Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@05:55:14 GMT

طرح ملی آموزشی بانوی آب در یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۶۰۰

طرح ملی آموزشی بانوی آب در یزد رونمایی شد

طرح ملی آموزشی بانوی آب در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، هفتمین همایش ردپای آب و رونمایی از طرح ملی آموزشی بانوی آب صبح امروز با حضور معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های مناسب، کاهش مصرف سرانه آب و جلب مشارکت همگانی مردم استان یزد از جمله اهداف کیفی است که برای این طرح در نظر گرفته شده که در مجموع به آموزش 150 هزار زن خانه‌د‌‌ار کشور در سال می‌پردازد.

قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه بیابانی، افزایش جمعیت، تغییرات اقلیمی، کاهش میزان بارش، توزیع نامتوازن منابع آبی و نیاز روز افزون و حیاتی به منابع آب، اهمیت و توجه پرداخت به این مقوله را بین تمام اقشار، نهادها و گروه های جامعه پررنگ تر می کند.

در ارتباط با ضرورت این طرح چنین بیان شده که لزوم تغییر نگرش ها به مقوله آب و مدیریت آن ارتقا سواد آبی آحاد مختلف جامعه و تغییر مصرف از بد مصرفی و پر مصرفی به مصرف بهینه در هر سه حوزه کشاورزی، صنعتی و شهری از موضوعات مهم دستگاه های اجرایی سازمان های مردم نهاد است.

88 درصد مصرف آب استان مرکزی در بخش کشاورزی استمصرف آب شرب در فضای سبز یزد از 8 به 3 درصد کاهش یافترکورد مصرف آب شرب در تهران شکست

زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه با دامنه اثرگذاری درکل جمعیت جامعه و داشتن ویژگی پرورش دهی و دیگر خواهی، گروه مخاطب طرح آموزشی بانوی آب هستند؛ این طرح می کوشد تا با استفاده از ظرفیت و توانایی زنان گامی در جهت اصلاح الگوی مصرف آب و ارتقای سواد آبی بردارند.

عاطفه مجتهدی پیشنهاد دهنده طرح ملی بانوی آب در این مراسم اظهار داشت: در سال 96 پیشنهاد این طرح را در تبریز با شرکت آبفای آذربایجان شرقی مطرح شد و در نظر داشتیم که زنان سرزمینمان به دلیل پیشینه ارزشمندی که در زمینه‌های فرهنگی دارند، در این مقوله مهم می‌توانند اثرگذاری بسیار پررنگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هدف ما زنانه کردن یا انداختن بار مسئولیت آب به روی دوش زنان نیست و قطعا تا انتهای کار، زنان و مردان سرزمینمان را در کنار هم برای حل این مشکل نیاز داریم و به کمک می‌طلبیم.

رئیس خانه محیط زیست و توسعه پایدار آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه زنان می‌توانند اثرگذاری بسیار بالا و سریعی در جامعه داشته باشند، این طرح در نظر گرفته شد تا بتوان از این ظرفیت عظیم استفاده بیشتری داشته باشیم.

مجتهدی بیان کرد: نهایتا پس از یک سال فعالیت در استان خودمان، تصمیم‌گیری شد که این طرح به صورت ملی و در تمام استان‌های کشور اجرایی شود و این اتفاق در سال گذشته رخ داد.

انتهای پیام/ح

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است

ماموستا امجد محمودی در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید علامه مرتضی مطهری اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.

وی با اشاره به تاکیدات مهم در مورد حفظ شأن و منزلت معلمان افزود: باید تلاش کنیم مقام معلم را حفظ و حرمت آنها را نگه داریم، زیرا یکی از اهداف راهبردی و حیاتی برای انقلاب اسلامی، تربیت نسل متناسب و هماهنگ با آموزه‌های اسلامی است.

این عالم اهل سنت ابراز داشت: مسلماً یکی بارزترین الگوهای جمهوری اسلامی از تعلیم معلم تراز انقلاب، شهید مرتضی مطهری بوده است، لذا معلم باید قدردان و وظیفه شناس علم خود باشد و  ملتزم به دین مبین اسلام باشد.

ماموستا محمودی در ادامه از معلمی به عنوان شغل انبیا و اولیا نام برد که چراغ هدایتگر جوامع بشری از تاریکی به سمت نور و روشنایی است، و بیان کرد: در دنیای پیچیده امروز هیچکس بی نیاز از تعلیم و تربیت نیست، لذا معلم روی اخلاق دانش آموز تأثیر مستقیم و موثری دارد و در خط مقدم پژوهش می باشد.

امام جمعه موقت مریوان در ادامه تاکید کرد: باید جایگاه واقعی معلم در جامعه حفظ شود، زیرا مهم ترین عامل توسعه پرورش ذهنی علمی در یك جامعه نظام آموزشی است؛ بنابراین باید قدردان زحمات همه معلمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • جایگاه معلم در سند تحول بنیادین کجاست؟