Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته کارشناسان طب سنتی، زالو درمانی یکی از روش های درمانی است که می توان با آن بیش از ۳۰۰ نوع بیماری را در حال حاضر درمان کرد.

خبرگزاری شبستان – خراسان جنوبی؛ در دهه اخیر رجوع به طب سنتی و اسلامی و استفاده از داروهای گیاهی در بین مردم شیوع بیشتری پیدا کرده است. یکی از راههای بازگشت به شیوه های درمان قدیمی و پیشگیری و دور ماندن از عوارض منفی داروهای شیمیایی؛ استفاده از طب سنتی اسلامی ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زالو درمانی یکی از روش های سنتی درمان است که امروزه مورد توجه مردم و پزشکان قرار گرفته است. در طب قدیم ایران پزشکان معروفی مانند حکیم ابوعلی سینا، جورجانی و عقیلی از سه روش خون گیری به نام های فصد، حجامت و زالو انداختن برای درمان بیماری ها استفاده می کردند.

 

این روش امروزه توسط برخی متخصصان طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها تجویز می شود. زالو درمانی نه تنها برای درمان بیماری ها مفید است بلکه این روش؛ اشتغال تعدادی از جوانان در کشور را نیز فراهم کرده است.

 

«مسعود شجاعیان» متولد 1368 و فعال در زمینه پرورش و تکثیر زالو در خراسان جنوبی؛ حدود سه سالی است که در این زمینه فعالیت می کند و در حال حاضر نیز مدیر اجرایی یک شرکت بین المللی پرورش زالو در بیرجند است.

 

این جوان موفق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهارداشت: آشنایی با مخترع اولین دستگاه تغذیه زالو در ایران و جهان باعث شد که به سمت پرورش زالو روی آورده و در این عرصه فعالیت کنم.

 

این پرورش دهنده زالو در بیرجند با اشاره به اینکه امروزه متاسفانه پرورش و تکثیر زالوها در طبیعت، نسبت به گذشته فراوان نیست، عنوان کرد: در چند دهه اخیر اکوسیستم طبیعی زالوها در طبیعت از بین رفته است و به شدت کمیاب شده اند.

 

شجاعیان یادآورشد: علت این موضوع استفاده از کودهای شیمیایی و سموم کشاورزی است که باعث آلودگی آب شده و در نتیجه قورباغه ها و لاک پشت ها که منبع اصلی تغذیه زالوها بودند، از بین رفته‌اند.

 

وی گفت: در حال حاضر به دلیل احتمال بیمار بودن یا آلوده بودن زالو ها در طبیعت؛ درمانگران طب سنتی تمایل زیادی به خرید زالو از پرورش دهندگان این کرم را دارند.

 

این جوان فعال در عرصه اقتصاد، صید بی رویه، ایجاد آلودگی ها در طبیعت و کاهش زالوهای صید را از مهمترین آسیب های این حوزه دانست و ادامه داد: همین موضوع باعث شده این صنعت در اختیار پرورش دهندگان زالو قرار بگیرد.

 

پرورش و تکثیر زالو توجیه اقتصادی پیدا کرده است

شجاعیان با اشاره به کاهش شدید زالوها در طبیعت تاکید کرد: پی بردن به فواید معجزه آسای زالو برای درمان برخی از بیماری‌ها و تمایل شدید استفاده از زالو درمانی در کشورهای اروپایی و آسیایی، موجب شده که پرورش و تکثیر این موجود پر فایده توجیه اقتصادی پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه پرورش زالو دیر بازده است، بیان داشت: با رعایت بعضی استانداردها و اصول کار پرورش و تکثیر زالو؛ می توان به سوددهی بسیار زیادی رسید.

 

درمان ۳۰۰ نوع بیماری از روش زالو درمانی

وی با اشاره به مزایای پرورش زالو، گفت: از دیدگاه عامیانه ممکن است زالو موجودی منفور به نظر برسد، اما در دیدگاه عمیق تر، زالو بسیار مفید و ارزشمند است و برای درمان بیش از ۳۰۰ نوع بیماری از آن استفاده می شود.

 

این پرورش دهنده زالو ادامه داد: در حالت نرمال حدود پنج درصد از مردم از روش زالو درمانی برای درمان بیماری‌های خود از طریق طب سنتی استفاده می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته از زالو در جراحی ها برای پیوند سریع عروق استفاده می کنند، افزود: زالو نیز در زمینه آرایشی درمانی کاربردهای فوق العاده ای دارد و استفاده از آنزیم تولید شده توسط زالو برای مصارف پزشکی و ساخت انواع داروها در کشورهای اروپایی در حال انجام است.

 

زالوی اصیل ایرانی بهترین زالوی دنیا است

این جوان بیرجندی با بیان اینکه یکی از اهداف پرورش و تکثیر زالو کمک به اقتصاد خانوار است، بیان کرد: به دنبال گسترش کار در زمینه صادرات زالو و فرآوری محصولات گرفته شده از زالوی اصیل ایرانی که بهترین زالوی دنیا است، هستم که این امر قطعا باعث موجب اشتغالزایی بیش از پیش در این زمینه خواهد شد.

 

شجاعیان مهمترین بازار فروش زالو را داخل استان ذکرکرد و ادامه داد: بیشترین فروش در شهرستان‌های سربیشه، قاین، طبس و ... است و به خارج از استان نیز صادر می کنیم.

 

وی با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی و فعالیت کارگاه های کوچک و زود بازده در مناطق کمتر توسعه یافته و استفاده از نیروهای جوان در این امر بیان داشت: علت این موضوع در کلام مقام معظم رهبری است که فرمودند «راه نجات کشور از این شرایط بد اقتصادی تکیه به نیروهای جوان و خلاق است.»

 

این جوان کارآفرین بیرجندی تاکید کرد: در ابتدای انقلاب و در دوران جنگ تحمیلی کشور را جوانان مومن و متعهد مدیریت می کردند زیرا به نقش جوانان متعهد در کشور توجه می شد.

 

رونق تولید درکشور توجه مسئولین به جوانان را می‌طلبد

این فعال اقتصاد مقاومتی متذکر شد: کم توجهی بیش از پیش مسئولان اجرایی و نداشتن برنامه مفید و مدون برای سامان دهی اقتصاد کشور موجب شده است رونق خوبی در عرصه اقتصاد کشور نداشته باشیم.

 

شجاعیان با اشاره به رونق اقتصاد و تولید در کشور، گفت: مهمترین کاری که می توان برای رونق تولید در کشور انجام داد برنامه ریزی اقتصادی، بکارگیری جوانان تحصیل کرده و توانمند در عرصه تولید و سوق دادن آنها به سمت کار و رشته های مورد علاقه آنها است.

 

به نظر می رسد این طب سنتی تازه احیا شده در کشور، هر چند که می تواند درمان بسیاری از بیماری ها باشد؛ اما باید مراقب بود که برای انجام این روش به متخصصان قانونی و صاحب مدرک حوزه طب سنتی مراجعه کرد، چراکه این روزها در برخی از شهرها شاهد خودنمایی افرادی تحت عنوان متخصص طب اسلامی هستیم که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند و ممکن است با اطلاعات اشتباه و یا روش غلط جان انسان را به خطر اندازند.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل اربعین حسینی هفته دفاع مقدس مسجد طراز اسلامی خطبه نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد ماه محرم پیاده روی اربعین خراسان خراسان جنوبي خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۱۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم

استاندار کرمان، گفت: برای درمان ناباروری در استان کرمان تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم و بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه با توجه به وقوع سیل در برخی نقاط استان، فرمانداران در این جلسه شرکت نکردند و در حال پیگیری امور هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش ظرفیت بزرگی در تمام زمینه‌ها از جمله تغییر باورهای فرهنگی در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت دارد و هیچ نهادی مانند آموزش و پرورش در این حوزه اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه همه ما مدرسه رفتیم و خاطرات زیادی از مدرسه و این دوران به یاد داریم که فراموش نمی‌شود این موضوع نشان‌دهنده اثرگذاری مدرسه است، گفت: آموزش و پرورش باید در جلسات ستاد جوانی جمعیت استان کرمان حضور موثر داشته باشد و برنامه ارائه بدهد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برای درمان ناباروری تسهیلات خوبی اختصاص داده‌ایم، بیان کرد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق امداد ولایت و از طریق کمیته امداد پرداخت می‌شود و حتماً به این مسئله کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت نیز مشوق‌های خوبی در این حوزه گذاشته است که باید این تسهیلات را به معلمان و اولیای دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کرد و آگاهی داد، گفت: جامعه فرهنگی باید برای رفع این مشکل کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری پای کار بیاید و یک ظرفیت بزرگ است.

فداکار با اشاره به اینکه متاسفانه سی سال تبلیغ منفی علیه فرزندآوری در کشور شده است، ادامه داد: امروز می‌بینیم که چه خسارت بزرگی به کشور وارد شده است و با هر امکانی که وجود دارد باید این خسارت را جبران کرد و این ظرفیت وجود دارد.

وی با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، عنوان کرد: تجلیل از معلمان تجلیل از خوبی‌ها است و فرمانداران نسبت به این امر در سطح شهرستان اهتمام و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و انسان‌ساز است که از آموزش و پرورش کشور جدا نیست، گفت: بر روز زمینی که برای ساخت دانشگاه فرهنگیان در کرمان اختصاص داده شده باید کار ساختمانی شروع شود و وزارت آموزش و پرورش هم باید پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کرمان املاکی دارد که می‌تواند با مولدسازی کمک کند تا این دانشگاه به سرانجام برسد و ما هم در ادامه کار کمک خواهیم کرد، افزود: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در جنوب کرمان ضرورت دارد و از تمرکز دانشجویان جنوب در مرکز استان می‌کاهد و حتماً لازم است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت