Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلیون‌ها کاربر در دنیا از دو سیستم‌عامل موبایلی اندروید و iOS استفاده می‌کنند. به گزارش آن‌دیجیتال، طبق آمار سال ۲۰۱۸  تعداد کاربران اندروید در دنیا حدود ۷۶ درصد و تعداد کاربران iOS حدود ۲۰ درصد است.

در ایران هم تقریبا همین نسبت بین کاربران اندروید و  iOSبرقرار بود، البته تا  سال ۹۷ و پیش از حذف اپلیکیشن‌های فارسی از اپ‌استور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون کاربران اندروید با رشد چند درصدی به حدود ۸۹ درصد و کاربران  iOSبه ۱۰ درصد می‌رسند.

یکی از علت‌های این اختلاف دسترسی وسیع‌تر اندروید به اپلیکیشن‌های مختلف و همینطور موج تازه‌ی تحریم‌هاست. اما آن ۱۰ درصدی که هنوز از سیستم‌عامل  iOS استفاده می‌کنند، با مشکلات زیادی مواجه‌اند. این مشکلات نشان می‌دهد که در واقع شرکت‌هایی که در ایران خدمات آنلاین موبایلی ارائه می‌دهند برای خدمت‌رسانی به کاربران خود دچار مشکل‌‌اند.

اما تحریم‌ها هیچ‌گاه در ایران پایان راه یک کسب‌وکار نبوده‌ است؛ بسیاری از شرکت‌ها تدابیری اتخاذ کردند که استفاده از اپلیکیشن خود را همچنان برای کاربران  iOSممکن کنند و لینک مستقیم نصب اپلیکیشن  iOS را روی وب‌سایت‌ خود قرار دادند. با این حال، نیاز مبرم به آپدیت مداوم این اپلیکیشن‌ها، کاربران را دچار سردرگمی کرده است. قرار بود اپلیکیشن‌ها تجربه کاربری را آسان‌تر کنند، ولی تحریم‌هاباعث شدند استفاده از آن‌ها سخت و سخت‌تر شود.

راه حل چیست؟

چه کاربر اندروید باشید چه iOS احتمالا برای‌تان پیش آمده است که با اپلیکیشن‌های خود دچار مشکل شوید؛ خصوصا اپلیکیشن‌هایی که آنلاین کار می‌کنند و کاربران زیادی روزانه مشتری‌شان هستند. یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های فارسی که با نیاز روزمره‌ی مردم در ارتباط است و گاهی اختلال آن می‌تواند یک شهر را به هم بزند اپلیکیشن اسنپ است. با اینکه تیم فنی اسنپ همواره تلاش می‌کند نسخه‌ای کارآمد از این اپلیکیشن کاربردی را در اختیار کاربران  iOS قرار دهد، اما به نظر می‌رسد تغییرات مداوم و نیاز مستمر به جایگزین کردن این اپلیکیشن با نسخه‌ی جدید برای کاربران به چالشی جدی تبدیل شده است. همین مشکلات باعث می‌شود سهولت کاربری یک فناوری زیر سوال برود. راه حل اسنپ در شرایطی که استفاده از اپلیکیشن موبایلی برای عده‌ای از کاربران دشوار شده چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

کاربران  iOSکه در استفاده از اپلیکیشن موبایلی اسنپ دچار مشکل هستند و همینطور کسانی که دسترسی به گوشی هوشمند ندارد می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت اسنپ، برای استفاده از خدمات این شرکت از نسخه‌ی وب اپلیکیشن آن استفاده کنند. با وب‌اپلیکیشن اسنپ می‌توانید بدون نیاز به آپدیت کردن مداوم، روی گوشی هوشمند خود به خدمات درخواست خودرو دسترسی داشته باشید. چه روی گوشی‌های هوشمند و چه روی دسک‌تاپ، وب‌اپلیکیشن اسنپ می‌تواند کار شما را با همان سرعت و دقت اپلیکیشن راه بیندازد، بدون آنکه نیازی به دانلود و ذخیره آن روی دستگاه‌تان باشد.

تجربه‌ی استفاده از وب‌اپلیکیشن قاعدتا تفاوت‌هایی برای کاربران خواهد داشت اما تیم فنی اسنپ همچون سایر کسب‌وکارهای ایرانی تلاش می‌کند تمامی ویژگی‌های موجود در اپلیکیشن را به مرور در وب‌اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار دهد تا علی‌الخصوص آن‌ها که از سیستم‌عامل  iOSاستفاده می‌کنند، یک جایگزین کامل داشته باشند. البته وب‌اپلیکیشن نسبت به اپلیکیشن مزیت‌های دیگری غیر از آپدیت بودن همیشگی دارد، از جمله عدم اشغال ظرفیت دستگاه، قابلیت به اشتراک گذاشتن آسان و تطبیق‌پذیری با تمامی دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها.

وب‌اپلیکیشن اسنپ نخستین بار در شهریور ۹۶ عرضه و در این دو سال بسیاری از ایرادهای آن مرتفع شده است. کاربران  iOSو کاربرانی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارد می‌توانند با مراجعه به سایت اسنپ از این نسخه کمک بگیرند و استفاده از وب‌اپلیکیشن را تجربه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اندروید اپلیکیشن های فارسی وب اپلیکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز

روتردام هلند که در راستای ارمغان سرسبزی و پایداری بیشتر برای شهر از طرح جایگزینی سنگفرش‌های خیابان‌ها با فضاهای سبز خبر داده بود، به‌تازگی اعلام کرد برای چهارمین سال متوالی این طرح را تمدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام در سال ۲۰۲۰ از تصمیم خود برای جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز خبر داد و در سال جاری اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی به این ابتکار عمل خواهد کرد. از زمان اجرای این تصمیم بیش از ۴.۳ میلیون کاشی از سطح شهر برداشته و با درختچه‌ها، درختان و سایر عناصر فضای سبز مبادله شد. بیش از ۱۳۵ هزار مورد از این کاشی‌ها در سال گذشته با همکاری ساکنان، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و عمومی در کنار نهاد شهرداری جایگزین شدند.

شهرداری روتردام بر اهمیت سبزتر و مقاوم‌تر کردن شهر در برابر تغییرات آب‌وهوایی تأکید و اعلام کرد که اروپا گرم‌ترین تابستان را در سال گذشته تجربه کرد و کاشت درختان بیشتر در کوچه‌ها و خیابان‌ها، بخشی از اثرات منفی شهرنشینی از جمله اثر جزیره گرمایی و مسائل مربوط به مدیریت روان‌آب‌های سطحی را کاهش می‌دهد. سبزتر کردن شهر همچنین کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و با گسترش منطقه در دسترس حیات‌وحش، اثرات مثبتی بر تنوع زیستی دارد.

امسال بیش از ۱۵۰ واحد دولت محلی هلند از بیست‌ویکم مارس تا سی‌ام اکتبر به جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی ساکنان خود اقدام خواهند کرد و بلژیک امسال برای اولین بار به این طرح ملحق شده است.

این اقدام بخشی از یک هدف گسترده‌تر برای گسترش چشمگیر فضای سبز در شهر برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب‌وهوایی است، زیرا از آنجا که گرمای شدید، سیل، خشکسالی و از دست دادن تنوع زیستی در حال تبدیل شدن به مشکلات فزاینده‌ای در سراسر جهان است، جایگزینی سطوح غیرقابل نفوذ سنگ‌فرش‌شده با سطوح متخلخل، گیاهان و درختان بخش کلیدی مقابله با این چالش‌ها به‌ویژه در شهرها خواهد بود.

حذف سطوح غیرقابل نفوذ مانند کاشی و بتن، امکان نفوذ آب باران در سفره‌های زیرزمینی را ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده‌های بیشتر در دسترس قرار می‌دهد.

مسئولان روتردام همچنین خاطرنشان کردند که این شهر در آینده فضای کمتری برای خودروها خواهد داشت و بخش عمده آن به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی مرکزی اختصاص خواهد داشت. این اقدام فرصت‌های بزرگی را برای فضای سبز بیشتر در شهر فراهم می‌کند، زیرا جاده‌های کوچک‌تر و محل‌های پارک کمتر فضای بیشتری را برای راهروهای سبز مخصوص پیاده‌روی فراهم می‌آورد.

ابتکار چهارساله روتردام تصورات عمومی را در مورد ظاهر شهرهای هلندی تغییر داد، چراکه هلند همواره کشور کاشی‌ها و سنگفرش‌ها بوده است. با این حال روتردام موفق به تغییر در ادراک ساکنان خود در این زمینه شد و موجب شد آن‌ها به‌صورت خودجوش فضاهای مقابل خانه‌های خود را با باغ‌های سبز جایگزین کنند.

کد خبر 747478

دیگر خبرها

  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • یک صفحه جدید به واتساپ اضافه می‌شود + عکس
  • توصیه جالب حجت کریمی؛ مدیران فعلی را با اسنپ پس بفرستید/ موافق عزل نکونام حالا حامی او شده است!
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با اسنپ پس بفرستید