Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت صفری روز یکشنبه در دیدار با امام‌جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای جامعه هدف است، افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای مددجویان تحت حمایت و اجتماع‌محور کردن فرآیند فقرزدایی از طریق بسترسازی برای توسعه مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد در قالب مراکز نیکوکاری از اقدامات مهم کمیته امداد در این بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال و ظرفیت کاریابی برای جامعه هدف کمیته امداد استان زنجان فراهم شده است.

صفری بابیان اینکه از دیگر رویکردهای مهم کمیته امداد استان زنجان ارتقای مسئولیت‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم در قبال نیازمندان است، ادامه داد: با همین رویکرد میانگین ماهیانه سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت این نهاد از محل کمک حامیان و خیران به ۴۸۱ هزار تومان رسیده که این رقم در شهرستان طارم بیش از ۵۰۰ هزار تومان است.

وی به جمع‌آوری زکات و ترویج این فریضه دینی به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در امور معیشتی، درمانی، تحصیل، ازدواج و مسکن محرومین هزینه شده است.

صفری با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در هر منطقه با نظر مؤدیان زکات در همان محل هزینه می‌شود، ادامه داد: حدود ۲۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده از ابتدای امسال تاکنون نیز در امور عام‌المنفعه و فی سبیل الله از جمله ساخت، مرمت، احداث و تعمیر مساجد، حسینیه‌ها و خانه عالم هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ترویج سبک زندگی دینی و تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی جامعه هدف با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی یکی دیگر از فعالیت‌های مهم کمیته امداد است، افزود: با همین نگاه برگزاری اردوهای زیارتی و فرهنگی و دوره‌های آموزشی در قالب آموزش خانواده باهدف توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف و افزایش مهارت‌های زندگی آن‌ها بر اساس نیازهای فرهنگی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت در طی سال اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام‌جمعه شهرستان طارم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فعالیت در کمیته امداد مصداق بارز جهاد در حوزه فقرزدایی است، گفت: خدمات کمیته امداد زمینه حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی افراد نیازمند را فراهم کرده و همین موضوع موجب ارزشمند شدن فعالیت آن و اعتماد مردم به کارکردهای اثربخش این نهاد شده است.

۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی ره زکات زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات هرمزگان گفت: امسال مردم مومن هرمزگان بیش از بیست میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

حمید باسره افزود: زکات‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹۱۰ پایگاه در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر جمع آوری شد.

وی گفت: زکات جمع آوری شده در هرمزگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل شناسایی شده بودند، واریز شد.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: بیشترین فطریه جمع آوری شده در عید فطر امسال به شهرستان‌های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم اختصاص داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است