Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@14:15:28 GMT

ظریف: آغازگر جنگ پایان‌دهنده آن نخواهد بود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۰۶۲۸

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران آغازگر جنگ نخواهد بود، هشدار داد اطمینان دارم هرکسی که شروع کننده جنگ باشد، کسی نیست که آن را پایان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز شنبه در گفت: وگو با بخش فیس د. نیشن شبکه خبری سی بی اس، این مطلب را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا مطمئن هستید که می‌توانید از شروع جنگ جلوگیری کنید؟

وی ادامه داد: معنای این حرف این است که این جنگ، یک جنگ محدود نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که " شما تحت تحریم آمریکا هستید، اما با ویزای آمریکا در منهتن نشسته اید. آیا این می‌تواند نشانه‌ای از خواست آمریکا برای مذاکره باشد؟ " گفت: لزوما اینگونه نیست.

ظریف تاکید کرد: آمریکا به دلیل میزبانی مقر سازمان ملل متحد، تعهد دارد که برای اعضای این سازمان، ویزا صادر کند. آن‌ها به روشنی در نامه‌ای که به ویزای من ضمیمه کرده اند، این است که من واجد شرایط دریافت ویزا نیستم، اما معافیت صادر کرده اند.

وی اضافه کرد: از این رو، آن‌ها می‌خواستند که بدانم قرار نیست من در اینجا باشم.

ژست آمریکایی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی هم گفت: من فکر نمی‌کنم این ژست‌ها کمک کننده باشد. من فکر می‌کنم پایان دادن به جنگ یمن، آنچیزی است که کمک می‌کند.

مشروح این گفت: وگو که به دلیل محدودیت تردد وزیر امور خارجه، در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ضبط شد، روز یکشنبه به وقت محلی از شبکه سی بی اس پخش می‌شود.

ظریف روز جمعه برای شرکت در اجلاس هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
وی علاوه بر حضور در نشست‌های مربوطه و همراهی با رئیس جمهوری، با همتایان خود از کشور‌های دیگر دیدار خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروانه سلحشوری هپکو اراک بانک مرکزی استقلال پرسپولیس هفته دفاع مقدس وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف شبکه خبری سی بی اس تحریم ظریف مقر سازمان ملل متحد پروانه سلحشوری هپکو اراک بانک مرکزی استقلال پرسپولیس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با آقای «انگاته روبارد» وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیرعبداللهیان توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

آقای «انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.‌

کد خبر 6092645

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود