Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه» به نقل از یورونیوز، منابع امنیتی می گویند آنکارا پزشکان شهرهای بزرگ ترکیه را در دو استان جنوبی این کشور و در مرز با سوریه مستقر کرده است و این نشانه ای از احتمال حمله قریب الوقوع است. این منابع افزودند که مرخصی پزشکان این منطقه لغو شده و به نظر می‌رسد هر آن عملیات نظامی ممکن است آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنکارا و واشنگتن در مرداد ماه بر سر ایجاد یک «منطقه امن» و یک مرکز عملیات مشترک در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند اما این امر هنوز محقق نشده است.

رجیب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه پیش از این گفته بود که واشنگتن در حال سنگ‌اندازی در اجرای توافق است و هشدار داده بود که اگر منطقه امن تا پایان ماه سپتامبر ایجاد نشود، آنکارا ناگزیر از انجام عملیاتی در این منطقه خواهد بود.

طبق گفته منابع آگاه تعدادی از پزشکان در دو شهر شانلی‌اورفه (اورفا) و ماردین جای داده شده‌اند.

آنکارا ایجاد منطقه امن را «زمینه‌ساز بازگشت رانده‌شدگان سوری به خانه و کاشانه خود» توصیف می‌کند. برخی از تحلیل‌گران اما می گویند هدف ترکیه کنترل تحرکات حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه و شاخه نظامی آن ی.‌پ.‌گ (یگان‌های مدافع خلق) است.

نیروهای دموکراتیک سوریه و کردهای ی.‌پ.‌گ در چهار سال گذشته توانستند با پشتوانۀ ایالات متحده آمریکا، بخش عمده‌ای از سرزمین‌های واقع در شمال‌شرق سوریه را از شبه‌نظامیان داعش باز پس بگیرند و به کنترل خود درآورند.

آنکارا این نیروها را با این توجیه که با شبه‌نظامیان کرد ترکیه در ارتباط هستند، تروریست می‌خواند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و رجیب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه قرار است هفته آینده دیدار و درباره ایجاد منطقه امن به وسعت ۴۵۰ کیلومتر در منطقه مرزی سوریه به سمت مناطق شرقی رود فرات گفتگو کنند.

ترکیه تا به امروز دو عملیات عمده علیه نیروهای کرد ی.‌پ.‌گ انجام داده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ترکیه سوریه حمله نظامی کردهای سوریه یگان های مدافع خلق منطقه امن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه