Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:19:05 GMT

۴۵۰ هزار معلول در نوبت دریافت کارت معلولیت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۳۹۹۱

۴۵۰ هزار معلول در نوبت دریافت کارت معلولیت

محمد نفریه در گفتگو با خبرنگار مهر به صدور کارت‌های معلولیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روند صدور کارت ها ادامه دارد و کمیسیون‌های توانبخشی در حال رسیدگی به وضعیت پزشکی معلولان هستند.

وی ادامه داد: البته دستگاههای صادر کننده برای تراشه کارت معلولیت بدلیل تحریم های اخیر کمی به مشکل برخورده ایم اما در مجموع تاکنون یک میلیون کارت برای معلولین تحت پوشش بهزیستی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند گفت: از کل معلولان یک میلیون نفر کارت را دریافت کردند و پرونده ۲۵۰ هزار نفر نیز در نوبت بررسی کمیسیون‌های پزشکی است.

 به گفته نفریه، تا پایان سال به طور حتم تمامی معلولان کارت معلولیت خود را می گیرند.

وی اظهار داشت: دریافت بلیت نیم‌بها، معرفی به دستگاه‌ها، دریافت خدمات، استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدام در دستگاههای دولتی و غیره از جمله خدماتی است که معلولان با این کارت دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: این کارت در داخل و خارج از کشور معتبر است و جنبه بین المللی دارد.

کد خبر 4724396 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی معلولان شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی محسن حاجی میرزایی آتش نشانی نیروی انتظامی آتش سوزی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران عملیات امداد و نجات محسن هاشمی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۳۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد