Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، از پاریس؛ معترضان که قصد دارند هر طور شده وارد خیابان شانزه لیزه شوند با سد آهنین پلیس ضد شورش مواجه می‌شوند که دائما با شلیک گاز اشک آور قصد متفرق کردن آن‌ها را دارد.

در ایستگاه راه آهن سن لزق پاریس درگیری شدیدی بین پلیس ضد شورش و معترضان صورت گرفت که پلیس ضمن متفرق کردن آن‌ها با گاز اشک آور؛ ۳۰ تن از آن‌ها را نیز بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه هم زمان با تظاهرات برای درخواست مقابله با گرم شدن زمین در چهل و پنجمین شنبه متوالی به خیابان‌ها آمدند. این در حالیست که صدها نیروی پلیس، خودروهای زرهی و پمپ‌های آب نیز در خیابان‌ها مستقر هستند.

درگیری‌ها همچنان در خیابان‌های شهر پاریس به ویژه خیابان‌های منتهی به خیابان شانزه لیزه ادامه دارد.

تعداد زیادی از مردم معترض به فراخواه امروز فعالان جنبش ضد سرمایه داری پاسخ داده اند و خود را برای برگزاری تظاهرات بزرگ آماده کرده اند، اما پلیس نمی‌گذارد به خیابان شانزه لیزه بیایند چرا که چند ماه است این خیابان و چند نقطه دیگر پاریس قانون ممنوعیت تظاهرات اعمال می‌شود.

در حال حاضر ایستگاه‌های منتهی به نقاط تظاهرات ممنوع بسته است و پلیس به شدت افراد عادی و حتی توریست‌ها را مورد بازرسی بدنی قرار می‌دهد و هر کس که جلیقه زرد به تن یا به همراه داشته باشد دستگیر می‌شود.

طیق اعلام فعالان جنبش ضدسرمایه داری ده‌ها هزار نفر برای تظاهرات چهل و پنجمین شنبه اعتراضات خود را به پاریس رسانده اند.

چهل و پنجمین شنبه اعتراضات

چهل و پنجمین شنبه اعتراضات به نظام سرمایه داری و سیاست‌های دولت فرانسه با فراخوان معترضان به شرکت در تظاهرات گسترده آغاز شده است.

فعالان جنبش ضد سرمایه داری بار دیگر با سازماندهی نیروها و امکانات مردمی خود و دعوت همگان به شرکت در تظاهرات پاریس در خیابان شانزه لیزه قصد دارند قدرت نمایی خود را به رخ الیزه نشینان بکشانند.

مردم مخالف می‌گویند ۴۵ هفته در سرما و گرما و حتی در تعطیلات تابستانی به اعتراض پرداختیم، اما دولت فرانسه و شخص مکرون نه تنها پاسخی به ما نداده بلکه با سیاست مشت آهنین به مقابله و سرکوب پرداخته است.

همزمانی تظاهرات امروز جنبش ضد سرمایه داری با روز اروپایی میراث فرهنگی که در آن مردم به طور رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی از جمله کاخ ریاست جمهوری (الیزه) بازدید می‌کنند فضای بسیار دلهره آوری را برای مقامات فرانسوی رقم زده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که خود را برای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل آماده می‌کند؛ روز گذشته از معترضان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

در جریان ۴۵ هفته اعتراضات مردمی به نظام سرمایه داری در فرانسه تاکنون ۱۱ تن کشته و بیش از ۱۴ هزار تن زخمی و بازداشت شده اند. بیش از ۲۰ نفر نیز با اسلحه بسیار خطرناک و غیرقانونی فلش بال نابینا یا قطع عضو شده اند.

وزارت کشور فرانسه از آماده باش بیش از ۷۵۰۰ پلیس ضد شورش و نیروی امنیتی برای امروز در پاریس خبر داده است.

با وجود ممنوعیت چندماهه تظاهرات در خیابان شانزه لیزه؛ فعالان جنبش ضدسرمایه داری این هفته از همه خواسته اند بار دیگر بدون توجه به نظر دولت به این خیابان بیایند. با این حال دولت فرانسه اعلام کرده با هر گونه تظاهرات در خیابان شانزه لیزه و ۶ محل ممنوعه دیگر از جمله اطراف کاخ الیزه، مجلسین ملی و سنا به شدت برخورد خواهد کرد.

کسبه و برندهای معروف در خیابان شانزه لیزه از ترس شلعه ور شدن دوباره اعتراضات از شب گذشته اقدام به محصور کردن مغازه‌ها و فروشگاه‌های خود با چوب و آهن کرده اند.

بر اساس برآوردهای غیر دولتی بحران ۱۱ ماه اعتراضات در فرانسه تاکنون ده‌ها میلیارد یورو خسارت به بار آورده است.

کد خبر 455792 برچسب‌ها فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هیئت مستقل حقوق بشر در غزه، اعلام کرد همچنان سرنوشت تعداد زیادی از اجساد در این شهر، نامشخص است.

 

تظاهرات و تجمع های اعتراضی همچنان در سراسر دانشگاه های آمریکا ادامه دارد . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

حمایت از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه توما پورت نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در مجمع ملی فرانسه در پیامی در ایکس با انتشار تصاویر خود در کنار دانشجویان حامی فلسطین نوشت در کنار دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی پاریس ( ساینس پو) که برای محکوم کردن نسل کشی غزه و درخواست آتش بس فوری بسیج شده اند. این جوانان افتخار فرانسه آن هم در زمانی هستند که دولت فرانسه همچنان همدست کشتارها در نوار غزه است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی     تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در برلین توسط پلیس آلمان سرکوب شد منابع آگاه به خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گفتند پلیس آلمان تجمع همبستگی با فلسطین در برلین را سرکوب و شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.     اعتراض دانشجویان دانشگاه سیانس پو در پاریس:
یک دانشجوی فرانسوی که در یان تجمع حضور داشت گفت : ما در اینجا از ما اکتبر در حال اعتراض هستیم. دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه سیانس پو . مدت زیادی است تظاهرات می کنیم. کارهای زیادی کرده ایم. از ماه اکتبر در حال فعالیت هستیم. وقتی می بینیم دانشگاه در خارج در حال انتظار هستند ما هم از آنها پیروی می کنیم. انتظار داریم سایر دانشگاه ها هم از ما تبعیت کنند. دانشجویان در آمریکا و استرالیا در حال اعتراض هستند. ما هم در اینجا ادامه می دهیم. دانشگاه در برابر آنچه در فلسطین می گذرد و نسل کشی، نقشی دارد که باید آنرا ایفا کند. خواسته ما این است که دانشگاه سیانس پو موضعگیری کند و نقض حقوق بین الملل را محکوم نماید. آنچه اسراییل در فلسطین انجام می دهد در جهان بی سابقه است. ما می خواهیم که اسراییل این نقض حقوق بین الملل را محکوم کند. عدم محکومیت به معنای مشارکت غیر مستقیم در نقض حقوق بشر در فلسطین است به خصوص در غزه و در کرانه باختری.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   دانشگاه های لندن نیز صحنه تظاهرات ضد صهیونیستی شد دانشجویان دانشگاه لندن نیز در حمایت از فلسطین و غزه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره مستقر در مقابل کالج دانشگاهی لندن در قلب پایتخت انگلیس گزارش داد دانشگاه های مختلف انگلیس در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت جنگ اسرائیل علیه نوار غزه تظاهرات کردند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی        

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • دانشجویان فرانسه به دنبال گسترش تظاهرات ضد صهیونیست
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی