Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پیشنهاد داده شده که کارگاه‌های به کارگیرنده زنان سرپرست خانوار از معافیت‌های خاص بهره‌مند شوند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، معصومه ابتکار دقایقی قبل در نشست بانوان فرهیخته استان یزد اظهار داشت: شاخص‌های ملی عدالت جنسیتی در ستاد خانواده کشور تدوین و به وزرا ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مبتنی به این شاخص‌ها، سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در تمام استان‌ها تدوین شد و یزد به عنوان چهاردهمین استان کشور این سند را امروز به تصویب رسانید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: کشور در حال حاضر با شرایط سختی از لحاظ تحریم‌های ظالمانه روبرو است و دشمن تصور می‌کند اگر این فشارها را زیاد کند مردم تسلیم می‌شود و شرایطی که در سوریه، یمن، عراق، افغانستان، لیبی و دیگر کشورهایی که آمریکا در آنها مداخله کرد و وضعیتشان هر روز بدتر شد، در ایران هم به وجود می‌آید.

ابتکار ادامه داد: انشاالله ابتدا با عنایت صاحب الزمان و بعد با همت مردمی که با وجود همه دشمنی‌ها، سختی‌ها را پشت سر گذاشتند و با وجود جنگ روانی دشمن و تمام تلاش شبکه‌های خاص دست پرورده معاند پیشتیبان نظام هستند این مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

یزد| اشتغال دختران فارغ‌التحصیل بیکار بیش از هر موضوعی مورد توجه قرار گیردکارگاه اشتغال‌زایی فرش در پلدختر به بهره‌برداری می‌رسددستور روحانی به مونسان: با گسترش گردشگری نقش بسزایی در تولید و اشتغال ایفا کنید

وی با اشاره به اینکه کسی نمی‌خواهد مشکلاتی که موجود است را انکار کند گفت: با این وجودی تلاشی هست که ناامیدی را در بین مردم ترویج کند و این ناامیدی محل ورود دشمن است و اگر ما بخواهیم از تلاش و همتی که بوده ذره‌ای سست و ناامید شویم جای ناامیدی پیش می‌آید.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: همانطوری که در سطح ملی یکی از دستاوردهای مهم ارتقای رشد وضعیت زنان بوده، در برخی از استان‌ها از جمله یزد این موضوع یک افتخار بزرگ است و پرچم‌دار به حساب می‌آیند.

ابتکار تصریح کرد: فارغ‌التحصیلی دختران یزد چه در رشته پزشکی و چه در سایر رشته‌های دانشگاهی بسیار بیشتر از پسران است و این نشان می‌دهد که چه سرمایه عظیمی در این استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سرمایه عظیم وظیفه ما را هم دو چندان می‌کند چرا که فارغ‌التحصیلی آنها مساوی با نیازشان به اشتغال است و همین موضوع جزو اولویت‌هایی است که دولت برای آن به طور خاص برنامه‌ریزی کرده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: به طور خاص در حال تلاش هستیم که در قوانین به ویژه برای زنان سرپرست خانوار سند اقدام و عمل را به تصویب برسانیم و اشکال قانونی که در اصل آن وجود دارد را هم به صورت لایحه با تقاضای اولویت ارائه دادیم تا به سرعت مصوب شود.

ابتکار افزود: پیشنهاد معافیت های خاص به کارگاه هایی که نیروی اشتغال خود را از زنان سرپرست خانوار تامین می گیرند ارائه دادیم و علاوه بر آن طرحی به عنوان الگوی موفق کسب و کارها و مشاغل خانگی نوین را دنبال می کند.

وی ادامه داد: یکی از جهت‌گیری‌های مهم دولت دوازدهم حمایت از مشاغل خانگی بوده و این موضوع امروز با توجه به دسترسی و نفوذ اینترنت، امکان توسعه در ابعاد مختلف را دارد.

انتهای پیام/

R41376/P4001/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۶۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مشاور امور بانوان در وزارت جهاد کشاورزی در کارگاه توانمند سازی بانوان در حوزه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی در شهر قدمگاه شهرستان زبرخان که با حضور بانوان روستایی عضو خانه‌های هلال روستا این شهرستان برگزار شد گفت: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مردم و دولت باهم افزایی و همکاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا این طرح بزگ و مهم به مقصد برسد.

طهماسبی مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مهم ارزشمند دانست و افزود: بانوان روستایی به عنوان جامعه‌ای پر تلاش و مولد نقش مهمی در تولید و کاشت درخت دارند وبازوان توانمند دولت در سرسبزی ایران اسلامی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی هم در این کارگاه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد ۷ کارگاه توانمند سازی زنان روستایی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیاد درخت در سطح استان برگزار شده است.

فنودی با اشاره به برگزاری این کارگاه‌ها در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، بردسکن، ششتمد، صالح آباد و زبرخان افزود: در این کارگاه‌ها تاکنون ۵۵۰ نفر از بانوان روستایی استان آموزش لازم در خصوص تهیه قلمه و تولید نهال و حفاظت از درختان رادریافت کرده اند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها تعداد صدهزار گلدان پلاستیکی، قلمه سنجد، ویتکس و بذر گونه‌های بومی شامل بادامشک، آتریپلکس، نارون و ... بین بانوان توزیع شد.

مدیر کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی افزود: این کارگاه‌ها تاپایان سال به صورت منظم ومستمر در تمام شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی