Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به این‎که شناخت جنگ و صلح در تمدن‌های گذشته ذهن‌های ما را در جلوگیری از جنگ‌ها و تداوم صلح ورزیده‌تر می‌کند، گفت: سرزمین ایلامیان به موجب موقعیت استراتژیکش همواره مورد طمع و تهدید قدرت‌ها به ویژه از سوی بین‌النهرین بوده است و بر همین اساس نمونه‌ای منحصربه‌فرد از تاریخ شکل‌گیری جنگ‌ها، آتش‌بس‌ها و صلح‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر ظرفیت پژوهشی بسیار غنی در تاریخ و فرهنگ ایلامیان بیان داشت: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» نخستین نشست تخصصی از سلسه‌نشست‌هایی است که با محور بازشناسی تاریخ ایلامیان، از این پس در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

رشنویی تصریح کرد: نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ» از مجموعه رویداد‌هایی است که به مناسبت روز جهانی صلح، در هفتۀ پیش روی این مناسبت در موزۀ هفت‌تپه برگزار می‌شود.

مدیر پایگاه میراث جهانی هفت‎تپه اظهار داشت: گفت‌وگوی نخست این نشست، با عنوان «انسان‌شناسی جنگ» و سخنرانی دکتر حامد وحدتی‌نسب در روز چهارم مهرماه ۹۸ ساعت ۱۰ برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این نشست در گفت‌وگوی دوم، طولانی‌ترین کشمکش تاریخ: نگاهی به روابط ایران و بین‌النهرین از هزاره چهارم تا اوّل پیش از میلاد» را با سخنرانی دکتر کامیار عبدی در همان روز ساعت ۱۱ صبح ارائه خواهد کرد.

عاطفه رشنویی بیان کرد: محل این نشست، سالن نشست‌های موزۀ هفت‌تپه واقع در کیلومتر ۹۰ جاده اهواز به شوش، کیلومتر ۳ جاده اختصاصی نیشکر، موزۀ هفت‌تپه است.

انتهای پیام/گ

برگزاری نشست تخصصی «جنگ و صلح در سپیده‌دم تاریخ!»

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی تاریخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی (طرح مرجع و ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آموزش و توانمندسازی بانوان برای تبلیغ و ترویج عالمانه و هنرمندانه حجاب و زیست عفیفانه) با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

توانمندسازی در پاسخگویی به شبهات حجاب و شیوه‌های مواجهه و مناظره، آموزش شیوه‌های تبلیغ، جذب و ارتباط مؤثر با مخاطبان و روش‌های نوین فعالیت‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف از موضوعات این دوره آموزشی به شمار می‌رود.

این دوره آموزشی همراه با اعطای گواهینامه و ادامه دار بودن آموزش در سطوح بالاتر (تکمیلی و تخصصی) و شرکت در عملیات‌های روشنگری و تبیین بعد از قبولی در آزمون علمی و کسب امتیاز عملی است.

اولین دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ برگزار می‌شود. این دوره ۸ ساعت حضوری به همراه ۸ ساعت مجازی در سایت دانشگاه مجازی تخصصی عفاف است.

کد خبر 6088994 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری
  • عکس| تیپ خاص سپیده خداوردی و الیکا عبدالرزاقی در چین
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری