Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: اتصال خط ریلی استان اردبیل به جمهوری آذربایجان هنوز بر روی زمین مانده درحالی‌که کل این خط ریلی درسه کیلومتر و با هزینه طرف آذری انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، حسین پیرموذن صبح امروز در شصت و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل که در سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهار کرد: پروژه اتصال استان اردبیل با خط ریلی سه کیلومتری به جمهوری آذربایجان که چند سال گذشته مطرح شده بود هم‌چنان بر روی زمین مانده و در مرحله دریافت مجوز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توسعه خطوط ریلی یکی از راه‌های افزایش میزان صادرات و رشد اقتصادی منطقه است و از این‌رو باید مسؤولان استانی، اجرای این پروژه و اتصال استان اردبیل به خط ریلی جمهوری آذربایجان را پیگیری کرده و موجبات توسعه استان اردبیل را بیش از پیش فراهم سازند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در جلسه پیشین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل مشکلات شهرک‌های صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم و مناسب برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مهیا نیست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان شهرک‌های صنعتی استان اردبیل پیگیر حل مشکلات شهرک‌ها هستند و امیدواریم که مشکلات موجود در این شهرک‌ها به‌طور کامل رفع شود تا زمینه سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیش از پیش فراهم سازد.

پیرمؤذن تصریح کرد: یکی از راه‌های توسعه صادرات و رشد اقتصادی استان توجه ویژه به تولیدات صادرات محور بوده و در این راستا باید اقدامات اساسی در این حوزه انجام گیرد و برای نمونه متاسفانه صنایع تبدیلی موجود در استان اردبیل از تکنولوژی‌های نوین برخوردار نبوده و از این رو توان رقابت با سایر استان‌ها و کشورها را ندارند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به این‌که صنایع تبدیلی و غذایی در استان اردبیل با ضعف جدی مواجه است تشریح کرد: متاسفانه علی‌رغم جایگاه مناسب استان اردبیل در بخش کشاورزی کشور کارخانجات صنایع تبدیلی وغذایی در استان اردبیل در سطح قابل قبولی وجود نداشته و اغلب واحدهای لبنیاتی استان اردبیل به‌دلایل مشکلاتی به تعطیلی کشانده شده است و یکی از دلایل مهم آن عدم استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای صادرات محصولات و رقابت با سایر واحدهای تولیدی در بازار جهانی است.

وی گفت: در راستای حل مشکلات موجود در حوزه صنایع تبدیلی استان اردبیل باید کمیته ویژه برای بروزرسانی صنایع تبدیلی استان تشکیل یافته و اقدام اساسی برای ورود به بازار جهانی با استفاده از علم روز و تکنولوژی‌های نوین انجام گیرد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط ریلی اردبیل حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خط ریلی اردبیل به آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از مرکز رسانه دادستانی اردبیل، حسین سالاری با اعلام این خبر افزود: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف، یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل شناسایی، دستگیر و روانه زندان شد.
وی افزود: این فرد با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف، موجب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود.
معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.
به گفته معاون دادستان مرکز استان اردبیل عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین
  • ارتباط بلوتوثی شبکه هابل با یک ماهواره برای اولین بار
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد