Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در حالی که پایش های جدید شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که شرکتی وابسته به شهرداری تهران است نشان می دهد، کیفیت بنزین و گازوئیل توزیع شده در کلانشهر تهران در برخی پارامترهای مهم مثل میزان گوگرد، کیفیت مطلوبی نیست و این شرکت با ارائه نمودارهایی میزان گوگرد بنزین پایتخت را 3 تا 4 برابر حد مجاز اعلام کرده، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امروز با صدور اطلاعیه‌ای، گزارش این شرکت را کذب اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی-متن اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بدین شرح است:

"پیرو اخبار ‌نادرست منتشر شده طی روزهای اخیر در برخی رسانه‌های کشور، روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع هموطنان می رساند؛ تمام بنزین توزیعی در کلانشهر تهران دارای استاندارد یورو 4 بوده و گوگرد آن زیر 50 ppm است.

لازم به ذکر است که مطابق با قانون، تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای مورد تایید آن است؛ چگونگی انجام نمونه‌گیری، روش آزمون و مابقی جزئیات مربوط به آزمایش نمونه‌های بنزین امری تخصصی است؛ بنابراین اظهار نظر سایر نهادها فاقد صلاحیت می باشد.

آخرین گزارش سازمان ملی استاندارد، میانگین گوگرد بنزین توزیعی در سطح کلانشهر تهران را زیر 50 پی پی ام نشان می دهد؛ لذا ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌های کشور نسبت به میزان گوگرد بالا در هوای تهران به طور کامل رد می شود.

گفتنی است انتشار این‌گونه اخبار نادرست و بدون منبع مشخص مصداق تشویش اذهان عمومی محسوب می شود، بنابراین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیگیری منابع این خبرسازی در مراجع قضایی را حق خود دانسته و نتیجه آن را از طریق رسانه ها به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند."

در حالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی سطح گوگرد بنزین توزیعی در تهران را زیر 50 PPM اعلام می کند که نمودار منتشر شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می دهد در بهار و تابستان 98 سطح گوگرد بنزین توزیعی تهران 3 تا 4 برابر حد مجاز بوده است.

نکته جالب دیگری که در اطلاعیه شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی وجود دارد، این شرکت صحت ادعای خود در خصوص زیر 50 PPM بودن گوگرد بنزین توزیعی تهران را منوط به آخرین گزارش سازمان ملی استاندارد کرده، این درحالی است که این سازمان اخیرا هیچ گزارشی در این باره صادر نکرده است.

مشخص نیست اگر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از سوی نهادهای دولتی چون وزارت نفت، فاقد صلاحیت بررسی کیفیت سوخت توزیعی در پایتخت شناخته می شود، چطور این شرکت هر ساله کیفیت سوخت پایتخت را رصد و گزارش رسمی صادر می کند و اگر این شرکت، از سوی مراجع قانونی مجوز و صلاحیت لازم را برای اینکار کسب کرده، چطور وزارت نفت آنرا فاقد صلاحیت اعلام می کند؟ 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری وزارت نفت کیفیت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلانشهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۶۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه رباط کریم با شاخص ۱۴۴ و قرچک با شاخص ۱۰۷، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۹۶، باغستان شهریار با شاخص ۶۸، پارک رازی با شاخص ۵۷، پاسداران با شاخص ۹۱، پاکدشت با شاخص ۹۴، پردیس با شاخص ۵۸، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۶۹، پیشوا با شاخص ۷۳، تهران پارک شکوفه با شاخص ۶۷، چشمه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶، دماوند با شاخص ۶۷، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، سلامت با شاخص ۹۸، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۵۵، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۵۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۶، شهریار با شاخص ۵۷، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۶، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۵، ملارد با شاخص ۶۸، منطقه ۱۵ با شاخص ۷۴، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۷، ورامین با شاخص ۷۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۱ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

به این ترتیب ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۳۴، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۶، ژئوفیزیک با شاخص ۴۷، سرخه حصار با شاخص ۲۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۹، علم و صنعت با شاخص ۳۲، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۴۴، لواسانات با شاخص ۲۶، در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 750692

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند