Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@19:46:37 GMT

رشد10درصدی قیمت برنج در بازار

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۳۶۶

آقاطاهر گفت: هم اکنون برنج ایرانی به سبب ازدیاد تقاضا در ایام محرم و برنج خارجی به علت ممنوعیت واردات و ترخیص نشدن از گمرک ۸ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است. ناطقان: محمد آقا طاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: قیمت کنونی برنج ایرانی به سبب ازدیاد تقاضا در ایام محرم ۸ تا ۱۰ درصد و برنج خارجی به سبب ممنوعیت واردات و ترخیص نشدن ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در گمرکات کشور ۱۰ درصد رشد قیمت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با توجه به عرضه برنج نو در بازار انتظار می‌رود که قیمت این محصول با روند نزولی در بازار روبه‌رو شود یا حداقل ثابت بماند، در حالی که فروشندگان خرده فروشی عکس این موضوع را اعلام می‌کنند.

آقاطاهر با انتقاد از قیمت بالای رب گوجه فرنگی در خرده فروشی‌ها بیان کرد: با وجود کاهش ۴۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی، اما نرخ در خرده فروشی‌ها تفاوتی نکرده و همچنان با نرخ ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که این قیمت کاملا کاذب است.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، با توجه به کاهش قیمت گوجه ربی و همچنین رب گوجه فرنگی در عمده فروشی‌ها، قیمت رب گوجه در خرده فروشی‌ها باید به کمتر از ۱۵ هزار تومان برسد.

بیشتر بخوانید: قیمت گوجه فرنگی غیرمنطقی است/ افزایش قیمت برنج با ممنوعیت واردات

او افزایش مجدد قیمت برنج خارجی در بازار را تکذیب کرد و گفت: با وجود ترخیص ۲۰۰ هزار تن برنج موجود در گمرکات کشور و اُفت تقاضا، بعید است که نوسان مجددی در بازار اتفاق بیفتد.

آقاطاهر درباره آخرین وضعیت بازار حبوبات و چای نیز بیان کرد: در ماه‌های اخیر قیمت چای خارجی ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصد و مقدار جزئی حبوبات در بازار افزایش یافت، اما هم اکنون بازار این ۲ محصول از ثبات نسبی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به دلایل نوسان مجدد قیمت شکر در بازار افزود: وزارت صمت، سهمیه‌ای به عمده فروشی‌ها توزیع نمی‌کند که این امر در کنار کاهش واردات منجر به نوسان قیمت شکر در بازار شده است، از این رو انتظار می‌رود با توزیع سهمیه به عمده فروشی‌ها و افزایش واردات، قیمت به تعادل برسد.

او ادامه داد: اگر چه قیمت مصوب شکر به ۴ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش یافته، اما بعید است که التهاب ماه‌های اخیر بازار شکر، مجدد تکرار شود.

آقاطاهر در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه واردات شکر به طور انحصار در دست دولت است، به همین دلیل این موضوع منجر به ایجاد رانت، فساد و نوسان قیمت در بازار شده است، در حالی که با حذف ارز دولتی و ایجاد رقابت سالم بازار به تعادل می‌رسد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رشد قیمت ، برنج ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رشد قیمت برنج بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟

منصور پوریان اظهار داشت: با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، بازار متعادل می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، وی قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام‌ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می‌یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی‌های صورت گرفته واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می‌رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می‌شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می‌شود.

گفتنی است با توجه به زایش‌های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازار‌های هدف وجود دارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • پیش‌بینی جالب درباره قیمت طلا در هفته آینده
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • طلا و سکه چه قیمت‌هایی را تجربه می‌کنند؟
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی