Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻫﻤﮑﺎری‌ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی با اﺳﺘﺎن‌ﻫﺎی ﺟﻨﻮﺑﯽ روﺳﯿﻪ را مورد تأکید قرار داد و گفت: مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند. ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

هادی تیزهوش تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ضرورت استحکام و تقویت هر چه بیشتر ﺣ ﻘﻪ‌ﻫﺎی اﺻ ﯽ ﺗ ﺎرت دو کشور اﯾﺮان و روﺳﯿﻪ را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات بانکی در مسیر توسعه تجارت ایران اختلال ایجاد می‌کند که انتظار داریم این موانع هر چه سریع‌تر برطرف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه این دو کشور شرکای ﺗ ﺎری ﻣﻨﺎسبی برای یکدیگر به شمار می‌روند عنوان کرد: ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران و روسیه بالا است و دو کشور می‌توانند با تقویت بیشتر مناسبات و با انعقاد قراردادهای همکاری منطقه‌ای سطح ارتباطات خود را افزایش دهند.

تیزهوش تابان به بحث معاهده اوراسیا و عضویت ایران در این قرارداد اقتصادی بین‌المللی اشاره کرد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻦ حضور اﯾﺮان در ﻣﻌﺎﻫﺪه ﮔﻤﺮﮐﯽ اوراﺳﯿﺎ ﮐﻪ ﮐﺸﻮرﻫﺎی روﺳﯿﻪ، ﺑﻼروس، ﻗﺮﻗﯿﺰﺳﺘﺎن، ﻗﺰاﻗﺴﺘﺎن و ارﻣﻨﺴﺘﺎن ﺗﺸﮑﯿﻞ دﻫﻨﺪه آن ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻧﺸﺎن‌دﻫﻨﺪه ﻋﻤﻖ رواﺑﻂ اﻗﺘﺼﺎدی ایران و روسیه اﺳﺖ.

جزئیاتی از تبعات سنگین قانون جدید تجارت برای اقتصاد/ دولت لایحه‌اش را پس بگیردیادداشت| چالش‌های روابط بانکی ایران و پاکستان سد راه تجارت آسانتجارت ایران و ترکیه زیر ذره بین مبارزه با قاچاق کالا/ نظارت ها تشدید شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برخی از مزیت‌ها و کارکردهای مثبت معاهده گمرکی اوراسیا برای کشورمان را برشمرد و اظهار داشت: اﯾﺮان به ویژه در شرایط تحریم از اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ مغتنم ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ اﺳﺘﻔﺎده کند و از ﻣﺰاﯾﺎی ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﻓﻪ‌ﻫﺎی ﮔﻤﺮکی در تجارت با کشورهای عضو معاهده نیز بهره‌مند شود.

وی مقوله ﺗﺴﻬﯿﻞ در ارتباطات ﺗ ﺎری و بازرگانی بین دو کشور اﯾﺮان و روﺳﯿﻪ به ویژه در مقطع زمانی حساس کنونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های سالانه می‌تواند به کشورمان کمک کند تا بتواند با ارائه راﻫﮑﺎرﻫﺎی مقتضی ﻣﺸﮑﻼت و موانع توسعه تجاری خود با کشورهای CIS را برطرف سازد.

تیزهوش تابان فواید تعاملات چندجانبه گروه‌های ﺗ ﺎری ایران، روسیه و کشورهای CIS ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ را بسیار فراوان دانست و افزود: افزایش ﺳﻄﺢ ﻣﻨﺎﺳﺒﺎت ﺗ ﺎری کشورمان یکی از این مزیت‌ها است از سوی دیگر انتظار داریم ﺗ ﺎر ﮐﺸﻮرهای عضو و به ویژه ایران نیز بتوانند از اﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ به دست آمده ﺑﻪ ﻧﺤﻮ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ‌ای اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران