Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:18:23 GMT

باور کنیم پسماند، یک ثروت با ارزش است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۸۴۱۳

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: باور کنیم پسماند، یک ثروت با ارزش است و اگر جمع‌آوری آن به خوبی انجام شود به ارزش افزوده خوبی دست می‌یابیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، امیرسامع عصر امروز در نشست خبری معاونین شهرداری عنوان کرد: اقداماتی در آستانه سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس در حال انجام است؛ در این راستا توسعه فضای شهری و ورودی‌های مدرسه، اجرای ۱۳دیوارنگاره در مدارس و درختکاری و خط کشی عابر پیاده انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: امسال 15 هزار و 700 هزار تن آسفالت نرم به مدارس تخصیص یافت که با این حساب به طور کلی در طول سه سال گذشته در ۱۴۰ مدرسه قم ۱۴۰ هزار مترمربع آسفالت شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری در برپایی نمایشگاه دفاع مقدس تعامل خوبی دارد، همچنین اکثر معابر و خیابان‌ها به نام شهدا مزین شده است و دیوارنگارهایی از چهره‌های شهدای شاخص به ویژه شهید حججی را در شهر اجرا کردیم.

سامع بیان کرد: در حوزه نظافت و نظم و زیباسازی و فضای سبز در شهر قم اقداماتی را انجام داده‌ایم و در حال حاضر در آستانه سرانه ۲۰ متر مربع فضای سبز برای هر شهروند قمی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی با اعتبارات سفر رهبری در قم عملیاتی شد و سالانه تا 40 میلیارد تومان بودجه هزینه نیروها و تجهیزات می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: کارخانه بازیابی مواد پسماند با ظرفیت 300 تن در روز راه‌اندازی شده است و در دو ماه گذشته موفق به تولید کمپوست از مواد آلی شده‌ایم، هر چه پسماند بیشتر تفکیک شده باشد کیفیت بهتری در تولید کمبوپست و پسماند خواهیم داشت.

وی گفت: روزانه ۷۰۰ تن پسماند در شهر تولید می شود که معادل 350 کامیون است و این میزان جدا از پسماندهای ساختمانی و پزشکی است.

سامع افزود: باور کنیم پسماند، یک ثروت با ارزش است و اگر جمع آوری آن به خوبی انجام شود به ارزش افزوده خوبی دست می‌یابیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی

تین نیوز

انجمن تجارت الکترونیک تهران، در بیانیه ای اعلام کرد که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل و نقل درون شهری، خلاف قانون است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، انجمن تجارت الکترونیک تهران در این بیانیه با اشاره به اینکه مدتی پیش سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به مطالبه مالیات ستانی از کاربران تاکسی های اینترنتی کرده که با واکنش تعدادی از نمایندگان مبنی بر مخالفت با این اقدام همراه شد، گفته که اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات حمل و نقل درون شهری تصمیمی خلاف قانون است و آثار زیان باری برای کاربران به همراه خواهد داشت.

بر اساس این بیاینه تاکسی های اینترنتی زیرساخت بخش قابل توجهی از سفرهای درون شهری در سراسر کشور را تأمین می کنند و هر شکلی از افزایش دستوری تعرفه های این بخش، آثار تورمی برای مردم به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، سرویس های حمل و نقل اشتراکی از بخش های مهم اقتصاد دیجیتال به شمار می آیند و ایجاد هزینه های سربارِ غیرکارشناسی برای کاربران این گروه از استارتاپ ها، بدنه اکوسیستم دیجیتال را نیز نحیف تر می سازد.

انجمن تجارت الکترونیک تهران همچنین از وزیر اقتصاد خواسته تا با توجه به مشکلات این طرح، تدابیر لازم را جهت رفع این مساله در نظر گرفته و جلوی بروز مشکلات مختلف حاصل از این تصمیم را بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک