Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-04@00:52:28 GMT

مازندانی ها مراقب خطر وقوع سیل باشند!

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۷۴۷۹

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در باره احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر عمومی در استان هشدار داد.

 علی اصغر احمدی با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران، از اواخر امروز شنبه ۳۰ شهریور تا فردا یکشنبه به تدریج از سمت غرب استان شاهد ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به ادامه ماندگاری هوای سرد و بارش پراکنده در روز‌های دوشنبه و سه شنبه (۱ و ۲ مهر امسال) به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد موارد زیر را رعایت کنند:
۱- از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کرده و احتیاط لازم را به عمل آورند.
۲- هنگام تردد در جاده‌های اصلی و فرعی مازندران به ویژه هنگام شب و بارندگی، با رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، رانندگی کنند.
۳- دامداران و ساکنان بومی هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، علاوه بر رعایت نکات ایمنی، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل، در مناطق امن نگهداری کنند.
۴- از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز خودداری شود.
۵- شهرداران و دهیاران به دلیل پیش بینی بارش‌های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در شهر و روستاها، تمهیدات و اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.
۶- همه نیرو‌های امدادی و خدماتی علاوه بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، برای هرگونه عملیات امداد و نجات و نیز خدمات رسانی، آمادگی لازم را داشته باشند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FMj برچسب ها: سیل ، مازندران ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیل مازندران بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: ۱۳۷ سانحه رانندگی روز گذشته به دنبال بارش باران و لغزنده شدن سطع معابر در همدان رخ داد که این آمار در روز ماقبل ۷۰ تصادف بود.

او گفت: ۹ مورد از سوانح رانندگی روز گذشته جرحی و مابقی خسارتی بود همچنین موتورسیکلت و عابر بیشترین سهم را در بروز سوانح رانندگی داشتند و سهم خودرو‌های سواری و باری کمتر بوده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه سانحه منجر به فوت نداشته ایم گفت: هنگام ابری شدن هوا و بارندگی رانندگان با سرعت کمتری تردد می‌کنند بنابراین احتمال بروز سوانح فوتی کاهش می‌یابد.


سرهنگ همایی گفت: بهترین راه برای پیشگیری از بروز سوانح در زمان بارندگی رعایت فاصله طولی، تردد با سرعت مطمئنه، حرکت منظم در بین خطوط و توجه کامل به مسیر پیش رو است.

او گفت: ۳۰ درصد سوانح خسارتی و جرحی روز گذشته ناشی از رعایت نکردن حق تقدم و ۷۰ درصد به علت بی توجهی راننده به جلو بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • لزوم خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • خودداری شهروندان خوزستانی از تردد غیرضروری در هنگام بارندگی
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • تشدید و تداوم سامانه بارشی تا فردا در استان هرمزگان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی