Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@11:50:49 GMT

انتشار فصلنامه علمی و تخصصی «رویش» در آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۰۰۱

انتشار فصلنامه علمی و تخصصی «رویش» در آذربایجان‌شرقی

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از انتشار فصلنامه علمی و تخصصی «رویش» حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد.

حجت‌الاسلام «احمد مطهری اصل» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از راه‌اندازی مجمع خیرین حوزه‌های علمیه استان خبر داد و اظهار داشت: 120 نفر از خیرین تاکنون عضو این مجمع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که خیرین تاکنون 400 میلیون نقدی و 200 میلیون غیر نقدی به حوزه‌های علمیه استان کمک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم تهدیدها و آسیب‌های فرهنگی باید در حوزه‌های علمیه آسیب شناسی شود.

وی همچنین از انتشار فصلنامه علمی و تخصصی «رویش» حوزه های علمیه آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این نشریه تخصصی به دنبال پاسخگویی به شبهات و مباحث روز حوزوی در کشور و جهان تشیع است.

حجت الاسلام مطهری اصل در بخش دیگری از سخنان خود؛ آموزش را یکی از مشکلات اساسی حوزه و دانشگاه دانست و گفت: جامعه به روحانیت باتقوا و باسواد مسلح به ابزار روز نیازمند است؛ باید حوزه‌های علمیه استان بتوانند چنین طلابی را تربیت کرده و به اسلام و انقلاب تحویل دهد.

وی محبوب ترین قشر میان مردم را روحانیان دانست و اعلام کرد: بیشترین شهید قشری دوران دفاع مقدس از سوی روحانیت بوده و بیش از ۵۰ نفر از شهدای مدافعین حرم از جمع طلاب و روحانیان حوزوی است.

مطهری اصل با اشاره به این‌که روحانیت در حفظ دین اسلام متحمل شکنجه ها و زحمات بسیاری شده است، یادآوری کرد: باید به این مهم توجه داشت که حذف روحانیت شیعه، مکتب تشیع و اسلام را از میان خواهد برد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل کانون های مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی مسجد طراز اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد موکب اربعین مقام معظم رهبری دفاع مقدس رویش حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید

ایسنا/گیلان رئیس بسیج اساتید کشور از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور خبر داد و گفت: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

محمدرضا مردانی امروز ششم اردیبهشت در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا در خصوص نقش آفرینی بسیج اساتید در جبهه علمی و فرهنگی و جهاد تبیین اظهار کرد:  بسیج اساتید متشکل از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی دانشگاه‌های کشور بوده و به صورت فردی در ارتباط با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در رشته و تخصص خود نقش آفرین هستند.

وی افزود: بسیج اساتید در قالب مسئله محوری با تشکیل اندیشکده‌های تخصصی و حلقه‌های علمی اقداماتی را در رابطه با شناسایی نیازهای اساسی کشور و توجه به حل آنها از طریق روش‌های تحقیق، توسعه و بررسی علمی در کشور دنبال می‌کند.

رئیس بسیج اساتید کشور با تأکید بر اینکه اولویت ما کمک به اعتلای نظام آموزش عالی کشور است، گفت: در این راستا اندیشکده حکمرانی آموزش عالی را تشکیل دادیم و گروه‌های علمی شکل گرفته  که در کمک به مرجعیت علمی آموزش عالی کشور قدم‌هایی بر می‌دارد. حضور اساتید بسیجی در اتاق‌های فکر وزارت علوم، تشکیل کمیته‌های تخصصی در این زمینه در دانشگاه‌های مختلف از جمله اقداماتی هستند که هر کدام به نوبه خود در تدوین و ارائه بسته‌های سیاستی برای اعتلای آموزش عالی کشور تأثیرگذار می‌باشند.

مردانی از تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید خبر داد و تصریح کرد: این قرارگاه متشکل از ۲۲ کمیته تخصصی نظیر اقتصاد مقاومتی، مسکن و شهرسازی، عمران، کشاورزی و منابع طبیعی، زنان و امور خانواده و... که شامل موضوعات مهم و کلان کشور است، و در قالب این کمیته‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی با سازمان‌های مختلف از جمله مرکز بررسی استراتژیک، مرکز پژوهش‌های مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف منعقد کردیم تا نیازهای علمی کشور برای حل مسائل و مشکلات را دنبال کنیم.

وی در خصوص برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای اساتید، گفت: در راستای جهاد تبیین و آگاهی مردم از پیشرفت‌های کشور و دستاوردهای علمی، اردوهای راهیان پیشرفت شکل گرفته که اساتید را در قالب گروه‌های مختلف برای بازدید از این مراکز پیشرفت اعزام می‌کنیم. در استان گیلان هم مراکزی شناسایی کردیم که دستاوردهای علمی داشتند و حتی تا لبه دانش و فناوری کار کردند لذا هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این اردوها برای سایر دانشگاه‌های کشور برگزار و بستری فراهم شود تا دیگر اساتید بتوانند ضمن آشنایی با پیشرفت‌های علمی، ظرفیت‌هایی که در زمینه تداوم پیشرفت‌ها دارند را ارائه کنند و به نوعی تعامل دو طرفه بین اساتید دانشگاه‌های کشور با مراکز علمی در استان‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی