Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:06:49 GMT

کمبود ۱۵ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۵۶۱۶

کمبود ۱۵ هزار معلم در سیستان و بلوچستان

حمیدرضا رخشانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال سه هزار و ۵۸۲ نفر به صورت حق التدریس، استخدام سال گذشته، سرباز معلم و غیره وارد آموزش و پرورش سیستان و بلوچسان شده‌اند که تنها بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.

وی از حذف مدارس خشتی و گلی تا پایان سال ۹۸ در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۱۰ کلاس خشتی و گلی در استان وجود داشت که هم‌اینک تعداد آنها به ۱۶۰ کلاس کاهش یافته است و برنامه برای حذف این مدارس تا پایان سال در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۱۰۰ هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸از اول خرداد از طریق سامانه «سناد» در این استان آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۹۲ هزار دانش آموز پایه اول سیستان و بلوچستان در سامانه «سناد» نام‌نویسی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود این آمار به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رخشانی افزود: امسال ورودی دانش‌آموزان پایه اول به مدارس سیستان و بلوچستان چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به سنجش نوآموزان بدو ورود به مدارس گفت: تاکنون ۶۰ هزار نوآموز در این استان در ۴۴ پایگاه مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین سنجش نوآموزان پیش دبستانی در سیستان و بلوچستان درحال انجام است.

رخشانی افزود: سال ۹۲، تعداد دانش‌آموزان پیش دبستانی سیستان و بلوچستان هشت هزار نفر بود که در سال ۹۸ این آمار به ۷۴ هزار نفر افزایش یافت.

جذب بازماندگان از تحصیل اولویت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل اولویت این اداره کل است گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی استان ۳۲ هزار نفر بوده که تاکنون هشت هزار و ۳۵۰ نفر آنان شناسایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود همزمان با سال تحصیلی جدید حدود پنج هزار نفر دیگر نیز جذب شوند.

وی افزود: برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان مشکل فضای آموزشی وجود ندارد.

رخشانی افزود: سال گذشته با کمک خیران طرح مدارس «حامی» در نقاط حاشیه شهر زاهدان و چابهار اجرایی شد.

وی اجرای طرح‌های روستا مرکزی، استفاده از ظرفیت مدارس شبانه‌روزی و خرید خدمات آموزشی را سه طرح برای جذب بازماندگان تحصیل سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: در قالب طرح روستا محوری در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۸ بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین بیش از ۸۶ میلیارد تومان در مدارس شبانه‌روزی برای جذب بازماندگان تحصیل این استان هزینه شد.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در سیستان و بلوچستان سه هزار و ۹۷۶ نفر به صورت نیروی خرید خدمت بکارگیری و ۸۸ میلیارد تومان اعتبار در این بخش هزینه شد.

رخشانی ادامه داد: این امر منجر به جذب بیش از ۸۰ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان شد.

۲هزار و ۱۰۸ فرهنگی سیستان و بلوچستان جابجا شدند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امسال با نقل و انتقال ۲ هزار و ۱۰۸ فرهنگی این استان به مقاصد مورد نظر موافقت شد.

وی اظهار داشت: با وجود کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با در گرفتن مشکلات این قشر درخواست انتقالی آنان مورد موافقت قرار گرفت.
رخشانی افزود: کل درخواست‌ها برای نقل و انتقال همکاران فرهنگی سیستان و بلوچستان ۶ هزار و ۱۰۷ مورد بوده که با ۲ هزار و ۱۰۸ درخواست موافقت شد.

وی با بیان اینکه بیشتر اعتبارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان صرف پرداخت حقوق معلمان می‌شود گفت: سال ۹۷ کل اعتبار این نهاد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان آن صرف حقوق همکاران شده است.

رخشانی با بیان اینکه لباس فرم در مدارس اجباری نیست گفت: از کمک خیران برای تهیه فرم مدارس دانش آموزان استفاده شده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سال تحصیلی جدید فرهنگی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این نشست آقای فداکار استاندار با تاکید بر پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش گفت: ارائه تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برای درمان ناباروری یکی از اقدامات در حمایت از طرح های جوانی جمعیت است.
آقای رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: امسال ۱۱۵۲ نفر از فرهنگیان در سامانه انتخاب معلم نمونه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ معلم و ۷ کادر مدیریتی مدارس انتخاب شدند.
در این جلسه همچنین از شورای های آموزش و پرورش زرند،بردسیر و رفسنجان بعنوان شوراهای برتر استان در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی