Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در یادداشت سردبیر خود در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعزام تجهیزات و نیروی نظامی بیشتر به عربستان سعودی نوشت رژیم محمد بن سلمان لیاقت به خطر افتادن جان سربازان آمریکایی را ندارد.

واشنگتن پست با بیان اینکه آمریکا دیگر به نفت عربستان سعودی نیازمند نیست و فقط طی دو سال گذشته میزان ۵۰ درصد از وابستگی به واردات نفت سعودی را کاهش داده، نوشت: «علی‌رغم افزایش کم بهای نفت بعد از حمله هفته گذشته، شوک آن‌چنانی به بازار جهانی وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفاع از نفت برای خود سلطنت سعودی مشکل بزرگی است، و برای آمریکا نیز دیگر از الزام استراتژیک پیشین برخوردار نیست».

این روزنامه ترامپ را به دلیل به خطر انداختن منافع آمریکا سرزنش کرده و افزود: «او از توافق هسته‌ای خارج شد، حتی با اینکه ایران آن را اجرا می‌کرد و باعث شد تهران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش دهد. او از محمد بن سلمان در بمباران یمن و کشتار هزاران غیرنظامی حمایت کرد... و در آوریل، قطع صادرات نفت ایران را آغاز کرد که خود اعلان بالقوه جنگ بود».

واشنگتن‌پست در پایان ضمن تاکید بر اینکه آمریکا هیچ منفعتی در درگیری نظامی با ایران ندارد، نوشت: «حتی اگر ترامپ هم خواستار جنگ نباشد، اشتباهات مکرر، او را به آستانه آن [جنگ] کشانده است... بهترین راه ترامپ [برای برون‌رفت از بحران] یافتن مسیری برای کاهش تنش است».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه عربستان واردات واشنگتن پست یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین

ولی‌عهد عربستان در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر مخالفت «قاطعانه» کشورش با کوچ اجبار مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصادی ریاض میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

بن سلمان ضمن تأکید بر مخالفت کشورش با کوچ اجباری فلسطینیان تصریح کرد: «عربستان تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به کار می‌گیرد تا مانع از تشدید تنش‌ها و جلوگیری از گسترش آن در منطقه شود.»

به گزارش خبرگزاری دولتی عربستان «واس»، ولیعهد سعودی همچنین بر «ایستادگی همیشگی عربستان در کنار مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع‌اش و دستیابی به صلح عادلانه و پایدار» تأکید کرد.

در این نشست همچنین «وضعیت تشدید حملات نظامی در غزه و حومه و بدتر شدن وضعیتی که جان غیرنظامیان و امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • فیلم| چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟