Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر سلمان‌زاده روز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب میاندوآب با تاکید به لزوم لایروبی رودخانه‌ها قبل از شروع فصل بارندگی‌ها اظهار داشت: با توجه به اختصاص این میزان اعتبار، لایروبی زهکش‌ها و رودخانه‌های منطقه باید در اسرع وقت آغاز و در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از مشکلات احتمالی به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای دقیق مصوبات این شورا اظهار داشت: مدیریت درست منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است از اینرو مصوبات آن باید در کمترین زمان ممکن عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه کنترل نحوه استفاده از منابع آبی توسط دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت انجام شود، افزود: با توجه به اهمیت مدیریت منایع آب، تدوین دستورالعمل اجرایی حفاظت کمی و کیفی منابع آب و همچنین زمان‌بندی و اولویت اجرای احکام صادره در زمینه تخلفات انجام شده در این زمینه باید مورد توجه مسوولان باشد.

وی گفت: اخیرا مشاهده شده است که برخی از کشاورزان حاشیه رودخانه‌ها به کشت محصولات با مصرف آبی زیاد مانند «یونجه» اقدام کرده‌اند که برای آبیاری آنها نیز  اقدام به برداشت غیرمجاز آب می‌شود که این امر کشاورزان پایین دست را با کمبود آب مواجه می‌سازد.
«سلمان‌زاده» همچنین با اشاره به برداشت غیرمجاز و بی رویه مصالح از بستر رودخانه‌ها، افزود: به دلیل نبود نظارت کافی در اینز مینه افراد سودجو به صورت شبانه اقدام به برداشت و حمل مصالح رودخانه‌ای می‌کنند.

وی از ادارات جهاد کشاورزی، امور منابع آب، صنعت، معدن و تجارت و دیگر اداره‌های ذیربط در زمینه تامین آب کشاورزی خواست تا با تعامل یکدیگر بر برداشت مصالح از رودخانه‌های این شهرستان نظارت و کنترل کافی داشته باشند.

میاندوآب دارای سه رودخانه قوروچای، سیمینه و زرینه است. 
سیمینه‌رود یکی از رودهای مهم آذربایجان‌غربی است که از کوهستان‌های بوکان، سقز، بانه و شمال عراق سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از شهرهای بوکان و میاندوآب به دریاچه ارومیه می‌ریزد.
زرینه رود نیز با طول ۲۳۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودخانه آذربایجان‌غربی است که در طول مسیر خود شهرستان شاهین‌دژ و میاندوآب را می‌پیماید و به دریاچه ارومیه می‌ریزد. 
رودخانه قوروچای نیز پس از گذر از روستاهای واقع شده در جنوب شرقی میاندوآب در بخش باروق به رودخانه زرینه می‌ریزد.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.
۹۸۷۱/۶۱۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایروبی میاندوآب ستاد احیای دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران