Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرحناز مینایی پور» روز یکشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با تشریح تحولات ساختاری در دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش، مهم ترین برنامه های این دفتر برای زنان فرهنگی و دانش آموزان دختر در سال تحصیلی ۹۸ را نظارت بر کیفیت آموزش ویژه دختران متناسب با اختصاص های آنان براساس اسناد تحولی (اجرایی سازی بسته سیاستی مربوط به تعلیم وتربیت دختران بر اساس اسنادتحولی) بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: افزایش مشارکت اجتماعی دختران، گفت و گوی بین نسلی و ارتباط موثر، رویدادهای کارآفرینی، خوب زیستن در مسیر زندگی مشترک، نظارت بر ارتقای شاخص های عدالت جنسیتی در آموزش وپرورش،  آموزش حقوق شهروندی به معلمان ودانش آموزان و پیگیری سه موافقت نامه اصولی (تفاهم نامه با معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری) درخصوص مسائل دختران منطقه دیشموک استان کهگیلویه وبویراحمد از دیگر برنامه های این دفتر در سال تحصیلی گذشته بود.  

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته طراحی برنامه های آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار در استان ها، طراحی، تدوین دوره­ های دانش افزایی و مهارت افزایی تربیت مدیران زن آینده آموزش و پرورش، تهیه بسته های آموزشی، بهداشتی مکمل (ویژه بلوغ دختران دانش آموز انجام شد که امسال این برنامه ها ادامه می یابد.

 مینایی ادامه داد: برگزاری دوره‌های توان‌افزایی و ارتقای سطح علمی زنان شاغل ستاد و استان ها،  طراحی و اجرای آموزش ها و مهارت های ویژه دختران دانش آموز و اجرای فاز دوم پروژه علل ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل دختران و راهکارهای جذب آنان در پنج استان کشور با رویکرد عملیاتی کردن راهکارهای تولید شده (عقد تفاهم نامه جدید با معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری) از دیگر برنامه‌های این حوزه در سال تحصیلی جدید است.  

وی از ارسال، اجرا و پیگیری شیوه نامه طرح حامی (خواهر خواندگی مدارس) در تمام استان ها با مشارکت بیش از دو هزار مدرسه در سراسر کشور در راستای گسترش عدالت آموزشی- تربیتی با توسعه ارتباطات، تعاملات و تبادلات فرهنگی بین مناطق مختلف کشور خبر داد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دو هزار دانش آموز دختر متوسطه دوم به میزان هشت ساعت از مهم ترین برنامه‌هایی است که در خصوص حقوق شهروندی برای معلمان و دانش‌آموزان انجام شد.  

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش برگزاری کارگاه آموزشی هشت ساعته ویژه دو هزار والدین دانش آموزان، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مربیان همان دانش آموزان به تعداد ۴۸۰ نفر و به میزان هشت ساعت در مجموع چهار هزار و ۴۸۰ نفر و  ۳۵ هزار و ۴۰  نفر ساعت، تالیف کتاب حقوق شهروندی برای دانش آموزان و چاپ و توزیع این کتاب در سطح کشور را از دیگر برنامه‌های حقوق شهروندی در خصوص معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد.  

مینایی تصریح کرد: آشنایی دانش آموزان با حقوق شهروندی، افزایش همدلی و همبستگی اجتماعی و اخلاقی بین اعضای جامعه، ارتقای آگاهی دانش آموزان، والدین و مربیان از حقوق فردی، اجتماعی و خانوادگی و ارتقای نگرش دانش آموزان در جهت حقوق و تکالیف مدنی و مشارکت آگاهانه برای حضور در عرصه های مختلف از مهم ترین برنامه‌های حقوق شهروندی است.  

وی همچنین درمورد تشکیلات امور زنان در این وزارتخانه گفت: پیشینه این تشکیلات در عرصه تصمیم‌گیری و سیاست گذاری کلان آموزش‌ و پرورش به سال ۱۳۷۰ و با حضور مشورتی و ابلاغ مشاور امور زنان با حفظ سمت آموزشی برمی‌گردد.

وی افزود: با تلاش های مسئولین وقت در سال ۷۵ ستاد امور بانوان با سه پست سازمانی و  در سال ۷۷ این مجموعه کوچک با عنوان دفتر امور زنان ذیل حوزه وزیر با تعداد ۲۴ پست کارشناسی امور زنان و یک پست مشاور وزیر و مدیر کل دفتر درساختار سازمانی وزارت آموزش و پرورش تعریف و مصوب شد.

مشاور امور زنان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در سال۱۳۸۶ دفتر امور زنان به مشاور امور زنان با تعداد هشت پست کارشناسی و یک پست مشاور وزیر و مدیرکل ذیل حوزه وزیر تبدیل شد. در سال ۱۳۹۰ نیز  مشاور امور زنان به مدیریت امور زنان با تعداد سه پست کارشناسی و یک پست مدیر ذیل سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده تغییر یافت.

مینایی‌پور تصریح کرد: در سال ۱۳۹۱ ذیل سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده، مدیریت امور زنان تبدیل به دفتر امور زنان و خانواده  با تعداد ۱۴ پست تغییر یافت.

وی یادآور شد: از ابتدای سال ۱۳۹۸ نیز با توجه به حذف این دفتر از سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی، این مجموعه با مسئولیت مشاور وزیر در امور زنان و به شکل یک گروه در حوزه وزارتی به فعالیت­ های خود از جمله برقراری عدالت جنسیتی، توجه ویژه به اختصاص های تربیت دختران براساس اسناد بالادستی، سیاست گذاری و اجرای برنامه درحوزه زنان فرهنگی و دختران دانش آموز پرداخت.

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به گستره مخاطبین این بخش در آموزش و رورش، توسعه وتقویت این جایگاه در اولویت برنامه این مجموعه قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۹۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد