Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در این دوره زمانه که زندگی‌ها دو دوتا چهار تا شده و هر کس برای هر تصمیمی سود و زیان اقتصادی را در نظر می‌گیرد و درآمد، خانه و ماشین دغدغه جوانان شده و همه درگیر زندگی شخصی هستند، جوانانی پیدا شده اند که با نادیده گرفتن غم نان، دست به کاری زده اند که با  حساب و کتاب  اقتصادی جور در نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جوانان اراکی که حالا  "دختران آفتاب"  نام گرفته اند برای کاری که می‌کنند نه تنها پولی نمی گیرند بلکه از جیبشان هم پول می‌گذارند تا دلشان راضی باشد؛

آنها به صورت خودجوش از جیبشان مایه گذاشته و با خرید رنگ و وسایل مورد نیاز مشغول فضا سازی و رنگ کاری قبور شهدای شهر اراک هستند.

وقتی در جمعشان قرار می گیری می‌گویند این کار عشق می‌خواهد، آن هم نه از نوع زمینی بلکه عشق آسمانی و عقیده دارند این کار برای رضای خداست و فقط از علاقه به شهدا سرچشمه می‌گیرد.

وقتی می خواهی  کار این جوانان را از نزدیک ببینی می گویند قرار " گلزار شهدا ".


طبق قرار وارد گلزار شهدا می شوی و دخترانی را می بینی که در زیر نور آفتاب در حال رنگ کاری هستند؛ 

جمع باصفایشان پر است از آرامش و معنویت و انس با شهدا ،  یکی از آن‌ها در جواب به این سوال که چطور با شهدا ارتباط برقرار کرده است در حالی که تاکید دارد اسمی از او در گزارش درج نشود و گمنام بماند حاضر می شود از داستان زندگی اش  بگوید.

دختری که سال‌ها پیش زندگی با او سر ناسازگاری داشته و بیماری ام اس باعث نابینایی اش شده بود ، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   می گوید: سال ۹۲  به علت بیماری که داشتم بسیار تحت فشار قرار گرفته بودم و هیچ همزبان و همدم و پناهی نداشتم که مشکلاتم را با او در میان بگذارم و چون نمی خواستم پدر و مادرم شاهد غم و غصه من باشند با آن‌ها درددل نمی کردم .

دنبال جایی بودم که به آرامش برسم و دغدغه‌هایی که در دنیا دارم را فراموش کنم ، چون ۶ تا از اقوام و نزدیکان من شهید شده و قبور مطهرشان در این گلزار است ، به سمت گلزار شهدا هدایت شدم و از آن موقع به بعد همیشه به گلزار شهدا می‌آمدم  و با شهدا درددل می‌کردم .

یک روز متوجه نوشته‌های رنگ و رو رفته روی سنگ‌ قبور شدم و به پیشنهاد خانم ترابی  که با من  به گلزار آمده بود  شروع به رنگ آمیزی مجدد نوشته‌های روی قبور کردیم.

او متوجه سوالی که در ذهنت درباره معجزه شکل گرفته است می شود و با لبخندی ادامه می‌دهد: ۵ ماه پیش در بیمارستان بودم، دایی محمد دایی شهیدم  با لباس دکتری به خوابم آمد و گفت "تو هر ثانیه و هر لحظه در فکر و قلب منی  " حدودا ۱۰ روز بعد از خواب دیدن دایی محمد،  بیماریم بهبود پیدا کرد و انگار دوباره زندگی را تجربه کردم .

آرزویش در زندگی را جویا می‌شوی و او بدون درنگ می‌گوید: شهادت آرزوی من است ، سپس زیر لب زمزمه می‌کند :

سیب سرخی سر نیزه است دعا کن

من نیز چنین کال نمانم به شهادت برسم

با شنیدن داستان زندگی این دختر و با دیدن بقیه دختران که مشغول مرمت و بازسازی قبور مطهر شهدا هستند ، به فکر فرو می‌روی که هر کدام از این ها با اعتقاد و هدف و گرایش‌های مختلف به اینجا آمده اند .

این ها که در کنار هم قرار گرفته اند فقط یک هدف را دنبال می‌کنند و آن هدف رساندن پیام شهداست ، شهدایی که  در زمان حیاتشان نصیحت‌ها داشته اند و قبل از شهادت وصیت ها داشته اند و حجت را بر ما تمام کرده اند و پیام خود را در وصیت نامه هایشان  به ما رسانده اند.

 فاطمه میرزایی، رئیس شعبه‌ نشر آثار و ارزش‌های مشارکت نقش زنان در دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   در رابطه با فعالیت "دختران آفتاب" می‌گوید: گلزار شهدای اراک شامل ۱۵ قطعه هست که بیش از هزار و چهارصد شهید در این گلزار آرمیده اند  و خواهران طرح مرمت و بازسازی قبور مطهر این شهیدان را  از خردادماه امسال به صورت خودجوش و مردمی  و دلسوزانه  با نیت اینکه ما مدیون شهدا هستیم و این حرکت هدیه‌ای برای شهدا باشد شروع کردند.

میرزایی  با اشاره به استقبال  جوانان از این کار ادامه می‌دهد: این کار با ۱۵ نفر از خواهران شروع شد و مورد استقبال و تشویق دیگران قرار گرفت و اکنون حدود ۲۲ نفر در حال فعالیت و بازسازی قبور مطهر شهدا هستند و خواهرانی که در این گروه فعالیت می‌کنند از اقشار مختلف خانه دار ، دانشجو و دانش آموز در رده‌های مختلف سنی هستند.

او با بیان اینکه کار مرمت و بازسازی شامل چند مرحله است می‌گوید: خواهران در دو زمان صبح و بعدازظهر در گلزار شهدا حضور پیدا می‌کنند و گروهی از خواهران بازسازی قبور شهدا شامل پاک کردن رنگ‌های قبلی ، شست و شو و رنگ کردن مجدد نوشته‌های روی سنگ‌ها را انجام می‌دهند و گروهی دیگر مرمت باغچه‌ها شامل گل کاری و درخت کاری و دورچینی باغچه و همچنین تعویض پرچم‌ها را انجام می‌دهند.

میرزایی به برنامه‌های کنگره‌ ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اشاره می‌کند و می‌گوید: این خواهران به کنگره معرفی شدند و فرمانده‌  سپاه روح الله استان مرکزی در دیدار از کار خواهران  این حرکت خودجوش را بسیار تحسین کردند.

سردار کریمی فرمانده‌ سپاه روح الله استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در رابطه با گمنامی اینگونه افراد می‌گوید: همیشه در اقداماتی که صورت می‌گیرد شاهد هستیم افرادی بدون ادعا و گمنام با توجه به آن فضای معنوی که برای خود درست می‌کنند کار‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند و در واقع این کار آن‌ها چراغ خاموش و بدون سر و صدا صورت می‌گیرد و ما زمانی متوجه می‌شویم که آن‌ها بخشی از کار را هم انجام داده‌اند.

سردار کریمی ادامه می دهد : در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی شاهد شکل گرفتن گروه‌های داوطلبانه هستیم ، به عنوان مثال ستاد اجلاسیه شهدای گمنام به صورت مردمی شکل گرفت و مردم تمام کار آن را انجام دادند .

 فرمانده‌ سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد : چند روز گذشته متوجه شدم که گروهی از خواهران به صورت داوطلبانه بر سر مزار شهدا حاضر شده و یکی از برنامه‌های کنگره که بازسازی قبور شهدا بوده است را خودجوش شروع کردند.

او با ابراز رضایت از فعالیت دختران آفتاب  می‌گوید: اعضای این گروه همه از خواهران  هستند که بدون هیچگونه ادعا و با کمترین امکاناتی که خودشان تهیه کردند ، مشغول مرمت و بازسازی نوشته‌های روی قبور مطهر شهدا هستند و  هر درخت یا باغچه کوچکی که کنار قبر هر شهید است را به شکل زیبایی با چوب طراحی و فضا سازی می‌کنند.

سردار کریمی این کار را یک کار جهادی دانسته و بیان می‌کند: این کار در زیر نور آفتاب  گرم انجام می‌شود و ما هم به سهم خودمان برای تقدیر و تشکر در گلزار شهدا حضور پیدا کردیم و قرار گذاشتیم تا بخشی از رنگ و امکانات را تهیه کنیم و روزانه تغذیه مختصری را به آن‌ها برسانیم تا کار آن‌ها به پایان برسد.

او با اشاره به  حال و هوای معنوی گلزار شهدا می‌گوید: حال و هوای معنوی این خواهران بسیار با اهمیت است و در واقع با نقاشی هر مزار با آن شهید ارتباط معنوی برقرار کرده  و این ارتباط معنوی در حال و هوای گلزار شهدا کاملاً مشهود است.

فرمانده‌  سپاه روح الله استان مرکزی با بیان  برنامه ریزی آینده می‌گوید: قرار شد به این خواهران کمک کنیم تا این طرح به صورت استانی برگزار شود و همه قبور شهدا را بتوانیم مجدداً بازسازی کنیم.

با دیدن دختران آفتاب به فکر فرو می روی و با خود می گویی همه ما در برابر شهامت، فداکاری و ایثار شهدا مدیون هستیم و وظیفه داریم  نسبت به کسانی که جانشان را برای حفظ میهن و اعتقادات کشور اسلامی  ایران  دادند ، دینمان را ادا کنیم  و  برای قدردانی از آنها  در حد توان  هر کاری که می توانیم برای خدمت به آنها و  عمل به وصیتشان  انجام دهیم.

گزارش از رضا جدیدی

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت

مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای جنگ تحمیلی، با حضور انبوه عزاداران مردم شهرستان دارالمومنین گناوه و نیز محمد تقی صفری فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه گناوه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مصلی جمعه آغاز و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. 

شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای مفقودالاثر شهرستان گناوه در سال ۱۳۸۸ به همت گروه تفحص شهیدان گمنام شناسایی و در نجف آباد اصفهان دفن شد و پس از ۴۰ سال با رضایت خانواده اش به شهرستان گناوه بازمی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!
  • کارگاه یک روزه جوانی جمعیت برگزار می شود
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • گلزار مطهر شهدای شهر بوشهر غبارروبی شد
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم