Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:53:31 GMT

همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۹۸۰۳

همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، سردار اصغر شکرالهی در همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس»، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس برای ملت ایران یک هفته ویژه و به‌یادماندنی است، زیرا فداکاری‌ها و رشادت‌های مردان و زنان این سرزمین را یادآوری

می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هفته دفاع مقدس را نماد مظلومیت ملتی دانست که در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی‌شان مورد هجوم بیگانگان قرار گرفتند و افزود:‌معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) شرط پیروزی در جنگ تحمیلی را حضور مردم در صحنه دفاع و استقامت در برابر دشمنان دانست و لذا هفته دفاع مقدس مصداق بارز آیه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» است.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس را ادای تکلیف الهی دانست و تصریح کرد: بنا بر فرموده امام راحل، دفاع مقدس چهره کریه غرب را که در پشت نقاب حمایت از حقوق بشر پنهان شده بود، آشکار کرد و استکبار جهانی را به خاک مذلت کشاند.

شکرالهی صدور انقلاب به دنیا را یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: به اذعان دوست و دشمن ایران اسلامی پیروزی نهایی در هشت‌سال جنگ تحمیلی بود، زیرا استکبار جهانی به اهدافی که در منطقه غرب آسیا طراحی کرده بود، نرسید. بی‌تردید اگر امروز در عرصه‌های مختلف

توانسته‌ایم حرفی برای گفتن داشته باشیم به برکت خون شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی ترویج فرهنگ دفاع مقدس را مطالبه مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: نباید خودمان را به هشت‌سال دفاع مقدس محدود کنیم و باید تکلیف‌مدار باشیم، یعنی همانگونه که نسل اول انقلاب به تکلیف خود در زمان و مکان عملکرد، ما نیز امروز با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس به تکلیف زمان و مکان خودمان عمل کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه امام خامنه‌ای انزلی مقوله کتاب و کتابخوانی را یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه چاپ و نشر کتب دفاع مقدس اهتمام ویژه‌ای دارد و تاکنون از عناوین بسیار زیادی رونمایی کرده است. خوشبختانه فرهنگ کتابخوانی در تمامی رده‌های سپاه وجود دارد.  

وی کتب دفاع مقدس را فرصت خوبی برای نزدیک کردن مردم به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و متذکر شد: اگر می‌خواهیم به سمت رشد و توسعه و بالندگی حرکت کنیم بایستی به مقوله کتاب و کتابخوانی به ویژه در حوزه دفاع مقدس اهتمام داشته باشیم.

عباس بایرامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز، از دفاع مقدس به عنوان میراث گرانبهای ایران یاد کرد و متذکر شد: اتحاد و انسجام و همبستگی مردم موجب شد در هشت‌سال جنگ تحمیلی مقابل دشمن بعثی بایستیم و پیروز شویم.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد و زوایای دفاع مقدس مغفول مانده است،تصریح کرد: ما در دفاع مقدس تنها با کشور عراق مواجه نبودیم، بلکه استکبار جهانی صحنه‌گردان اصلی این جنگ نابرابر بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدی گیلان با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان با ادبیات مخصوص این نسل و با استفاده از ابزار هنر، یادآور شد: نسل‌های امروز و فردا باید الگوهای ناب دفاع مقدس را بشناسند و لذا امروز باید بتوانیم از طریق فرهنگ کتاب و مطالعه به تجزیه و تجلیل دستاوردهای دفاع مقدس بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین، امام جمعه انزلی نیز، با اشاره به فداکاری‌ها و جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران در هشت‌سال دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یک تکلیف بود و همه اقشار مردم در ادای این تکلیف نقش‌آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی هشت‌سال جنگ تحمیلی را علیه ملت ایران رقم زد، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم، زیرا جوانان و نوجوانان امروز از آن دوران فاصله دارند و روزهای جبهه و جنگ را لمس نکرده‌اند لذا وظیفه متولیان فرهنگی به ویژه تلاشگران عرصه قلم و کتاب است که این خلاء را جبران کنند.

امام جمعه انزلی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس کتاب‌های بسیار زیادی تالیف شده است، اما باید کارشناسی‌های لازم صورت بگیرد تا این کتاب‌ها جذابیت لازم را داشته باشد و نسل جوان بتواند با این فرهنگ پیوند برقرار کند لذا باید برش‌هایی از خاطرات دفاع مقدس را به صورت جداگانه برای کودکان و نوجوانان به زبان خودشان تبیین و معرفی کنیم.

شمس‌الدین ترویج فرهنگ کتابخوانی را یکی از تاکیدات رهبر انقلاب دانست و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس نوجوانان و جوانان بسیاری داشتیم که دفاع از اسلام و نظام و کشور را بر تحصیل ترجیح دادند لذا این فرهنگ مقدس باید به وسیله کتاب به نسل امروز منتقل شود و جوانان و نوجوانان ما ضرورت

اقدام به‌موقع را درک کنند.

وی اقدام به‌موقع را ویژگی افراد دارای آگاهی و بصیرت دانست و اضافه کرد: نسل جوان باید با اقدام قاطع، به‌موقع و انقلابی در شرایطی که کشور و نظام در خطر است آشنا شوند و شهدا بهترین الگو هستند، زیرا دشمنی دشمنان از بین نرفته و در قالب جنگ اقتصادی استمرار دارد. امام جمعه انزلی اقتصاد مقاوتی، صرفه‌جویی و مصرف کالای داخلی را لازمه جنگ اقتصادی دانست و گفت: امروز جمهوری اسلامی در ابعاد فرهنگی و اقتصادی به شدت مورد هجمه دشمنان است و باید با استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس بر دشمنان فائق آییم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز، با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه و تعالی، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان تالیف کتاب‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت

فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های دفاع مقدس موجب نهادینه شدن باورها و اعتقادات و آرمان‌ها و ارزش‌ها در نسل جوان می‌شود، تصریح کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق کتاب بهترین روش برای زنده نگه داشتن آموزه‌های ارزشی همچون ایثار و مقاومت و شجاعت و دلاوری و جهاد و شهادت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان متذکر شد: مقام معظم رهبری از هشت‌سال

دفاع مقدس تعبیر به گنجینه کردند و لذا وظیفه داریم این گنجینه ارزشمند را به آیندگان انتقال دهیم.

به گزارش ایسنا، همایش «تورقی بر کتاب دفاع مقدس» به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس امروز، 30 شهریورماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خامنه‌ای انزلی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان

در مراسمی با حضور تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور پیراهن تیم ملی فوتسال که اخیرأ قهرمان آسیا شد به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079031 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد