Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:25:53 GMT

ورود ۳ هزار و ۵۰۰ نودانشجوی کارشناسی به دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۹۳۳۷۰

ورود ۳ هزار و ۵۰۰ نودانشجوی کارشناسی به دانشگاه تهران

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نیلی، رئیس دانشگاه تهران امروز در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت: ما میدانیم که شما یک دوره پر هیجان را پشت سر گذاشتید. یکی از وظایف دانشگاه ها این است که آینده را ترسیم کنند و در جهتی که درست است قدم برداریم.

وی با اشاره به تحولات شگرف در ۲۰ سال اخیر اشاره کرد و  گفت: ۲ دهه گذشته وای فای، ای تی، موبایل های هوشمند، نانوتکنولوژی،ماشین های الکتریکیهوش مصنوعی و علوم شناختی وجود نداشت ولی امروز همه درباره این موارد صحبت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: پیش بینی میشود ۲۰ سال آینده  ۴۷ درصد شغل های امروز از بین خواهد رفت. مهمترین مکان هایی که باید امروز به این موضوعات فکر و جایگزین مناسبی برای این شغل ها پیدا کنند، دانشگاه ها هستند.

نیلی ادامه داد: سال ها پیش دانشگاه های آموزش محور خوبی بودیم و در حوزه پژوهش در آغاز راه بودیم اما امروز می بینیم که پارک های علم و فناوری و استارتاپ ها به وجود آمده اند که جز جدایی ناپذیر دانشگاه ها هستند.

نیلی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه تهران یک دانشگاه بین المللی است و در جهان علم و دانش حضور دارد، افزود: رشته های مختلفی در دانشگاه ها تهران کنار هم قرار گرفتند و این یعنی علم، مرزی ندارد. شما باید از همه ظرفیت های علمی دانشگاه استفاده کنید.

وی در ادامه دو وجهی شدن برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی را یکی از شجاع ترین برنامه های آموزش عالی نام برد و گفت: براساس این برنامه دانشجویان می توانند بخشی از تحصیل خود را در یکی دیگر از مراکز آموزش عالی و یا یک دانشکده دیگر بگذرانند.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه تغییر و نوآوری امروز به یک امر روزمره در دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: بنابرین ما هم باید در همه‌امور نوآور باشیم با این هدف که نگاهمان توسعه کشور باشد.

وی با بیان اینکه امیدوارم بهترین دوران زندگی خود را در دانشگاه تهران داشته باشید گفت:  ما کمک خواهیم کرد که طراحی بهتری از آینده خود داشته باشید.

در پایان این مراسم هیات رئیسه دانشگاه به همراه روسای دانشکده و پردیس ها از رتبه های برتر امسال در دانشگاه تهران تقدیر کردند.

کد خبر 4725126 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه های ایران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی منصور غلامی دانشگاه تهران دانشگاه علامه طباطبایی مسعود سلیمانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام دانشجویان کنکور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور

«نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران:پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودروهای برقی تأمین کنند و قراردادهای خرید خودروهای برقی شهرداری تهران امید آنها رو ناامید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودروهای برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

کد خبر 847594 منبع: تسنیم برچسب‌ها خودرو - جهانی خبر مهم خودرو - ایرانی خودرو

دیگر خبرها

  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • ثبت تصویری جالب از تجمع امروز مقابل سردر دانشگاه تهران
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟