Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نشست هیأت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی استانداری اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه تمام قومیت‌ها از موجودیت ایران صیانت می‌کنند، گفت: اقوام ایرانی دارای آداب و رسوم متفاوت و فرهنگ‌های مختلفی هستند، اما پایه اتحاد و انسجام آنان، صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی در کنار پاسداشت فرهنگ و رسوم بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیدعباس صالحی، تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را اقدام ارزشمندی توصیف کرد و گفت: این بنیاد می‌تواند فرهنگ، هنر و ادبیات مشترک استان‌های شمال غرب کشور را تقویت و بخش مهمی از هویت تاریخی کشور را که توسط آذربایجان شکل گرفته است استحکام بخشد.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز این بنیاد مشخص است، افزود: در کارکرد این بنیاد طبق اساسنامه می‌توان فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی را برای تقویت بیشتر اشتراکات موجود انجام داد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر توسعه فعالیت‌های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تاکید کرد و گفت: توجه به رشد و تعالی فرهنگی، از مولفه‌های مهم در توسعه جوامع به شمار می‌آید.

محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از رئیس جمهور و هیأت دولت به خاطر حمایت از تشکیل این بنیاد، گفت: انتظار داریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد فعالیت روزافزون فعالیت‌های فرهنگی و هنری در منطقه آذربایجان باشیم.

وی، توجه به مقوله زبان و فرهنگ را از عناصر اصلی توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و ادامه داد: اقداماتی که از این رهگذر انجام می‌گیرد می تواند منجر به توسعه فرهنگ عمومی کشور شود.

استاندار اردبیل هم با اشاره به تاریخ و فرهنگ عمیق آذربایجان، بر این اساس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با هدف ارتقای فرهنگ عمومی این منطقه، توسعه فرهنگ غنی آذربایجان و احیای آیین‌ها و سنت‌های بومی و با مشارکت اساتید برجسته تشکیل شده است.

اکبر بهنام‌جو افزود: برگزاری جلسات بنیاد در استان‌ها، می‌تواند برای پیشرفت و توسعه اشتراکات فرهنگی و اجتماعی حایز اهمیت باشد.

در این نشست که مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استادان دانشگاه‌های چهار استان شمال غرب کشور نیز در آن حضور داشتند، چشم‌انداز 10 ساله بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت.

مرجعیت علمی و تخصصی بنیاد در حوزه آموزش، پژوهش و نشر زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی و همچنین ایجاد مرکز راهبردی برای شناخت، تبیین و معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر منطقه و صیانت و تقویت زبان و‌ ادبیات ترکی آذربایجانی از جمله محورهای اصلی این چشم‌انداز است.

در این نشست همچنین آقایان جواد شریف‌نژاد، ابراهیم باقرزاده، رحمت‌الله بیگدلی، رحمان مشتاق مهر، چنگیز مولایی، ابوالفضل علی‌محمدی و بیوک ملایی به عنوان اعضای هیأت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی شدند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هیأت امنای بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است