و به‌واقع مدرسه کمک‌یار والدین بوده و نباید اجازه دهیم که این نقش اصلی در این مسیر کمرنگ شود.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: بنیاد فرهنگی رضوی در بحث برگزاری دوره‌های آموزش خانواده به‌ طور موثر ورود پیدا کرده تا والدین از نقش کلیدی خود در مسیر تربیتی فرزندان غافل نشوند و ضمن آشنایی کامل با چالش‌ها و آسیب‌ها خود را گرفتار این آفت‌ها و بی‌تفاوتی‌ها نکنند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی اربعین حسینی ماه محرم هفته دفاع مقدس کانون های مساجد پیاده روی اربعین مدارس امام رضا ع بنیاد فرهنگی رضوی آستان قدس رضوی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب

نظری عضو شورای اسلامی بخش سندرک گفت: علت تصمیم مردم این بخش ناامنی است که قاچاق سوخت برای تردد دانش آموزان ایجاد کرده است.

نظری افزود: روزانه حدود ۳ هزار خودروی قاچاق سوخت از این منطقه تردد می‌کند که باعث ناامنی جاده‌ها شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سرویس دانش آموزان در این مناطق خودرو‌های وانت بار است و هر خودرو ۱۵ تا ۲۰ دانش آموز را جابجا می‌کند، خطر جانی شدید برای این دانش آموزان ایجاد شده است.

نظری گفت: اسکورت‌های خودرو‌های حامل سوخت بصورت مسلحانه مردم را تهدید می‌کنند تا راه را برای جابجایی سوخت قاچاق باز کنند.

این عضو شورای بخش سندرک افزود: در بیشتر موارد خودرو‌های حامل سوخت قاچاق هر دو مسیر جاده را در تصرف خود دارند و با سرعت زیاد در حال حرکت هستند.

 نظری گفت: دهستان بندر ۱۳ روستا با بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز دارد که همه این روستا‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس خود گرفته اند.

وی همچنین از مسئولان امنیتی و انتظامی استان خواست این مشکل را بصورت اساسی رفع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان