فضای آموزشی دانشگاه هنر به مرمت و بازسازی نیاز دارد/ ایجاد دفتر ارتباط با فرهنگ در دانشگاه
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۴۶۷
رئیس دانشگاه هنر با اشاره به قانونمندی این دانشگاه در همه زمینهها گفت: یکی از موضوعات اصلی در حوزه مدیریتی این دانشگاه اشتغال به کار دانشجویان پس از فراغت از تحصیل است و لذا با ایجاد دفتر ارتباط با فرهنگ و هنر در این دانشگاه همچون بسیاری از دانشگاههای صنعتی که دفتر ارتباط با صنعت دارند، سعی در زمینهسازی برای اشتغال فارغ التحصیلان داریم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دکتر سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، در گفتوگو با ایسنا، پیرامون فعالیتهای صورت گرفته، اقدامات در دست انجام و چشمانداز این دانشگاه در حوزه مدیریتی و اجرایی اظهار کرد: در محیطهای آموزشی آن هم در ابعاد دانشگاهی، رسالتهای متعددی را قطعا می توانیم متصور شویم. به طور حتم نخستین گام، بحث علمآموزی و آموزشهایی است که در فضاهای دانشگاه آن هم به فراخور رشتههای مورد نظر میتواند مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: پرداختن به جنبههای پژوهشی هم در راستای ارتقای مباحث آموزشی از جمله مسائل دیگری است که نیاز به یک بستر فرهنگی ویژه دارد. نیاز به فراهمآوری این بستر فرهنگی به ویژه در فضای دانشگاههایی که به علوم انسانی و هنر میپردازند بیشتر احساس میشود و باید این بستر به خوبی فراهم شود تا مجموعه این عوامل دست به دست هم بدهند تا هنرمندانی متخصص و متعهد تربیت شوند و بتوانند تعهدات اجتماعی خود را در سطح کلان جامعه به انجام برسانند.
به گفته رئیس دانشگاه هنر، از جمله مباحثی که در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته، اشتغالزایی و رفتن به سمتی است که استعدادهای دانشآموختگان این قابلیت را داشته باشد که در ابعاد گسترده جامعه مورد استفاده قرار گیرند. این رویکرد موجب میشود که فارغالتحصیلان ما با دانشافزایی که دارند و مهارتی که کسب میکنند بتوانند موثر باشند و در راستای اهداف کلان جامعه حرکت کنند.
سلطانی تصریح کرد: رسالت اصلی ما در فضای دانشگاه هنر، تربیت علمی و هنری هنرجویانی است که اگر به بال دیگر رشد و اوج گیریشان یعنی بال ایمان نیز توجه نشان دهند، با استفاده از این دو بال میتوانند در بستر اجتماع حرکت کرده و مؤثر باشند.
آئیننامههای آموزشی و شرح درسها نیازمند تصحیح و بازنگری هستند
وی ادامه داد: قبول داریم که آئیننامههای آموزشی و شرح درسها نیازمند تصحیح و بازنگری هستند، چرا که بسیاری از آنها مربوط به سالهای گذشته هستند و مورد بازنگری قرار نگرفتهاند. اطمینان میدهم که عزمی ویژه در معاونت آموزشی در مورد این مهم وجود دارد.
وی با بیان اینکه کوتاه کردن پروسههای پژوهشی تا رسیدن به خروجی مؤثر نیز از جمله دغدغههای دیگر ماست، خاطرنشان کرد: در زمینه کارهای پژوهشی یکی از مشکلاتی که با آن روبرو بودیم، ساختاری زمانبر بود که مدت زمان ارائه طرح تا اجرا را طولانی میکرد. معاونت پژوهشی دانشگاه درصدد کوتاه کردن این پروسه است تا خروجی مؤثری را زین پس شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه هنر تاکید کرد: دغدغه دیگر اصلی ما مسائل فرهنگی دانشگاه است که بیتردید نیاز به اصلاحات و توجهاتی دارد که بخش عمدهای از فکر و ذهن ما را به خود معطوف ساخته و البته قصد داریم با شیب منطقی در جهت اصلاح آن و ایجاد بستر مناسب تر در جهت اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیش برویم.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین نهادهایی که در دانشگاه در این زمینه یعنی فرهنگی به کمک ما شتافتهاند، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوده است. آنچه مسلم است جامعه اساتید، کارمندان و دانشجویان در کنار هم باید تلاش کنیم، تا بتوانیم به موفقیتهای ارزشمندی دست پیدا کنیم. به هر ترتیب دانشگاه هنر با شعار همدلی و همراهی درصدد است تا فضای دانشجویی، کارمندی و هیئت علمی خود را به نقطه اوجی که مورد نظر است سوق دهد، تا به ارزشهای والای نظام که در اسناد بالادستی به آن اشاره شده است دست یابد، اعتقاد داریم که در این راه تعاون و اتحاد حرف نخست را میزند و انفرادی عمل کردن نمیتواند نتایج ماندگاری در پی داشته باشد.
سلطانی تاکید کرد: تردیدی نیست که حرکت ما در ابعاد مدیریتی و اجرایی در دانشگاه هنر تاکنون براساس اسناد بالادستی بوده است. ما نیز با توجه به این اسناد در حال برنامهریزی و دستیابی به شیوههایی خاص هستیم تا بتوانیم مطابق با فضای حاکم بر دانشگاه هنر آنها را بومی کنیم و هر فرد دیگری که پس از من در این منصب قرار بگیرد، باید نگاه ویژهای به این مسائل داشته باشد. چرا که اگر بدون توجه به این اسناد بالادستی حرکت کنیم تنها میتوانیم اتفاقات روزمرهای را رقم بزنیم که با تغییر مدیریت، آنها نیز دچار مشکل خواهند شد و ماندگار نخواهند بود.
وی ادامه داد: در این مسیر، بررسی شرایط موجود، آیندهپژوهی، توجه به سند راهبردی دانشگاه و بهرهگیری از اختیارات هیئت امنا از جمله مسائل قابل توجه برای ما بوده اند، ما تلاش میکنیم با استفاده از خرد جمعی، با بهرهگیری از مشورتهای شورای راهبردی، همفکری با اعضای هیئت رئیسه از توانمندیهای علمی و تجربیات ارزنده کارشناسان، کارمندان و اعضای هیئت علمی، تصمیمات مناسبی بگیریم و همگی با هم کمک کنیم تا بتوانیم به آنها جامه عمل بپوشانیم.
وی با بیان اینکه هنرمندان، هنرجویان و دانشجویان هنری در بسیاری از عرصههای سیاسی و فرهنگی و ... بر مبنای توانمندیهای هنری خود در عرصههای مختلف چهار دهه انقلاب اسلامی تأثیر گذار بوده اند، اظهار کرد: در واقع حضور هنرمندان همواره بسیار پررنگ بوده و مسئولان، آگاهانه یا ناآگاهانه از این بستر و ظرفیتها بهره گیری کردهاند.
استفاده از هنر یکی از راههای فائق آمدن بر مشکلات کنونی
سلطانی تصریح کرد: اگر امروز بخواهیم مشکلات ناشی از تحریم را پشت سر بگذاریم و فضای روحی خاصی که در جامعه حاکم است را تعدیل کنیم و یا حتی اصلاحاتی به انجام برسانیم، بیتردید یکی از بهترین زبانها برای عبور از این مقطع خاص تاریخی زبان هنر است و در این راستا دانشگاه هنر نیز وظیفه دارد که توانمندیهای خودش را در این عرصه معرفی کرده و به تعهدات اجتماعی خود در این زمینه حساسیت نشان دهد.
وی ادامه داد: ما برای دانشجویان و فارغ التحصیلان هنر تعهد اجتماعی قائل هستیم و در تلاشیم تا راههای رسیدن به این مهم را مساعد سازیم. ما وظیفه داریم مجموعهای از دانشجویان، اساتید، اعضای هیئت علمی و فارغالتحصیلان هنری را در پیوستن به این جریان یاری کنیم.
رئیس دانشگاه هنر در ادامه اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان قطب آموزش هنر کشور مطرح است و پیشینهای حدود یک قرن در زمینه آموزش آکادمیک هنر در ایران دارد. نخستین آموزشهای آکادمیک هنری به ویژه در حوزه موسیقی، هنرهای دراماتیک، هنرهای تزئینی در این دانشگاه شکل گرفته است. قبل از انقلاب مجموعه این مراکز با عنوان دانشگاه فارابی و بعد از انقلاب به عنوان مجتمع دانشگاهی هنر کار خود را دنبال کرده و در حال حاضر با عنوان دانشگاه هنر فعالیت میکند. همچنین ما هیئت ممیزه مشترکی با دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز و میراث فرهنگی داریم که همه اینها موجب میشود تا ما به نقاط مشترک بیشتری دست پیدا کنیم و با استفاده از خرد جمعی در جهت رفع بسیاری از مشکلات و موانعی که در مسیر آموزش و پویایی هنر کشور با آن روبرو هستیم گام برداریم.
سلطانی تاکید کرد: جایگاه دانشگاه هنر به عنوان بزرگترین مرکز آموزش هنر در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با بیش از 40 مقطع، بسیار والاست و ما در تلاش هستیم که از هر حیث این جایگاه را حفظ کنیم و در ارتقای آن کوشا باشیم.
وی در ادامه در خصوص تشکلهای دانشجویی دانشگاه هنر اعم از انجمنهای علمی و کانونهای فرهنگی و نحوه فعالیت آنها خاطرنشان کرد: بسترسازی برای فعالیتهای تأثیر گذار تشکلهای فرهنگی و دانشجویی به نظرم از جمله ضرورتهایی است که معتقدم باید در راس اهداف فرهنگی دانشگاه قرار گیرد. نوآوری و خلاقیتهایی که با فعالیتهای ارزنده دانشجویی در اختیار ما قرار میگیرد در بسیاری از موارد ضمن تقویت و گسترش اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی میتواند در تعامل بهتر با جامعه نیز مؤثر باشد.
رئیس دانشگاه هنر گفت: یکی از اقدامات مهمی که درصدد انجام آن هستیم البته مشابه آنچه که در دانشگاههای صنعتی در حال پیگیری است و دفتری موسوم به ارتباط با صنعت وجود دارد، ایجاد "دفتر ارتباط با فرهنگ" در دانشگاه هنر است که بیتردید با تشکیل این دفتر و با استفاده از بدنه هیئت علمی، دانشجویان و دانشآموختگان میتوانیم پل ارتباط مطلوبی را با جامعه به وجود آوریم. شناسایی استعدادها، ایجاد زمینه برای فعالیت حرفهای فارغ التحصیلان و تسریع در کار آفرینی، از جمله وظایف این دفتر خواهد بود.
به نظر من هم از جنبه فرهنگی و هم از جنبه کارهای هنری، علمی و پژوهشی شایسته است تا از این پتانسیل دانشجویی خلاق و نوآور استفاده کنیم. اطمینان دارم که با بودجههای اندک نیز، با عملکرد شایسته این تشکلها میتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.
بن مایه تفکری بسیاری از جشنوارههای دانشگاه هنر برخاسته از تشکل های دانشجویی است
سلطانی خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنواره های ملی و بینالمللی که هم اکنون در سطح دانشگاه در حال برگزاری هستند، و تأثیرات مطلوبی نیز بر جریان فرهنگی داخلی و خارجی گذاشتهاند، بن مایه تفکری آنها از نهاد همین تشکلها برخاسته است و اگر مطالعهای در سطح دانشگاه صورت گیرد به روشنی مشخص خواهد شد، که فعالیت این تشکلها و جریانساز بودن آنها نقطه عطفی در روند جاری فعالیتهای تاثیر گذار دانشگاه هنر بوده است.
رئیس دانشگاه هنر تصریح کرد: اساساً یکی از وظایف ما پرداختن به مباحث نوین و دقیق در عرصه هنر به مثابه ابزاری تأثیرگذار است. در میان فعالیتهای صورت گرفته در عرصه امور مدیریت و اجرایی دانشگاه به شرط فراهم آمدن زیر ساختهای لازم، سعی در ورود به ساحتهای نو و جدید نیز داریم و در گفت و گو با معاونت آموزشی بر گسترش رشتهها و یا حتی گسترش دامنه دانشکدههایی که در بردارنده رشتههای نو بر مبنای نیازهای جامعه هستند تاکید کردهایم. البته این سلسله فعالیتهای نیز باید بر مبنای همان سند راهبردی که به آن اشاره شد صورت پذیرد.
به گفته وی، مبنای فکری حاکم در شرایط کنونی دانشگاه هنر افزایش کمی و کیفی این جشنوارههاست و ما هر جا حتی خارج از دانشگاه هنر مقدور بوده با شرکت در جلسات مرتبط، اعلام آمادگی کردهایم و به این مهم باور داریم که با اتکا به بدنه توانمند هیئت علمی و فارغالتحصیلان و همچنین دانشجویان فعال و خلاق خود میتوانیم بیش از پیش در تمام عرصههای فرهنگی و هنری در ابعاد ملی و بینالمللی کوشا و تأثیر گذار باشیم.
آمادگی دانشگاه هنر، برای حمایت و برگزاری جشنواره های هنری
رئیس دانشگاه هنر تاکید کرد: اخیراً طی جلساتی که با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتهایم، آمادگی دانشگاه برای همکاری در زمینه نمایشگاهها و فعالیتهای هنری مرتبط با نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم را هم مطرح کردهایم که امیدوارم بتوانیم در این رویداد مقدس نیز مؤثر باشیم.همچنین در زمینه جشنوارهها، یکی از مسائل پیش روی ما جشنوارههایی هستند که پیش از این دانشگاه مسئول برگزاری آنها بوده و البته چند دورهای بنا به دلایلی متوقف شدهاند. از جمله جشنواره نمایش تئاتر عروسکی که البته درصدد هستیم تا با همکاری دانشجویان، مسئولان دانشکده و معاونت فرهنگی، با وجود محدودیت های مالی دانشگاه این جشنواره را نیز مجددا از سر بگیریم.
وی ادامه داد: جشنوارهها از جمله ضرورتهای غیر قابل انکار برای پرورش و بالندگی فرهنگی و اجتماعی هستند و لازم است به جای انجام اقدامات موازی با همافزایی مؤثر، در یک بستر آکادمیک، ضمن مطالعه و کشف نیازهای واقعی به تداوم و پویایی آنها بیندیشیم.
فضای آموزشی دانشگاه هنر نیاز به مرمت و بازسازی دارد
سلطانی تاکید کرد: در مورد دانشگاه هنر به شکل خاص باید بگویم که ساختمان و فضای آموزشی این دانشگاه به ویژه در پردیس باغ ملی نیاز به مرمت و بازسازی دارد و دستیابی به این مهم نگاه خاص مسئولان از جهت تأمین منابع مالی را میطلبد. همدلی و همکاریهای ویژه با دانشگاه هنر که در راستای رشد کمی و کیفی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از جمله انتظارات ما از مسئولان محترم کشور است و امیدواریم روز به روز شاهد گستردگی هر چه بیشتر این همکاریها باشیم.
رئیس دانشگاه هنر در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه با بهرهگیری از توان اعضای هیئت علمی، بدنه کارمندی و دانشجویان صادق و خلاق که ایده و توانشان میتواند در سطح جامعه و برای پیشبرد بسیاری از اهداف مؤثر باشد نیاز به نگاهی ژرفتر و حمایتی عمیقتر از سوی متولیان و مسئولان دارد، چرا که معتقدیم زبان هنر یکی از تأثیرگذارترین بیانها در مسیر تعالی و شکوفایی است.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: دانشگاه هنر سرفصل دروس جشنواره های هنری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
دهمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی با حضور مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ از روز گذشته در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کار کرد و تا امروز، ۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد شایگان فرد، دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ و دبیرکنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بینالمللی، به شرح گزارش مختصری از دورههای قبل پرداخت.
وی در خصوص انتخاب محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: کمیته علمی کنفرانس بینالمللی وب پژوهی ۱۵ محور اصلی را برای کنفرانس انتخاب کرد که از جمله آنها میتوان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، وبکاوی، وب معنایی و تحلیل وب، اینترنت اشیا، بازیابی اطلاعات، شبکههای اجتماعی، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، بلاکچین و رمزارز، تعامل انسان و رایانه، کیفیت وب، سکوها و ابزارهای نرمافزاری وب، کسبوکار و بازاریابی الکترونیکی، امنیت وب، تحلیل رفتار و شخصیسازی، پردازش تصویر در وب، رسانه و ارتباطشناسی وب، وب و جامعه اشاره کرد.
دبیر کنفرانس بینالمللی وب پژوهی در ادامه افزود: ما در این کنفرانس به تمامی موضوعاتی که مربوط به حوزه وب میشد نیز توجه کردیم و صرفاً به دنبال ابعاد فناوری آن نبوده و نویسندگان حوزه علومانسانی و… را نیز تشویق کردیم تا در این حوزه ورود کنند.تعداد ۱۴۲ مقاله پذیرش شده است که ۴۵ مورد شفاهی است، البته نکته حائز اهمیت این است که هر مقاله دو داور داشته و بعد اعلام نتایج شده است.
وی عنوان کرد: مقالات و پژوهشهایی متعددی به زبانهایی فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاههایی معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است. گفتنی است امسال حدود ۷۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی بوده است و این نشان از تمایل پژوهشگران به تعاملات بینالمللی است.
*مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد
همچنین در ادامه این کنفرانس آرش حیدری عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان سخنران ویژه درباره شکاف دیجیتال(گفتاری درباره نسبت فضای مجازی و فضای اجتماعی) نکاتی را مطرح کرد.
حیدری گفت: «مسئله اجتماعی، راه حل اجتماعی دارد» این گزارۀ کلیدی محوریتی اساسی در فهم علوم اجتماعی دارد. فقدان مواجهه با این گزاره موجب میشود که برای حل مسائل اجتماعی مسیرهایی غیر اجتماعی پیموده شود و این مسیر ضرورتاً با شکست مواجه خواهد شد.
وی افزود: فهم امر اجتماعی همواره نسبتی با مفهوم فضا دارد. فضای اجتماعی در حدفاصل کنشها، تعاملها و روابط میان افراد شکل میبندد و چیزی را خلق میکند که «حوزه عمومی» نامیده میشود. حوزه عمومی عرصه تعاملات نمادین و معنادار انسانها است و مجموعه وسیعی از الگوهای تعاملی را در بر میگیرد.
عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه تشریح کرد: این شبکه تودرتو که حاصل کنش و واکنش میان انسانهاست ساختاری نظاممند به خود میگیرد و به سیستمی سیال بدل میشود. این سیستمِ سیال واجد کلیتی میشود که چیزی بیش از تک تک اجزای آن است. این تبیین بدان معناست که «جامعه جمع جبری تک تک افراد نیست» بلکه نظامی است که در نتیجۀ تعاملات جزئی واجد یک کلیت میشود و امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و… را در بر میگیرد. از این حیث جامعه یک کلیت است، یک فضای خلق شده است که بخشها، اجزا و خردهنظامهایی دارد.
حیدری عنوان کرد: با این مقدمه، فضای مجازی را باید زیرمجموعه فضای اجتماعی دانست. خطای رایج در فهم رابطه میان فضای اجتماعی و فضای مجازی آنجاست که گاه این دو را اینهمان فرض میکنند و فهم امر اجتماعی و فضای اجتماعی را به فهم فضای مجازی تقلیل میدهند. درست در این نقطه است که مفهوم شکاف دیجیتال موضوعیت مییابد.
وی همچنین عنوان کرد: جنس و نوع و کیفیت دسترسیِ کاربران به فضای مجازی تابع شرایط اجتماعی آنهاست. نابرابریها، تضادها و تعاملات اجتماعی در فضای مجازی بازتولید میشوند. به عبارت دقیقتر شکافهایی که در قلمرو اجتماعی در سطوح مختلف (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) تولید میشوند در قلمرو مجازی تکرار و تثبیت میشوند. درست در همین نقطه است که درباره فهمِ نسبت فضای اجتماعی و فضای مجازی نیاز به بازاندیشی اساسی وجود دارد.
عضو هیئت علمی گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ خاطرنشان کرد: فروکاست فهم فرایندهای اجتماعی، مسائل اجتماعی، و فضای اجتماعی به فضای مجازی به معنای نادیده گرفتن منطق درونیِ امر اجتماعی است. فضای مجازی مبتنی بر بازنمایی است، اینکه چه کسی در چه جایگاهی توان بازنمایی بیشتری دارد بیش از آنکه به فضای مجازی مرتبط باشد به فرصتها و امکاناتی وابسته است که در فضای اجتماعی کسب شده است. بنابراین بازنمایی فضای مجازی همواره واجد شکافی بنیادینی است با آنچه در فضای اجتماعی در حال رخ دادن است. بنابراین این مبحث برای مفهومپردازیِ نسبت میان این دو فضا و توضیح چگونگی بازتولید روابط نابرابر اجتماعی در فضای مجازی است.
روز اول این مراسم با حضور اساتید و مهمانانی از مرکز تحقیقات مخابرات، وزارت علوم،تحقیقات وفناوری، ایرانداک، جهاددانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی و علامه طباطبایی و….حضور داشتند و در این کنفرانس جایزه پرفسور کامبیز بدیع اهدا خواهد شد.
انتهای پیام