Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@04:12:10 GMT

آزادی یک گروگان ایرانی دزدان دریایی سومالی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۶۰۲۷

 یک گروه بشردوستانه برای آزادی گروگانهای اسیر شده توسط دزدان دریایی سومالی اعلام کرد که یک شهروند ایرانی بعد از 4 سال و نیم اسارت آزاد شده است و اکنون در راه بازگشت به خانه است. 

اخبار سیاسی- در بیانیه‌ای که این سازمان بشردوستانه روز شنبه منتشر کرده است آمده است که محمد شریفی پناهنده به طور فزاینده‌ای بیمار بوده و در صورت عدم آزادی مرگ وی حتمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این سازمان می‌گوید که او یکی از 4 گروگان باقیمانده در دستان دزدان دریایی سومالی است. کشتی ماهیگیری آنها در مارس 2015 ربوده شده بود. 

این سازمان همچنین اعلام کرده است که آقای پناهنده چند روز دیگر بعد از طی کردن روند درمانی اولیه به ایران بازخواهد گشت و اضافه کرده است که 3 گروگان ایرانی دیگر نیز در شرایط هولناک نگهداری میشوند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز شنبه در گفت‌وگو با ایرانا گفته، یکی از ملوانان اسیر ایرانی در  سومالى به نام  «محمد شریف پناهنده» از بند دزدان دریایی سومالی آزاد شده و با هماهنگی سفارت ایران در اتیوپی طی روزهای آینده وارد تهران خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دزدان دریایی گروگان ایرانی قایق ماهیگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • وال‌استریت ژورنال: آتش‌ بس در غزه دو مرحله دارد
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد